Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA

Toon eerste bericht

411 reacties

Hallo Tolstoj,

Nog een kleine aanvulling op jouw Jip en Janneke uitleg, welke overigens geweldig werkt, alle 20 albums overgezet;

het betreft stap 17 en dan met name voor de albums waar ~ ALB ontbreekt

Na "selecteer het Album .......... en open het" komt dan een klein schermpje met de mededeling dat het bestand is gewijzigd en of je dit wil opslaan, "ja" staat dan blauw omkaderd maar tik dit niet aan want dan gebeurt er niets, maar tik op "nee" en het album komt probleemloos binnen.

Misschien is iedereen daar inmiddels wel achter, maar beter een tip teveel dan te weinig.

Groet,

Marga.
Helaas heb ik de wisseltruc te laat gelezen. Alle stappen werken perfect. Maar na het opslaan onder een andere naam krijg ik toch weer dezelfde melding. "Niet aangemaakt met albellisoftware" Volgens mij heeft albelli zijn software aangepast zodat deze wisseltruc niet meer mogelijk is? Zijn er nog andere opties? Zou dol graag mijn albums willen bewaren van mijn rondreis door Amerika. Het moet voor albelli toch heel eenvoudig zijn om een conversieprogramma toe te voegen.
Badge
Beste Jan Schalk,

Weet je het zeker? Het feit dat je erin geslaagd bent om je oude HEMA-album uberhaupt te openen in Albelli, en het ook nog op te slaan onder een andere naam, lijkt erop te wijzen dat "de truc" nog steeds werkt; je bent immers "binnengekomen". Ik zou je daarom vooral willen adviseren om het nog eenmaal te proberen (misschien heeft hij je album bij het opnieuw opslaan net niet "gepakt"). Wat daarbij misschien kan helpen is het volgende: zodra je je oude album succesvol hebt geopend, verander dan 1 klein dingetje (bijvoorbeeld de precieze plek van een foto en/of de tekst van een bijschrift, en sla het daarNA pas op onder een hele nieuwe andere naam. Hopelijk "trapt" het programma daarin!

Een alternatief, misschien als troostprijs mocht het toch niet lukken, is het volgende: ook al kun je je album niet succesvol opslaan, je kunt het kennelijk wel succesvol openen volgens de beproefde methode, en van die gelegenheid kun je gebruik maken om het album uit te voeren als PDF-file. Op dit forum hebben Karen Reijneveld en Bram Neijt uitgelegd hoe dat kan. Een PDF-bestand is weliswaar niet te printen via Albelli, maar het is dan wel mogelijk om je album in volle glorie op je computer door te bladeren. Dat is ook wat waard ;-)

Mvg, Harmen

Beste Jan Schalk,

Weet je het zeker? Het feit dat je erin geslaagd bent om je oude HEMA-album uberhaupt te openen in Albelli, en het ook nog op te slaan onder een andere naam, lijkt erop te wijzen dat "de truc" nog steeds werkt; je bent immers "binnengekomen". Ik zou je daarom vooral willen adviseren om het nog eenmaal te proberen (misschien heeft hij je album bij het opnieuw opslaan net niet "gepakt"). Wat daarbij misschien kan helpen is het volgende: zodra je je oude album succesvol hebt geopend, verander dan 1 klein dingetje (bijvoorbeeld de precieze plek van een foto en/of de tekst van een bijschrift, en sla het daarNA pas op onder een hele nieuwe andere naam. Hopelijk "trapt" het programma daarin!

Een alternatief, misschien als troostprijs mocht het toch niet lukken, is het volgende: ook al kun je je album niet succesvol opslaan, je kunt het kennelijk wel succesvol openen volgens de beproefde methode, en van die gelegenheid kun je gebruik maken om het album uit te voeren als PDF-file. Op dit forum hebben Karen Reijneveld en Bram Neijt uitgelegd hoe dat kan. Een PDF-bestand is weliswaar niet te printen via Albelli, maar het is dan wel mogelijk om je album in volle glorie op je computer door te bladeren. Dat is ook wat waard ;-)

Mvg, Harmen

Geplaatst door Tolstoj op Nov 16, 2016.

Beste Harmen, bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het opslaan een aantal malen geprobeerd inclusief het licht veranderen van een onderdeel. Opvallend is dat bij het opslaan de meter op 0% blijft staan. Helaas blijft het programma de foutmelding geven. Als ik via de verkenner op de vaste schijf kijk staat daar keurig netjes het mapje met de nieuwe naam en alle foto's incl. de 5 belangrijke bestanden.

Tijdens de beproefde methode zie ik keurig mijn oude album in goede indeling. Ook als ik kies voor bestellen krijg ik een foutmelding bij het klaarzetten van het bestand.

Ik vrees dat er weinig aan te doen is. Wel zonde van mijn mooie albums.

m.vr.groet jac schalk
Badge
Beste Jac,

Dat is spijtig, en omdat ik hier geen Hema-software meer op mijn compu heb staan kan ik niet meer nagaan of het inderdaad aan een software-wijziging ligt... Had je je Amerika-albums ooit al geprint bij de Hema, en is dit puur voor je archief? Of ben je nu echt je potentiele gedrukte album kwijt? Maak anders toch even die pdf-files, dan heb je iets concreets in handen! Met die pdf-files kun je vervolgens meerdere dingen doen: 1) de pdf laten afdrukken bij een of andere copy-shop of drukkerij, en dus niet bij Albelli, of 2) met Ctrl-PrintScreen en IrfanView maak je screendumps van je album-pagina-s uit je pdf, en die plak je dan in een nieuw, fris Albelli-album. Er zijn dus misschien wel meerdere wegen die naar Rome leiden!

Mvg, Harmen
Beste Harmen,

Gelukkig heb ik van alle albums ook een afgedrukte versie. Wil de bestanden alleen als reserve houden mocht bijvoorbeeld door brand de afgedrukte versies verloren gaan. Helaas gaat dit nu niet, misschien in de toekomst? In ieder geval bedankt voor al je hulp

met vriendelijke groet

jac schalk
Ook hier lukt het omzetten van de Hema albums naar Albelli niet meer. Ik heb een paar maanden geleden nog wel succesvol albums over gezet. Blijkbaar was ik er één vergeten en deze wil dus nu niet meer.

Hij lijkt het in eerste instantie wel te doen, dus was ik helemaal blij, maar als ik m dan afsluit en opnieuw wil openen pikt de Albelli software het toch niet en geeft de bekende melding.

Ik heb ook nog even geprobeerd de Hema sortware te openen, maar die doet helemaal niets meer.het was het laatste album dat nog gedaan moest worden. Gelukkig was het al wel afgedrukt en alleen voor back-up.

Als je het mij vraagt lijkt het er inderdaad op dat één van de laatste updates van Albelli, bewust of onbewust, een stokje hebben gestoken voor de truc.

Hopenlijk vindt iemand nog wel een geniale manier, maar tot die tijd, helaas pindakaas vrees ik.
Badge
Oei, in dat geval lijkt het er op dat het na negen maanden omzet-mogelijkheid misschien wel afgelopen is met de pret... Echter, ook al is een fotoalbum blijkbaar niet meer blijvend om te zetten naar Albelli, wat nog wél degelijk mogelijk is is dit: het tijdelijk omzetten van een album van Hema naar Albelli, en er dan gelijk een PDF-file van maken, alvorens hij gaat zeuren! (Zie de PDF-methode op dit forum.) Dan heb je in ieder geval een PDF-versie van je album "veilig" op je harde schijf, onafhankelijk van welke fotoalbum-software dan ook, en een dergelijk album is misschien zelfs ergens anders ooit nog wel eens af te drukken - bij een copyshop of zo?
hoi, super die oplossing van M. Kemps en Karin de Waal. Echter bij stap 14 kan Albelli nog steeds het foto-album niet openen bijv. Amerika1.ALB. Foutmelding: dit product is niet met de albelli NL gemaakt. Het product kan niet geopend worden. Doe ik iets verkeerd of is er Inc de tussentijd iets veranderd? Ik heb het 2x geprobeerd volgens de Jip en Janneke instructie..Alvast bedankt voor de reactie! Sanne
Badge
Beste Sanne1,

Zie de bovenstaande reacties uit afgelopen herfst! Het spijt me, maar het lijkt erop alsof Albelli onze vertrouwde omzetprocedure, die 9 maanden uitstekend gewerkt heeft, bij een nieuwe software-update onmogelijk heeft gemaakt... Dus ik vrees dat het uit is met de pret. Zo blijft de consument toch nog steeds een beetje het slachtoffer van het zakelijke geschil dat vorig jaar tussen Hema en Albelli ontstond. Tsja, als er geld in het spel is krijg je dat soort gedoe... Dus ik weet niet of het nu nog gaat lukken. Probeer het nog een keertje, maar anders moet je aanvaarden dat het nu is zoals het is...
Dat is balen! Al geprobeerd ook met Vistaprint software? En Albelli bellen? Zo lopen ze toch opdrachten mis

Reageer