Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA



Toon eerste bericht

411 reacties

Sinds vorig voorjaar ben ik bezig met een fotoboek, en kan nu niet eens meer zien wat ik tot nu toe gemaakt heb. En dan heb ik nog fotoboeken die uit elkaar vallen door het vele gebruik, en daarom nog een keer zou willen laten aanmaken; ook dat gaat niet meer. Voor mij geen Hema meer, en als de Hema nog iets wil redden van het bijzonder klantonvriendelijke imago dan lijkt me dat men snel moet komen met een softwareprogramma waarmee Hema fotoboeken omgezet kunnen worden naar Albelli.
Zwaar waardeloos HEMA!

Had nog 3 fotoboeken in de maak van onze kinderen waarin heel veel tijd en energie gestoken is. Alles voor niks nu! Aan de oplossing die Hema bied heb je weinig tot niks. Alles qua tekst en lay-out moet helemaal op nieuw.

Twee weken geleden nog een nieuw boek begonnen. Toen ook geen enkele melding ontvangen dat het maar tot half februari mogelijk was om via het 'oude' systeem te werken. Was anders natuurlijk nooit aan een nieuw boek begonnen en had als ik het wist misschien nog hebben kunnen proberen om mijn andere boeken te redden. Belachelijk trouwens om mensen daar maar een tijdsbestek van maar 3 weken voor te geven. Hoop vurig dat er voor alle gedupeerde nog een oplossing komt zodat we in ieder geval een eerlijke kans krijgen om ons werk af te maken.
Wij hebben nog 2 fotoboeken in de maak. als we die niet meer kunnen laten afdrukken is uren werk weggegooid en moeten we opnieuw beginnen.

Hema zou ons de kans moeten geven deze boeken nog af te kunnen maken en op de oude wijze laten bestellen.
Zojuist lees ik de berichtgeving via de Radar mail. Geen bericht ontvangen van Hema hoor! Drama. Kostbare uren verloren!
Na het maken van 45 fotoboeken en terwijl ik bezig ben aan de 46e, besluit HEMA om een ander programma te gebruiken. Weg opgeslagen werk! Het nieuwe programma geprobeerd, maar er zijn veel functies weg. Voor mij is daarbij het voornaamste probleem dat het niet meer mogelijk is om pagina's te verwisselen tijdens het maken van een album. Waardeloos!
Gelukkig had ik wel de mededeling gelezen, maar vervolgens moest ik dus noodgedwongen in no time het album waaraan ik bezig was afmaken. Het jaarboek liep van juli tot juli en ik werkte het telkens weer met veel liefde en zoveel mogelijk creativiteit bij. Met zeer zorgvuldige opmaak en begeleidende teksten. Dit incomplete boek heb ik op tijd kunnen laten afdrukken (3x), maar net als de vele eerder gemaakte albums kan niemand het meer digitaal inzien. De nieuwe software is bijzonder slecht en biedt veel minder mogelijkheden dan de oude. Misschien handig als je snel even een boek in elkaar wilt flansen, maar beslist niet geschikt voor de gevorderde albumsamensteller, zoals inmiddels zeer veel mensen zich kunnen noemen na het maken van tig boeken. Dus dag Hema, helaas
Uren gewerkt aan ons fotoalbum van onze vakantie naar Indonesië! Nu bijna op de helft.....dit allemaal dus voor niets!

Geen mail of berichtjes van de Hema ontvangen! Begin januari voor het laatst eraan gewerkt, en nu in de voorjaarsvakantie dacht ik het fotoalbum echt te gaan afmaken. Nou niet dus!!

Foto's importeren in het nieuwe in de nieuwe software klinkt leuk, maar is een wasse neus! De teksten en allen indelingen ben je gewoon kwijt! Je kan weer opnieuw beginnen!

De reactie van de hema,: vervelend, maar onze software is nu veel beter, mooier en makkelijker! En ja u krijgt korting als u uw album besteld!!! Ik wil helemaal geen korting, ik wil mijn album afgedrukt hebben en het mooist zou zijn als ik het nog kan afmaken.

Ik hoop dat de hema met een echte oplossing gaat komen!
Ik maak steeds fotoboekjes met 200 foto's met tekst. Hier doe ik dan enkele maanden over. Aan de waarschuwing van Hema had ik dus niets. Het overzetten van de foto's daar heb ik ook niet veel aan. Dan moet ik nog steeds de teksten opnieuw invoeren. Tot overmaat van ramp mag ik met de oude software mijn eigen fotoboek niet eens meer bekijken. Echt stupide!

Ik stap na jaren Hema nu over naar Albelli.
Ik was met 3 fotoboeken bezig. Twee ervan waren zo goed als af. Eén daarvan was een herinneringsboek voor de kleinkinderen aan mijn overleden schoonvader. Behoorlijk pijnlijk dus. Het fotoboek wat nog niet af was, was een fotoboek van mijn zoontje waar ik steeds weer foto's toevoegde. Mijn zoontje wordt bijna 2 jaar. Elk jaar een boek. Dit boek was dus ook bijna af. Toen ik het bericht zag van de nieuwe software en ik niet meer in de oude software kon, kon ik wel janken. Ik wad zo boos en teleurgesteld. Dit kan Hema niet maken! Ik heb geen mail hierover gezien. Ik wist van niks...
Ook ik was bezig met een album voor mijn zoon. Van 3,5 tot 6 jaar. Volgende week wordt hij 6. Omdat ik iedere keer kleine stukjes toevoeg zit er echt heel veel werk in. Het is een soort groei boek voor me.

Nu is alles weg, heb er nachten niet van kunnen slapen.

Ik heb contact gehad met Hema. ze willen niks voor me doen. Ik heb het .alb file gedeeld met albelli maar ook zij willen niks voor me doen. Heb nog een mail gestuurd naar Albumprinter B.V. Maar tot op heden geen reactie.

Ik hoop dat hier nog wel wat uit komt.
ik ben echt maanden bezig geweest met een fotoboek wat af was alleen was ik nog niet aan de teksten toegekomen. Daarna hoefde het alleen nog maar besteld te worden. Ik steek hier altijd enorm veel tijd in met achtergronden, kaders etc. En nu is alles weg!!! Ik vind dit echt heel erg. Het zou een cadeautje zijn voor mijn 2 dochters.

Ik heb nooit iets gehoord dat de software zou veranderen, als dit alleen via de nieuwsbrief is, dan is dit wel verschrikkelijk slecht gecommuniceerd. Ik vind het ook een inbreuk op je privacy dat Hema gewoon je fotoboek verwijdert!

Ik hoop echt dat er een oplossing komt
was bezig met maar liefst 13 nieuwe albums. Na de mail als een gek nog 6 af kunnen maken. De andere 7 weg...

Het is een schande van de Hema, gaan zo V&D achterna....

En de nieuwe software is bagger.....


Een interview met de Hema verantwoordelijken.....

Is er nog hoop?

Facebook: fotoalbum gestolen

Klachtenkompas.nl loopt vòl
Ik heb de in de afgelopen 8 jaar 16 fotoboeken gemaakt met eigen indelingen, achtergronden, kaders enz. Ik heb minimaal 3 maanden werk per album gehad, omdat ik ook meestal het maximale aantal pagina's heb gebruikt ( 120) Ook nog met verschillende besturingsprogramma ( Windows en iMac) en nu is er weer iets anders. Misschien is de nieuwe software goed, beter of prettiger, maar ik vind het absurd dat je niet meer bij je eigen fotoboeken kunt. Stel je voor dat ze verloren gaan door brand of andere schade. Dit is onacceptabel! En dat de mensen, die al uren bezig geweest zijn met hun nieuwe album, deze niet meer af kunnen maken of afdrukken vind ik helemaal van de gekke. Wat een slechte beurt van de Hema. Ik was altijd zo blij met mijn albums. Als Hema niks doet aan de toegankelijkheid van de oude albums, zie ik mij genoodzaakt over te stappen op een andere aanbieder van fotoalbums en ik denk velen met mij. Ook kan ik geen mond tot mond reclame meer doen. Ik hoop dat u dit probleem oplost
nog een aanvulling op mijn vorige mailtje. Met via fb een reactie van de Hema ontvangen dat er niets meer aan te doen is maar dat je wel tegen 50% korting een album via de nieuwe software kunt bestellen. Maar even serieus, je denkt niet dat ik ooit nog bij de Hema ga bestellen! Zelfs niet als de software wel zou werken, want dat schijnt ook niet zo te zijn.

Ik heb ook nooit een melding gehad overigens. Maar ik werk het hele jaar door aan mijn albums alleen de laatste maand niet....
ook onze zoon is slachtoffer geworden door deze actie van HEMA. Hij was bezig met een mooi album waar hij nog maar ene paar pagina's van hoefde te maken. Nu kan hij weer van voren af aan beginnen. Hij had ongeveer 100 pagina's al af.
Mijn dochter is op 13.04.2015 geboren, ik was bezig om een fotoboek te maken, dat begon al veel eerder dan haar geboorte, dus met de test, foto's van de buiken, echo's etc. Het maximaal aantal pagina's voor een boek is 120, deze gebruik ik dan ook allemaal. ik was op pagina 105, bijna klaar dus. Totdat ik zaterdag 20.02.2016 mijn laptop opende en het album wilde openen. u kunt uw album niet openen of afdrukken, ik nogmaals opstarten en toch hetzelfde venster. Na verder te hebben gelezen kwam het er opneer dat de foto's in de zelfde volgorde terug kwamen, DIT was dus NIET het geval. De layout, de teksten, alles is weg. Meer dan 10 maanden werken aan iets heel moois, veel emotie, gevoelens wat zomaar teneinde wordt gebracht.

Na contact te hebben gehad met de klanten service schijn je e-mails ontvangen te hebben , al sinds december... u raad het al.. nooit ontvangen. het heeft ook in de nieuwsbrief gestaan waar ik niet voor insta geschreven en bovendien op de website stond het ook.. wat moet ik in godsnaam op de website zoeken als het een aparte fotoalbum software betreft. Had een pop-up gemaakt in het foto programma dan was het duidelijk geweest. Maar nee nu alles kwijt.

Klantenservice... sorry we kunnen u niet helpen, ja maar er moet toch iemand van de IT zijn die mij kan helpen, nee meneer, u bent vast niet de enige met het probleem, alsof dat de pijn verzacht. we kunnen echt niets betekenen, het is niet anders. Het spijt me meneer.

Ze hebben trouwens de software zo gemaakt dat je nu ook heel simpel te werk kan gaan, ik vind de nieuwe software overigens echt drama, en meneer u kunt nu ook up uw Ipad te werk... alsof ik een fotoboek op een ipad maakt terwijl ik daar niet mijn foto's heb opgeslagen..... Frustratie.

HEMA help ons gedupeerde, daarna zijn jullie sowieso van mij af, want ik ga sowieso naar Albelli, want zo ga je niet met je klanten om en bovendien scheelt het weer een paar euro's !!

Fijn weekend
Ik ben ook al jaren bezig met fotoboeken voor mijn twee kinderen en van iedere vakantie maak ik een boek. Er staan drieboeken 'in de maak', die nu waarschijnlijk allemaal weg zijn.. Ik durf het programma niet meer te openen. Las ergens dat als je offline het programma opent alles er dan nog in staat. Weet niet of dit zo werkt.

Het is een regelrechte ramp.. Er zitten zoveel uren werk in
Mijn man en ik waren net 3,5maand bezig met het fotoalbum over ons dochtertje welke 3,5maand geleden geboren is. Wij willen hier een jaaralbum van maken en zouden de komende 8maanden nog druk bezig zijn. Nu is alles weg van de eerste periode, volgorde foto's, pagina indeling, layout... teksten.... alles is weg. Er werd alleen gewaarschuwd op de website maar niet in het programma van het fotoalbum. Wij wisten dus Van niks. Wij zien graag de oude software terug of het fotoalbum zoals wij hem gemaakt hadden. Nu beweren ze dat dit alleen voor klanten kan doe hem al klaar hadden.... ik vind het schandalig dat hier onderscheid in gemaakt word terwijl je voor beide alsnog het oude software programma nodig hebt. De service van hema is hierin zeer zeer klantontvriendelijk. Hopelijk kunnen jullie ons en alle andere gedupeerde helpen hierin beste consumentenbond. Foto's heb ik natuurlijk nog.. maar al het werk en vooral de teksten zijn verdwenen.
Jammer, dat er in deze tijd van digitaal communiceren alleen gebruik is gemaakt van een nieuwsbrief....waar je je voor moet aanmelden. Waarom is er geen gebruik gemaakt van de inloggegevens die je hebt ingevuld voor de HEMA site? Zo benader je als klantgerichte HEMA iedereen...
We hebben vandaag contact gehad met HEMA, op dit moment is er nog geen oplossing. Wel laat HEMA weten:

Ondertussen hebben we veel reacties van klanten binnen gekregen die toch nog hun nog niet afgemaakte boek willen afmaken en / of hun oude fotoboek willen printen. Wij zijn hierdoor overvallen. Onze communicatie is naar nu blijkt niet voldoende geweest. Dit vinden wij uiteraard bijzonder vervelend. Een fotoboek is een zeer persoonlijk en dierbaar document. We zijn nu met onze oude leverancier in overleg om te kijken of we op deze dan wel op een andere wijze in een oplossing kunnen voorzien. Dit heeft onze hoogste prioriteit.

Begin volgende week hebben we weer contact met HEMA, hopelijk dan met beter nieuws!
Meer dan 40 fotoboeken gemaakt bij Hema.Niet alleen de fotoboeken van mijzelf, maar ook de boeken die ik voor organisaties maakte waarbij ik vrijwilliger ben, kan ik niet meer bijbestellen. Schandalig.Het fotoboek over mijn stamboom, waaraan ik al twee maanden werkte, en waar heel veel werk in zit met veel teksten, ben ik kwijt. Voor mij is de Hema voorbij. Ik ga op zoek naar een andere maker van fotoboeken.Paul Lange
Ook ik baal als een stekker! Ik heb een heel groot dik fotoalbum waar ik al maanden mee bezig ben. Met veel zorg en aandacht uren aan gewerkt.

Ik wilde hem in april af laten drukken als verjaardagscadeau....nu kan ik er niet meer bij.

Ik hoop dat er een oplossing komt, zodat ik het boek alsnog af kan laten drukken.
Over een jaarboek van 120 A-4 pagina's stijfvol met mooie foto's en leuke teksten doe ik een paar honderd uur - mogelijk meer! Maar ja, hobby hè..... Mijn jaarboek 2014 was op een oor na gevild, nog een titelpagina..... Nog drie andere albums in diverse fases zijn ook weg dus. Niet te vergeten de mogelijkheid om zomaar een van de 40 al gemaakte albums even opnieuw op de computer te laten zien. Welke mafkees bedenkt zo iets? Met een grappige vermelding naar een bekendmaking. Daar had ik toch niets aan gehad, gezien de tijd die ik nog nodig had voor de andere albums. Jonge, jonge - leve de HEMA. Dus toch een Jip en Janneke cultuur. doe je best Consumentenbond!
Wij hebben de afgelopen maanden met veel zorg een trouwalbum samengesteld. Wij maakten hiervoor gebruik van de online albumservice van de Hema. Dit werkte voorheen prima, omdat we al eerder twee soortgelijke albums voor onze ouders hebben gemaakt. Enkele weken terug ontvingen we een email dat de online service vanaf 16 februari niet meer zou werken. Niet geheel blij, maar uiteindelijk met meer haast afgemaakt. Dit moest in de weekenden want een groot trouwalbum 100 pagina's tot in groot detail afronden kost tijd. Op de zondag voor de deadline voldoende tijd uitgetrokken om het te bestellen. Tot onze grote schik liep het album meerdere keren vast bij laden. Gedurende de avond hebben we verschillende keren geprobeerd het album te laden. Nog tot 's avonds laat zitten stoeien om het op tijd af te krijgen. Gelukkig nog net op tijd alles kunnen laden. Althans, dat dachten we. Geladen en al, stuurden we het kort na twaalven op. We zaten al in het programma, dus op de bestel button drukken en klaar is kees. Nee, want vervolgens werden we doorgelinked naar de website van Albelli. Het webadres van de oude online albumservice is klokslag twaalf uur inactief gemaakt. Beetje jammer. Het album is weg, en al die uren werk ook. Het mocht blijkbaar niet zo zijn. En ons het album laten we nu uiteraard ergens anders drukken.

Reageer