Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA



Toon eerste bericht

411 reacties

afschuwelijk! Een jaar werk.... Helemaal voor niets. Ongelofelijk dat dit kan
Hallo, ook ik ben mijn 2 boeken kwijt van mijn 2 dochters waar ik al jaren aan gewerkt heb. Een mail naar Hema gestuurd maar niets terug gehoord. Ik ben benieuwd hoe de Hema dit gaat oplossen......
Ook ik had twee fotoboeken bijna klaar War zou het fijn zijn wanneer iedereen die de oude soft ware heeft een bericht krijgt dat de boeken nog b.v. een maand te bestellen zijn .Ik maak al jaren mijn boeken via HEMA maar wanneer dit niet goed opgelost wordt zal dat niet meer gebeuren
Ook bij mij was de mail van de Hema waarschijnlijk in de spamfolder terecht gekomen dus ik ontdek deze hele discussie pas vandaag. Ik merk echter dat ik nog een probleem heb. Ik heb namelijk een stel kleine boekjes laten maken (Hema Fotoboekje S 10x15 cm). Allemaal van die boekjes staat leuk in een kaartenrek, vandaar.

Ik wil nog graag wat setjes afdrukken maar voor dat formaat heeft de Hema geen 'overgangsregeling', dus nadrukken lukt niet.

Albelli kent dat formaat ook niet (daarom waarschijnlijk geen 'overgangsregeling'). Ik begreep uit de reacties dat het stappenplan om een Hema boek om zetten naar een Albelli boek alleen geldt als je hetzelfde formaat hebt. Betekent dat dat mijn kleine boekjes niet omgezet kunnen worden? Of is er nog een truc die ik heb gemist?

Alvast bedankt voor jullie reactie
Is het een idee om het programma voor gebruik off line aan te bieden? Ik zou bereid zijn daarvoor te betalen.

Al mijn digitale fotoboeken zijn nu onbruikbaar; niet meer toegankelijk. Graag oplossing.
Schandalig. Zoveel werk voor niets. Nooit, nooit meer HEMA.

Misschien dat Albelli zich wel van een goede kant kan laten zien en de HEMA fotoboeken gewoon laat kunnen inlezen in hun (verder volledig identieke) software...
Ik werk ook al jaren met jaar- en meerjarenboeken voor mijn kids, die zijn dus nu allemaal kwijt...

Nergens heb ik iets over een softwareverandering gezien...

Blijf graag op de hoogte
Ik heb een zogeheten 'levensboek' gemaakt van iemand die inmiddels is overleden. Foto's, levensgeschiedenis enz. Daar zit ongeveer 100 uur werk in. Wil iemand het bijbestellen? Vergeet het maar! Ik schaam me (plaatsvervangend) rot voor de familie.... Ook was ik bezig met een boek over de jaren 2015-2016. Al het werk voor niets!

Ook al zou ik nu eenzelfde album proberen (na) te maken, dan lukt me dat niet, want de nieuwe software is in één woord bagger. Het biedt nog geen 10% van de creatieve mogelijkheden van de vorige (zeer gebruiksvriendelijke) software. Hier zijn amateurs aan het werk geweest.

Hema is met mij een uiterst trouwe klant kwijtgeraakt. Ik heb in de afgelopen drie jaar ongeveer 50 albums (30x30 cm, à 70 euro/stuk) besteld, steeds tot grote tevredenheid. IK heb niet gevraagd om nieuwe software, die ze STERK VERBETERD noemen (mail van enkele dagen geleden). Hoe durven ze daarmee te koketteren????

HEMA stond enkele jaren geleden op wankelen. Als dat nu weer gebeurt, begrijp ik dat. Ik mijd het warenhuis....
Ik heb mijn boeken kunnen overzetten naar Albelli. Dank. Weet iemand ook of je je oude boeken nog online kan zien? De oude hema link die ik had om boeken online met vrienden te delen werkt niet meer.

Dank.
Helaas kan ik mijn fotoboek ook niet meer openen. terwijl het bijna klaar was. Van de eventuele communicatie van de Hema heb ik helemaal niets gezien. Geprobeerd om de foto's te importeren in de nieuwe software, dat werkt niet goed. Formaten van foto's en de volgorde klopt niet meer. Kan dus helemaal overnieuw beginnen.Overstappen op een nieuwe aanbieder: OK, maar dan wel met een veel betere communicatie naar de klant toe en met de mogelijkheid om alles uit je oude boek gemakkelijk te kunnen kopieren naar een nieuw fotoboek. Het fotoboek zelfs niet meer kunnen openen, vind ik niet kunnen.
wij hebben meer dan 25 fotoboekjes die niet meer afgedrukt kunnen worden

schandalig de actie en reactie hema , nooit een bericht gezien

hopen op snelle oplossing

Reageer