Beantwoord

Heeft iemand Met Megekko eenzelfde ervaring?

• 21 February 2022
  • 11 reacties
  • 319 Bekeken

Badge

Koop nooit een artikel bij dit bedrijf, de klant gerichte service is ver beneden maat en hebben een service beleid dat ZEKER niet klant gericht is wat je wel van een platformwinkel mag verwachten. Megekko ontloopt hun verantwoordelijkheid hier in mijn oppinie! Kortom als je iets besteld en je geeft als klant aan dat het kapot is geleverd zullen zij dat ter stelligste ontkennen.

Op 7 Januari heb ik een 1151 moederboard gesteld echter deze kwam defect aan en na het terug sturen en beoordeelde Megekko op 14 Jan dit als gebruikers schade. De reparatie werdt aangeboden voor 25 euro, en ging akkord met de reparatie. Deze werd op 15 Februari geleverd en bleek wederom beschadigd aangekomen. Ik heb de socket kap eraf gehaald en heb direct de schade geconstateerd, Het kapje kan de socket pinnetjes n.l. niet beschadigen als die eraf gehaald wordt!

Dat het product gecontroleerd is voor retour zending geloof ik , maar mogelijk is er e.a. fout gegaan met het verzending klaar maken. Ik stel Megekko verantwoordelijk voor de defect geleverde moederbord Het is heel simpel ik bestel een product en dat moet goed zijn!

Als ik iets zelf kapot zou maken bestel ik gewoon een nieuw bord en ga ik deze discussie niet aan.

Maar ik heb de CPU socket niet eens aangeraakt dus verwacht ik een nieuw bord van u!

Helaas gaf Megekko niet thuis en poeierde mij af met als wederom een begruikersfout.

Gebruikersfout,… Mmmm ik repareer zelf al sinds 1988 PC dus heb wel enige ervaring!

Na veel email verkeer boden de aan de reparatiekosten te vergoeden, excl. Verzendkosten, hier ging ik niet mee akkoord en heb hen bedankt voor het product en de klant onvriendelijke benadering, en beloofde nooit meer iets bij heb aan te schaffen. Met als voetnoot de aankondiging van deze referentie.

Ik heb mijn verlies genomen, een nieuw moeder board bij Coolblue besteld, die hebben wel een juiste klant focus!

icon

Beste antwoord door JMA 22 February 2022, 15:44

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoe weet u dat Coolblue wel de juiste service geeft? Of was ook hier het moederbord kapot en loste Coolblue dat netjes voor u op? Anders kunt u het gewoon nog niet weten en komt u daar pas achter als u een probleem heeft.

Coolblue staat prima bekend maar u kunt er nu nog weinig over zeggen.

Badge

Beste JMA,

Ik bestel al jaren met enige regelmaat artikelen bij Coolblue, en heb ik het verleden wel eens iets moeten retourneren met succes en zonder veel discussie. Coolblue geeft mij het Klant is Koning gevoel. Deze ervaring is de reden om hier CoolBlue te vermelden. En betreffende uw opmerking over het moederbord; nee dit was niet kapot gegaan. Ik heb een duurder moederbord bij Coolblue besteld en dat is in prima staat geleverd en werkt prima!

Go Coolblue!

Reputatie 6
Badge +4

Dan wil ik toch aanvullend even vermelden dat ik bij Megekko ook nog nooit problemen heb gehad. Met Coolblue ook niet, maar dat betekent natuurlijk niet dat anderen geen negatieve ervaring kunnen hebben met CB, hoef je alleen de klachtensites even op na te lezen.

Badge

Hoi Mazzel,

Begrijp ik, maar dit hebben ze niet goed aangepakt of opgelost en geeft mij niet het “klant is koning gevoel”!

Een success verleden is geen garantie voor een successvol heden of toekomst.

En Mazzel, dit gaat over mijn ervaring en niet over andere klachten en of ervaringen

Reputatie 6
Badge +4

Een success verleden is geen garantie voor een successvol heden of toekomst. 

Daar ben ik het helemaal mee eens. 

Dan wil ik toch aanvullend even vermelden dat ik bij Megekko ook nog nooit problemen heb gehad. Met Coolblue ook niet, maar dat betekent natuurlijk niet dat anderen geen negatieve ervaring kunnen hebben met CB, hoef je alleen de klachtensites even op na te lezen.

Coolblue is echt anders hoor! Moet je misschien wat meer aankopen doen daar, dan weet je het. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb twee keer wat bij Megekko besteld, 1e keer ging zonder problemen, de 2e keer was het niet leverbaar al ondanks dat het op de site op voorraad stond.
Na een paar keer uitstel heb ik de bestelling geannuleerd en na een paar weken het geld terug gekregen.
Coolblue gaat voor maximale klant tevredenheid, ik heb nog nooit problemen gehad met bestellingen of retourneren er van.
Maar Coolblue wou naar de beurs (is uitgesteld) en het eerste wat dan sneuvelt is de klantenservice, daar heb ik nog geen uitzondering op meegemaakt.
Dan wordt er gestreefd naar maximale winst en wordt op alle kosten bezuinigd.
Aandeelhouders waren vroeger mee lifters op de winsten, tegenwoordig maken ze de dienst uit in een bedrijf.
Een beursgang is over het algemeen alleen goed voor de eigenaren of directeuren.
Ik hoop dus dat die beursgang er dan ook nooit gaat komen,

Aandeelhouders waren vroeger mee lifters op de winsten, tegenwoordig maken ze de dienst uit in een bedrijf.
Een beursgang is over het algemeen alleen goed voor de eigenaren of directeuren.
Ik hoop dus dat die beursgang er dan ook nooit gaat komen,

Aandeelhouders zijn de eigenaren van een bedrijf, of de aandelen nu publiek verhandelbaar zijn of in private handen. Albert Heijn is publiek verhandelbaar Jumbo is in handen van private partijen. Ik zie wel verschillen maar niets dat ik toe zou schrijven aan al dan niet een beursgang.

Coolblue heeft een formule waarbij ze wat duurder zijn maar ook meer service bieden. Wij, de consumenten zullen uitmaken of dat een goed idee is of dat we gewoon voor de laagste prijs gaan. In dat geval zal CB zijn formule aanpassen of ze nu beursgenoteerd zijn of niet, de vraag is wat wil de consument en wat heeft hij er voor over.

Reputatie 6
Badge +6

Aandeelhouders zijn de eigenaren van een bedrijf,

Aandeelhouders zijn financiers van een bedrijf, een klein nuance verschil, maar ze gedragen zich als eigenaars.
Vroeger maakte de directeur de dienst uit en bepaalde de koers van een bedrijf, tegenwoordig komt het regelmatig voor dat hij hij naar de pijpen van de aandeelhouders moet dansen en zelfs ontslagen kan worden.

Aandeelhouders zijn de eigenaren van een bedrijf,

Aandeelhouders zijn financiers van een bedrijf, een klein nuance verschil, maar ze gedragen zich als eigenaars.

Ik quote; "In de Nederlandse wetten wordt bij een goed dat geen zaak is, het begrip eigendom meestal niet gebruikt, maar in plaats daarvan het begrip vermogensrecht. Toch worden aandeelhouders van een vennootschap in het spraakgebruik soms aangeduid als de juridische eigenaren van de vennootschap. De onderneming is in bezit van de vennootschap."

Economie 101 maar het niet begrijpen van dit feit verklaart een hoop. Even uit nieuwsgierigheid, wie denk je dat dan eigenaar zijn van een BV? De directeur, de werknemers, de klanten, de overheid?

Wat financieren betreft bestaat er eigen en vreemd vermogen en die worden door andere financiers ter beschikking gesteld.

Ik heb het ook zo meegekregen. 

Financieren is een lening verstrekken met rente en aflossing. Als je niet meer kan betalen mogen ze beslag leggen en het bedrijf verkopen. Verder hebben ze geen zeggenschap over het bedrijf. Financieren kan in de vorm van obligaties die verhandelbaar zijn op de beurs. De koers wordt dan bepaald door de actuele rentestand. Financierders zijn schuldeisers.

Aandeelhouders zijn kapitaalvertrekkers. Jaarlijks kunnen ze dividend krijgen op hun kapitaal. Gaat het slecht met het bedrijf dan kunnen ze hun geld deels of geheel kwijt zijn. Via de Algemene Vergadering van Aandeelhouders hebben ze alle zeggenschap over het bedrijf. Een NV of BV heeft statuten waar dat allemaal in is vastgelegd. Via de beurs kunnen ze hun aandelen verhandelen tegen een koers die kan stijgen of dalen. Aandeelhouders zijn geen schuldeisers.

Reageer