Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA



Toon eerste bericht

411 reacties

Ook ik maak al jaren gebruik van de fotoboeken van Hema. Ik heb 3 kinderen die allen een eigen album hebben waar ik het hele jaar door aan werk. Zodra er 1 jarig is wordt het album afgesloten en besteld om vervolgens weer opnieuw te beginnen.

Ik schrok enorm toen ik deze week verder wilde werken en ik dus alles kwijt bleek te zijn! Er zit uren zo niet dagen werk in! En wat vooral vreselijk vervelend is is dat je de tekst niet meer kunt zien. Dit betekent voor mijn kindje van bijna 10 maanden dat alle tekst (soort dagboek van rollen,zitten, staan, tandjes enz enz enz niet meer te zien is!

Ik ga er echt vanuit dat Hema hier een oplossing voor heeft want het zou echt een drama zijn voor vele met mij als dit echt verloren blijkt!
afschuwelijk! Een jaar werk.... Helemaal voor niets. Ongelofelijk dat dit kan
ja klopt Albelli is praktisch hetzelfde programma. Alleen daar hebben ze de achtergronden ed vervangen door nieuwe. Hopelijk komen daar de oude weer bij! Maar ze maken het niet zo bont als de Hema!!
Na maanden werk om foto's verzamelen en mooie teksten en achtergronden te hebben geschreven bij onze foto's is nu alles weg zonder ook maar 1 bericht te hebben ontvangen dat er een nieuw programma op komst was. Ik had 3 fotoboeken klaar staan om te bestellen. Geen enkel bericht. Wat een zeer klantonvriendelijke aktie!!!!!.

Maanden werk voor niets. Hopelijk gaan ze dit oplossen. Het moet in deze moderne tijd toch mogelijk zijn om de oude software te laten bestaan naast de nieuwe software.
Dank alvast voor al jullie reacties. Ik ben op dit moment zelf ook bezig met een fotoboek van mijn laatste vakantie naar Costa Rica (gelukkig niet in HEMA software...) en kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het is dat je er niks meer mee kan! Goed dat jullie aankaarten dat je een boek niet alleen niet meer kunt bestellen, maar ook niet meer kunt inzien, dat had ik me nog niet zo gerealiseerd. Al zou je het willen namaken, kan dit dus niet. Ik hoop morgen weer contact te hebben met HEMA en jullie meer te kunnen vertellen over een oplossing.

@Karin, als je de nieuwe software van HEMA niks vindt, dan kun je het beste overstappen op Albelli. Je zult zien dat dit precies dezelfde software als de oude HEMA-software is - in een iets ander jasje 🙂
Hier hetzelfde probleem. Ik maak voor mijn kinderen jaarboeken, mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. 10 maanden werk voor niks geweest, denk dat ik alles bij elkaar wel 60 uur werk in het boek heb zitten. Ineens alles weg, ik hoop zo dat er een oplossing komt!!!!!
Ik heb een oud album overgezet in de nieuwe software. De opmaak, teksten ed zijn verdwenen. Je kan dus opnieuw beginnen. Ook erg dat je oude albums niet meer kunt afdrukken.

Nieuwe software is niet prettig om mee te werken.
Bijna een jaar heb ik aan mijn boek gewerkt. 800 foto's en lappen tekst. Alles weg. Al kunnen we de boeken nog maar inzien, zodat ik screenshots kan maken.

Schandalige omgang metklanten door HEMA.
Dat er niet meer besteld kan worden met de oude software, oké. Maar dat mensen een album waaraan ze (lang) gewerkt hebben in het geheel niet meer kunnen openen, schandalig. Hema laat zich verder ook niet horen. Diep triest dat je in deze tijd zo met je klanten omgaat.
O nee, dit is een ramp! Ik maak al jaren albums bij Hema, naar tevredenheid. Ik heb er een stuk of 5 die wel al af zijn, maar nog besteld moeten worden... Dat is weken werk! Alsjeblieft Hema, kom met een oplossing! Ik vind het heel jammer dat ik hier niet van te voren op de hoogte van ben gebracht!
Ik was ook een een groot album bezig... echt uren werk! Baal zo enorm.

Ik de kerst vakantie nog aan gewerkt: en geen enkele melding gezien. Vind het echt niet kunnen. Hoop echt dat er een oplossing komt en hoor er graag van!

Reageer