Consumentenbond.nl

Heb jij een screenprotector op je smartphone geplakt?

Reputatie 2
Badge +3
Heb jij een screenprotector op het scherm van je smartphone geplakt? Zo'n plastic beschermfolie die hem moet beschermen tegen krassen, zeg maar 😉

Ik ga er een artikel over schrijven voor de Consumentengids en ik ben erg benieuwd of jullie er gebruik van maken en hoe het bevalt. Is ie top? Of heb je juist last van luchtbubbels of een slechter zichtbaar scherm?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen 🙂

16 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb zelf al enige jaren geen screen protector meer gebruikt. Mijn zoon heeft ooit een 2de-hands Nintendo DS gekocht: daar zag je dat het scherm flink had geleden van het gekras met dat pennetje. Maar op de diverse telefoons die ik de afgelopen jaren heb gebruikt, heb ik nooit na enige tijd gedacht: "had ik maar een screen protector gebruikt". Het scherm was eigenlijk altijd als nieuw. Ik vraag me zelf dus wel af wat het nut nog is, tegenwoordig met Gorilla-glas 3 en 4. Wel gebruik ik altijd een hoesje, om beschadigingen bij vallen te voorkomen. Misschien is een screen-protector handig voor mensen die geen hoesje (willen) gebruiken, zodat als het toestel valt en het scherm "in duizend stukjes" spat, toch nog enigszins bijeen blijft?

Ik heb zelf al enige jaren geen screen protector meer gebruikt. Mijn zoon heeft ooit een 2de-hands Nintendo DS gekocht: daar zag je dat het scherm flink had geleden van het gekras met dat pennetje. Maar op de diverse telefoons die ik de afgelopen jaren heb gebruikt, heb ik nooit na enige tijd gedacht: "had ik maar een screen protector gebruikt". Het scherm was eigenlijk altijd als nieuw. Ik vraag me zelf dus wel af wat het nut nog is, tegenwoordig met Gorilla-glas 3 en 4. Wel gebruik ik altijd een hoesje, om beschadigingen bij vallen te voorkomen. Misschien is een screen-protector handig voor mensen die geen hoesje (willen) gebruiken, zodat als het toestel valt en het scherm "in duizend stukjes" spat, toch nog enigszins bijeen blijft?

Geplaatst door R. Teeuwen op Okt 5, 2015.

Ik vraag mij altijd af wie die screen protectors nog gebruikt, want wat is nou eigenlijk echt het nut? Met mijn vingers kan ik geen krassen veroorzaken op het scherm en ik heb nog nooit krassen gekregen door spullen in mijn tas of broekzak. Misschien is dat wel een goede insteek voor het testen, heeft het uberhaubt wel nut en gebruiken mensen het eigenlijk nog wel..
Reputatie 7
Ik gebruikt nooit zo'n plak ding en ik heb ze ook nooit gemist maar ik gebruik mijn telefoon in een klaphoesje en het schermpje is dus altijd beschermd. Als je alleen een bumper gebruikt en je telefoon dan ook nog in je broekzak stopt met je sleutels wordt het wellicht een ander verhaal.
De eerste smartphone na het waarnemen van krassen alsnog gedaan. Naderhand de opvolgende handy's niet meer. Gorrila glas is minder kwetsbaar. En het gebruik van een beschermhoes
Badge +1
Ik heb wel vaak een screenprotector. gebruikt. Maar het gaat heel veel bubbeljes maken waardoor het erg lastig is om te kijken. Sinds vorig jaar heb ik een glasprotector en dat bevalt me veel beter. Mijn vriend liet vorig jaar zijn telefoon vallen en hij was blij dat deze erop zat. Want zijn scherm lag in puin het kunststof heeft echt zijn telefoon gered. Want na het weghalen van het kunststof bleef de telefoonscherm heel. Mijn één na laatste telefoon had een plastic screenprotector deze bleef niet goed geplakt. Zeker als je naar het strand was dan kwam er vaak zand onder en moest ik dus een nieuw erop gooien Ik heb wel 5 verschillende in 2 jaar gebruikt om het niet goed bleef plakken.

Maar ik zou mensen aanraden om een glasprotector te nemen ipv screenprotector. Deze is dus van een soort kunststof gemaakt. Ik had de mijne in Engeland gekocht bij ebay. Maar volgens mij verkopen ze ze ook op de markt of bij diverse internet winkels. Die van mij kostte iets van 6 euro met paar euro verzendkosten erbij. Op internetwinkels hier in Nederland zijn ze wel een stuk duurder.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Ik gebruik wel een screen-protector en vind dat het dan makkelijker schoon te houden is. Verder krijg je ook geen krassen op het glas. Ik ben er tevreden mee. Gebruik deze ook voor mijn tablet.
ik heb nog nooit een screenprotector gebruikt, en ook nog nooit een toestel gehad waarvan het scherm beschadigd is. Wat kan er nou helemaal gebeuren als je het normaal bediend, en er een beetje oplettend mee omgaat?

nog groter vind ik de onzin van de gehard glazen protectors : je scherm is al van gehard glas! Mijn dochter kocht gisteren een nieuwe iPhone 6s en overweegt de aanschaf van zo'n gehard glazen scherm omdat ze er an overtuigd is dat dit de kans op breuk bij vallen van het toestel vermindert. Lijkt me gezien de aard van glas onzin. (het scherm wordt overigens in test van de consumentenbond goed beoordeeld als het gaat om krasbestendigheid!). Ik kijk uit naar je artikel , met name de ervaringen met die gehard glazen protectors.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb meteen na aankoop een plakfolie op het schermpje gedaan want ik zag bij het eerste gebruik al een paar krassen. Er bleven altijd een drietal kleine bubbels onder zitten. Langs de randen ging het steeds loszitten. Na twee jaar heb ik het eraf gehaald. Een half jaar later zijn er nog steeds geen krassen. Ik doe de smartphone wel altijd in een hoesje. De plakfolie hoefde dus eigenlijk niet. Bij een volgende telefoon ga ik het ook niet meer doen.
Reputatie 5
Badge +7

Ik kijk uit naar je artikel , met name de ervaringen met die gehard glazen protectors.

Geplaatst door R Sman op Dec 4, 2016.

Beste R Sman, het betreffende artikel was gepubliceerd in de Consumentengids van december 2015. Je kunt een oudere editie van de Consumentengids bestellen via de klantenservice, of stuur een bericht via het contactformulier.
Hi,

Ik ben opzoek naar een sreenprotector voor mijn samsung s8, die heel goed plakt icm mijn hoesje. Ik heb een paar geprobeerd, maar geen geluk. Ik ben www.deeza.nl tegengekomen waar ze beweren dat ze een screenprotector hebben die "hoes vriendelijk" zijn. De link is https://www.deeza.nl/product/samsung-galaxy-s8-geh...

heeft iemand ervaring mee?
Hi,

Ik ben opzoek naar een sreenprotector voor mijn samsung s8, die heel goed plakt icm mijn hoesje. Ik heb een paar geprobeerd, maar geen geluk. Ik ben www.deeza.nl tegengekomen waar ze beweren dat ze een screenprotector hebben die "hoes vriendelijk" zijn. De link is https://www.deeza.nl/product/samsung-galaxy-s8-geh...

heeft iemand ervaring mee?
Reputatie 1
Badge +3
Ik ga nog iets verder. Ik doe hem in een survivor Griffin case, zodat het hele toestel beschermd is incl. het scherm. Bij mij geen kapot scherm als ik hem laat vallen.

Als ik hem verkoop zonder casing zitten er geenverbruikssporen op en krijg ik er de beste prijs voor.

De casing verkoop ik apart voor een leuk prijsje.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb 2 jaar een protector gehad op mijn scherm maar er kwamen wat kleine luchtbellen onder en de randen gingen loszitten. Ik heb nu 2 jaar geen protector en geen noemenswaardige krassen. Krassen haal je altijd makkelijk weg door je schermpje een kwartier te boenen met Commandant, dat is niet chemisch maar het polijst. Daar hoef je dus niet vier jaar met een protector te lopen.
ik heb recent een nieuwe mobile telefoon gekocht en dacht er goed aan te doen een glazen schermprotector daarbij te kopen. Toen ik dit pakje uitpakte en de werkwijze voor het aanbrengen op het toestel las, dacht ik meteen dit zal niet goed komen. 1 bubbeltje en ik zal me er altijd aan storen. Dus ik heb de screenprotector de volgende dag gerouterneerd. Daarbij werd ik ook versterkt door het feit, dat het toestel al met een doorzichtig folie geleverd wordt, met het advies dit niet te verwijderen. Voor de zekerheid koop ik nog een hoesje. En verder er voor zorgdragen, dat ik de telefoon niet in mijn broekzak doe, waar ook mijn sleutels zitten.

Dus voor mij is een aparte schermprotector niet besteed.
Tegenwoordig zijn er inderdaad glazen protectoren die het toestel niet alleen tegen krassen , maar ook bij het vallen beschermen. In de meeste gevallen zorgt een glazen protector er voor dat het scherm zelf niet barst, maar de protector. *

* Commerciele uiting verwijderd door beheerder.
Reputatie 2
Het gebruik van een folie protector zou ik zeker adviseren. Het klopt dat de schermen met gorilla glass al redelijk krasbestendig zijn, maar zand(stof) is echt knoeperhard en een geheid ingerdient voor krassen. Daarnaast kan een plakfolie al heel veel ellende besparen bij vallen en agv daarvanbscheuren van ern scherm.

Het aanbrengen van een folie vraagt wel aandacht. Als eerste scherm goed schoonmaken (vet en stof vrij) en gebruik bijv een bankpasje om het geheel tijdens en direct na het plakken bellentjes vrij te houden. Maar bovenal geduld.

En per saldo kosten die dingen (folie en glass) ook net 2* niks (bij op de site A uit China). Welke overigens veelal dezelfde zijn die hier in winkel en webshop worden aangeboden. (Misschien een optie om als CB in een vergelijkingstest mee te nemen. Zit er echt wel verschil in qua kwaliteit bij herkomst verschil).

Een plasticfolie of glassprotector speciaal voor hoesjes is volgens mij een hele leuke verkoop truc, sorry maar daar geloof ik echt niet in.

Reageer