Heb jij een gratis of betaalde virusscanner?

• 21 August 2017
  • 29 reacties
  • 4177 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Een virusscanner is nog altijd onmisbaar op de Windows-pc. Maar welke moet je kiezen?

Er zijn verschillende opties:

• De ingebouwde virusscanner van Windows (Defender)
  • Een losse gratis virusscanner
  • De gratis scanner van je internetprovider
  • Een betaalde virusscanner

Bekijk in dit artikel uit de Minigids Veilig Online wat je van die opties kunt verwachten.

Wil je meer weten over virusscanners of heb je een goede tip? Laat het weten in je reactie.

** Resultaten van de poll zichtbaar na stemmen**

Wat voor virusscanner heb jij?

29 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik ben het eens met @Marius B. hier boven. Ook ik volg de jaarlijkse testresultaten van de Consumentenbond en kijk ook niet naar de prijs. Ook ik heb momenteel Norton Security op mijn computer en die bevalt mij prima waarmee ik niet zeg dat er geen andere goede systemen zijn met vergelijkbare prestaties.

Wat me wel opvalt bij al die systemen is dat als je dan eens een volledige systeemscan doet dan moet je daar 's-morgens mee beginnen en maar hopen dat hij daar dan 's-avonds mee klaar is als je weer thuis komt.

Hoe dan ook, zonder beveiliging op je computer werken kan niet meer in deze tijd.
Reputatie 7
Badge +4
@F. den Oudsten

Naar aanleiding van de test van de Consumentenbond ben ik enkele jaren geleden naar Eset overgestapt. Toen een jaar later Bullguard veel beter uit de test kwam heb ik daarvoor gekozen. En omdat vorig jaar Norton als beste uit de bus kwam ben ik daar naar overgestapt.

In het algemeen blijf ik meestal ergens lang klant en hou niet zo van overstappen maar in dit geval leek me dat toch zinvol en raadzaam. Omdat Norton ook dit jaar nagenoeg als beste uit de bus kwam, minder vertraging veroorzaakt en véél goedkoper is dan de iets betere Bitdefender zal ik het binnenkort verlengen.

Bij Licentie2Go kun je al voor 24,95 Euro terecht voor 3 apparaten inclusief smartphone.

Of 27,95 voor 5 apparaten.

https://licentie2go.com/beveiliging/Norton-Security-Deluxe-3-apparaten

Een complete scan duurt bij mij ongeveer 2 uur.

Ik dacht dat dat extreem lang was. 🤔
Reputatie 7
Badge +5
@Ekokok Dat betekent dat jouw computer kennelijk sneller is dan de mijne. Ook ik had Bullguard daarvoor. En ook ik zal Norton waarschijnlijk verlengen. Norton bevalt me tot nu toe het beste.
Reputatie 4
Badge +4
Naar aanleiding van de laatste virusscanner test heb ik besloten McAfee vaarwel te zeggen en over te gaan op de best uit de test namelijk Bitdefender(Total Security).

Echter mijn ervaringen zijn niet bijzonder positief omdat Bitdefender op 1 van mijn computers mijn Outlook.pst file heeft verwijdert, dus geen e-mail meer......

Helaas geeft de helpdesk niet thuis, ook niet na meerdere telefoontjes. Ik wacht al 2,5 week op een antwoord.

Dus de beste is helaas niet altijd de beste want als de service slecht is, of er helemaal niet is, dan kan de beste ineens de slechste worden.

Dus ga vooral nog kijken naar de diverse reviews want dat zegt ook vaak heel wat.

Ben je er nog uitgekomen met Bitdefender? Dat Bitdefender je complete Outlook mailarchief verwijdert is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zie wel wat meldingen van vergelijkbare klachten, maar die zijn toch al heel wat jaren oud. Kon je het bestand nog terugvinden in de quarantaine (bitdefendermenu > beschermingstabblad (die met het schild met de B linksboven) > functies > quarantaine) en daaruit terugplaatsen?

Helaas geldt er voor bijna elke virusscanner wel dat er in combinatie met een bepaalde specifieke computer en/of andere software zaken fout gaan. Neemt niet weg dat het heel vervelend is als dit nu juist bij jou gebeurt en dat er in dit geval blijkbaar/misschien ook niet een eenvoudige oplossing is...

Reageer