Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

Heb jij opschoontips voor ‘n volle smartphone?

• 2 februari 2016
  • 6 reacties
  • 605 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Een volle smartphone is irritant, want dan kun je niet meer fotograferen en geen apps meer downloaden. Zelf heb ik een extra dure iPhone met 64 GB opslagruimte gekocht, omdat mijn 16GB-variant telkens was opgebruikt. En mijn stiefmoeder heeft een goedkoop mobieltje dat voor haar gevoel al vol zit als je er 5 apps op zet.

In de eerstvolgende Consumentengids staat een artikel over opslagruimte bij smartphones. Daarin verwijzen we naar de website voor meer tips om ruimte vrij te maken.

Wat doen jullie om ruimte vrij te maken op je smartphone? Er staan al wat tips op de site, maar ik heb het gevoel dat er méér mogelijk moet zijn. Ik wil het tips-lijstje aanvullen met jullie inbreng!

Welke tips & trucs heb jij om schoon schip te maken op die smartphone?
icon

Beste antwoord door J.P. Zanders 11 februari 2016, 16:58

Ga binnenkort naar de USA voor een rondreis per huurauto. Het huren van een routeplanner is daar erg duur. Dus heb ik voor een paar tientjes de app van tomtom voor de USA gekocht. Het geheugen van mijn IPhone had echter onvoldoende ruimte. Geen nood! Ik heb mijn tomtom app Europa verwijderd en had vervolgens voldoende plaats voor de tomtom USA app. In de USA heb ik de Europa app toch niet nodig! Na terugkeer gebeurt het omgekeerde. Betalen hoeft dan niet meer, want een eens betaalde app staat altijd gratis in de Appstore weer ter beschikking. Ook de USA app kan ik de volgende reis weer opnieuw gratis downloaden

Een volle smartphone is irritant, want dan kun je niet meer fotograferen en geen apps meer downloaden. Zelf heb ik een extra dure iPhone met 64 GB opslagruimte gekocht, omdat mijn 16GB-variant telkens was opgebruikt. En mijn stiefmoeder heeft een goedkoop mobieltje dat voor haar gevoel al vol zit als je er 5 apps op zet.

In de eerstvolgende Consumentengids staat een artikel over opslagruimte bij smartphones. Daarin verwijzen we naar de website voor meer tips om ruimte vrij te maken.

Wat doen jullie om ruimte vrij te maken op je smartphone? Er staan al wat tips op de site, maar ik heb het gevoel dat er méér mogelijk moet zijn. Ik wil het tips-lijstje aanvullen met jullie inbreng!

Geplaatst door Wouter Rensink op Feb 2, 2016.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Je bent behoorlijk compleet ik heb alleen een mobiel met maar 8gb dus ik moet nog iets aggressiever te werk gaan. Ik gebruik CCleaner en EStaskmanager om ook de caches nog op te ruimen en DiskUsage om in te zoomen op eventuele probleem bestanden.
Bij een iPhone met 16gb: googlefoto's installeren en kiezen voor automatisch uploaden voor hoge kwaliteit. Vervolgens icloudopslag voor Apple foto's uitschakelen. Gegarandeerd dat het dan beter
Mijn Samsung Galaxy NT-7000 had ruimte problemen bij het updaten van apps.Ik heb toen ergens de tip gevonden om de log-files te verwijderen.Dat kan door *#9900# te bellen, Je krijgt een keuze menu, waarvan de 2e optie het verwijderen van de log files is. Daarna is er weer ruimte voor nieuwe apps en voor het updaten van apps.Na een aantal maanden moet je dit weer herhalen. Werkt lang niet bij alle smartphones.Wel bij een kennis, maar die had uit arren moede al een nieuwe smartphone gekocht. Daarom zullen de providers het niet in de handleiding hebben gezet.
Reputatie 2
Badge +3

Mijn Samsung Galaxy NT-7000 had ruimte problemen bij het updaten van apps.Ik heb toen ergens de tip gevonden om de log-files te verwijderen.Dat kan door *#9900# te bellen, Je krijgt een keuze menu, waarvan de 2e optie het verwijderen van de log files is.

Geplaatst door J.A. Buitendijk op Feb 7, 2016.
Interessante tip! Ik ga hier eens wat telefoons erbij pakken en dit proberen.
Ga binnenkort naar de USA voor een rondreis per huurauto. Het huren van een routeplanner is daar erg duur. Dus heb ik voor een paar tientjes de app van tomtom voor de USA gekocht. Het geheugen van mijn IPhone had echter onvoldoende ruimte. Geen nood! Ik heb mijn tomtom app Europa verwijderd en had vervolgens voldoende plaats voor de tomtom USA app. In de USA heb ik de Europa app toch niet nodig! Na terugkeer gebeurt het omgekeerde. Betalen hoeft dan niet meer, want een eens betaalde app staat altijd gratis in de Appstore weer ter beschikking. Ook de USA app kan ik de volgende reis weer opnieuw gratis downloaden

Geplaatst door Wouter Rensink op Feb 2, 2016.
Badge +2
Ik gebruik op mijn beperkte smartphone (Samsung Galaxy Young II) de gratis app 360Security. Regelmatig cleanen, boosten, scannen verlengt ook de bepekte accuduur. (Actieve achtergrond apps worden ook gesignaleerd)

Reageer