Half februari is HEMA geswitcht van leverancier voor de fotoboeken op normaal papier: eerst werden die boeken door Albelli afgedrukt, nu niet meer. Daardoor moeten klanten nu ook nieuwe software gebruiken om een boek te maken. Wie nog bezig was met een fotoboek in de oude software van HEMA kan dit boek niet meer bestellen. HEMA heeft dit begin januari laten weten, maar dit bericht heeft lang niet alle consumenten bereikt. We zien namelijk honderden klachten op internet! Allemaal consumenten die een mooi boek hebben gemaakt, maar hier niks meer mee kunnen. We hebben HEMA inmiddels gesproken en om een oplossing gevraagd.
Update 16-3-2016HEMA is vandaag met een oplossing gekomen: vanaf 5 april kunnen bestaande boeken weer geopend, afgemaakt en besteld worden met de oude HEMA-software! Met de Windows- en Mac-software krijg je 6 maanden de tijd, met de online software één maand. Dit is het volledige statement:
HEMA en haar voormalige leverancier van fotosoftware en fotoalbums, Albelli, hebben samen een oplossing gevonden voor klanten, die hun fotoboek niet op tijd konden afronden of herprinten, voordat HEMA op 16 februari 2016 is veranderd van leverancier. Er is toch een mogelijkheid gevonden om de HEMA software voor Mac en voor Windows voor fotoboeken tijdelijk, voor een periode van 6 maanden, te reactiveren. Voor de online editor geldt een periode van 1 maand.
Vanaf 5 april as. zal de HEMA Editor weer actief zijn. Klanten worden vanaf dan in staat gesteld om hun fotoalbums, die ze voor 16 februari 2016 hebben gemaakt, af te maken of opnieuw te printen. Dit geldt niet voor eerder gemaakte agenda’s en kalenders.
Het afmaken van de boeken gaat op de manier zoals men gewend was. Dus via de online software, PC of Apple Mac. Klanten kunnen dit gewoon weer starten vanaf hun desktop via het blauwe HEMA icoon. Er zal dan een update van de HEMA Editor worden geïnstalleerd. Mocht men de software niet meer hebben, dan kan men de nieuwe versie van de HEMA Editor downloaden. Het is hiermee niet mogelijk om nieuwe fotoalbums te maken.
Bij het openen van de nieuwe versie van de HEMA Editor wordt een pop-up scherm getoond met instructies en verdere informatie inclusief de einddatum van deze mogelijkheid, te weten: 4 oktober 2016. Na 4 oktober 2016 kun je de oude boeken niet meer bewerken of printen.
Nadat het boek is afgerond is in de HEMA Editor zal Albelli de verdere afhandeling van de bestelling verzorgen. Vanuit de HEMA editor wordt een link gemaakt naar de Albelli check out waar de bestelling afgerond kan worden. Hier is een Albelli account voor nodig, die kun je direct bij je bestelling aanmaken. De betaling wordt aan Albelli gedaan en zij verzorgen het printen, de bezorging en de klantenservice. Het is hierbij niet mogelijk om bepaalde HEMA linnen omslagen te kiezen. Het album zal thuis bezorgd worden. Levering in een HEMA winkel is niet mogelijk. Op deze bestelling(en) krijgt men 20% korting.
Update 4-3-2016M.Kemps en Karin de Waal hebben een oplossing gevonden en deze gedeeld in deze discussie. Dank daarvoor! We hopen natuurlijk dat HEMA en Albelli ook nog met een handzame oplossing komen.Lees hier hoe je met de oplossing van M.Kemps en Karin de Waal je HEMA fotoboeken kunt openen met Albeli software.
Update 2-3-2016: er is inmiddels een statement dat een mogelijke oplossing getest gaat worden: Albelli en HEMA hebben overleg gehad om te kijken hoe zij in gezamenlijkheid klanten kunnen helpen om hun (on)afgemaakte boek, gemaakt met de oude HEMA software, voor een bepaalde periode alsnog te kunnen laten printen. Beide partijen vinden het heel vervelend dat consumenten geen toegang meer hebben tot hun oude boeken, vol met bijzondere en persoonlijke herinneringen.
Ondanks dat de oude HEMA software niet kan terugkeren, hebben we een mogelijke oplossingsrichting besproken. Dit betekent dat we allereerst in gezamenlijkheid deze mogelijkheid, die uiteindelijk moet leiden tot het afdrukken van deze boeken, eerst laten onderzoeken door eigen technici en ICT specialisten. Mocht blijken dat deze oplossing haalbaar is, dan willen we vervolgens deze mogelijkheid testen om er zeker van te zijn dat we klanten hiermee, voor een bepaalde periode, daadwerkelijk helpen. Het onderzoek en het testen zal ongeveer twee weken duren.
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!
HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA
Bladzijde 3 / 17
Jaren werk kwijt...waaronder het fotoalbum van het eerste jaar van mijn zoontje... die volgende week 1 jaar wordt... was dus bijna af....schandalig dat je van de een op de andere dag er niet meer bij kan.
Ik maak ook al jaren albums bij de Hema, tot grote tevredenheid, tenminste tot voor kort.
Ook ik las pas kort voor het einde het bericht, ik heb toen in haast een album af kunnen maken, een herinneringsalbum aan mijn schoonouders, besteld in 4 voud, nu zouden ook de kleinkinderen nadat ze de online versie die je krijgt na bestellen, hadden bekeken. het graag willen hebben .
Kan niet meer en ook de digitale versies zijn verdwenen!! ,balen !!!!
Ook ik las pas kort voor het einde het bericht, ik heb toen in haast een album af kunnen maken, een herinneringsalbum aan mijn schoonouders, besteld in 4 voud, nu zouden ook de kleinkinderen nadat ze de online versie die je krijgt na bestellen, hadden bekeken. het graag willen hebben .
Kan niet meer en ook de digitale versies zijn verdwenen!! ,balen !!!!
Over een jaarboek van 120 A-4 pagina's stijfvol met mooie foto's en leuke teksten doe ik een paar honderd uur - mogelijk meer! Maar ja, hobby hè..... Mijn jaarboek 2014 was op een oor na gevild, nog een titelpagina..... Nog drie andere albums in diverse fases zijn ook weg dus. Niet te vergeten de mogelijkheid om zomaar een van de 40 al gemaakte albums even opnieuw op de computer te laten zien. Welke mafkees bedenkt zo iets? Met een grappige vermelding naar een bekendmaking. Daar had ik toch niets aan gehad, gezien de tijd die ik nog nodig had voor de andere albums. Jonge, jonge - leve de HEMA. Dus toch een Jip en Janneke cultuur. doe je best Consumentenbond!
Wat ontzettend jammer, ik had ook een boek klaarstaan maar nog niet besteld. Die ga ik ook zeker niet meer bij de hema bestellen. ik zoek wel een andere leuke fotowinkel. balen zeg. gelukkig heb ik de foto's nog apart laten staan die in het album terecht zouden zijn gekomen. De Hema is altijd een leuke winkel met tot nu hart voor de klant, maar dit is wel heel kort door de bocht gegaan. alle gemaakt fotoalbums foetsie. wat een werk wat verloren gaat
martina
martina
Ook ik wordt graag op de hoogte gehouden!
Ik hoefde alleen nog kerst en oud op nieuw in jaarboek op te maken maar nu is alles verdwenen! Ik besteed veel tijd aan iedere pagina: ik plaats handmatig iedere foto, pas deze aan, maak deze op, denk na over leuke teksten, maak deze op en zoek afbeeldingen op om de achtergrond te verfraaien of gebruik de afbeeldingen binnen de software. Veel werk maar dat heb ik over voor de mooie boekwerken voor mijn kinderen. Ik betaal er, ondanks kortingen, vaak ook bedragen van rond de 100 euro voor.
Ik heb geen enkele mail ontvangen die mij op deze wijziging heeft voorbereid. Ik moest het via de nieuwsbrief van Radar vernemen.
Ik ben verdrietig, boos en gefrustreerd.
Ik hoefde alleen nog kerst en oud op nieuw in jaarboek op te maken maar nu is alles verdwenen! Ik besteed veel tijd aan iedere pagina: ik plaats handmatig iedere foto, pas deze aan, maak deze op, denk na over leuke teksten, maak deze op en zoek afbeeldingen op om de achtergrond te verfraaien of gebruik de afbeeldingen binnen de software. Veel werk maar dat heb ik over voor de mooie boekwerken voor mijn kinderen. Ik betaal er, ondanks kortingen, vaak ook bedragen van rond de 100 euro voor.
Ik heb geen enkele mail ontvangen die mij op deze wijziging heeft voorbereid. Ik moest het via de nieuwsbrief van Radar vernemen.
Ik ben verdrietig, boos en gefrustreerd.
Hallo, ook ik ben mijn 2 boeken kwijt van mijn 2 dochters waar ik al jaren aan gewerkt heb. Een mail naar Hema gestuurd maar niets terug gehoord. Ik ben benieuwd hoe de Hema dit gaat oplossen......
Oh wat herkenbaar wat ik allemaal voorbij zie komen. Ik heb wel de mail ontvangen over de software. Ik ben meteen avond aan avond ermee aan de slag gegaan. 1 boek nog kunnen laten afdrukken, maar het 2e boek uiteindelijk wel af maar een dag te laat. Zo stom van mezelf...maar ik maak er zoveel werk van. Alles weg 112 pagina's van uitzoeken,zorg, liefde & priegelwerk waar ik al een half jaar af en aan mee bezig was. Ik ben er zo ziek. Dat lukt me niet een 2e keer. De HEMA gebeld maar geen alternatief. Hopelijk nu toch...
Kunnen we als Consumentenbond leden geen gezamenlijke juridische aktie starten.
Het zijn toch ONZE fotoboeken.
Mijn bijdrage is er zeker al.
Het zijn toch ONZE fotoboeken.
Mijn bijdrage is er zeker al.
Wij waren bezig met 3 boeken, waarvan 1 van onze dochter waar we vanaf oktober alle leuke weetjes, foto's en verhaaltjes in hebben gezet. De andere boeken was ik vanaf 2013 mee bezig. En als je dan belt krijg je te horen dat het je eigen verantwoordelijkheid is!! Heb trouwens ook geen mail gezien.
Hoop echt op een oplossing
Hoop echt op een oplossing
Gelukkig had ik nog maar twee fotoboeken bijna klaar, maar toch....balen!!!
Maaaanden werk aan de foto-albums van de kinderen. Dochter is volgende maand jarig en dan zou haar jaaralbum klaar zijn. Alles weg. Ik kan de albums niet eens ergens anders namaken, want ik kan het programma niet meer openen om het album überhaupt in de te kijken. Ik huil!!
Dikke pech..album weg! Ik was bezig met het geboortealbum van mijn zoontje (9 maanden). Nu is alles weg. Ik kan wel huilen!
Ik ben ook al dagen van slag, was voor beide kinderen bezig met een album over 2015. Inderdaad bijna klaar en nu gewoon weg.Wil niet eens bedenken hoeveel uren ik daar in heb gestoken.Mailtjes van de HEMA heb ik wel gezien. Maar zag ook een uitleg over hoe de foto's om te zetten.Dus heb er geen moment bij stil gestaan dat alles echt weg zou zijn.De software moet gewoon terug!Korting hoef ik niet, want bestel nooit meer iets bij de HEMA.Laat ze alsjeblieft iedereen de mogelijkheid bieden om wat al af was gewoon af te drukken.
Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden.
Op een paar pagina's na was ik klaar met het jaarboek voor mijn dochters 2e verjaardag en het zou erg zonde zijn om weer opnieuw te moeten beginnen! Ook bizar dat eerder gemaakte fotoboeken nu niet meer geprint kunnen worden.
Op een paar pagina's na was ik klaar met het jaarboek voor mijn dochters 2e verjaardag en het zou erg zonde zijn om weer opnieuw te moeten beginnen! Ook bizar dat eerder gemaakte fotoboeken nu niet meer geprint kunnen worden.
Ook wij waren bezig met een fotoboek van Hema. In mei ben ik begonnen met het album en 2 weken geleden wilde ik hem af gaan ronden. Mijn hele zwangerschap, stap voor stap, had ik hierin verwerkt. Ook het voortraject, de zwangerschap kwam nl. niet vanzelf en de blijdschap van een positieve test heb ik uitvoerig beschreven. Zo recht uit het hart, dat het me niet lukt, dit gevoel nogmaals te bechrijven. Ik ben zo enorm teleurgesteld! En het enige wat je hoort, als je contact opneemt, zijn excuses en dat ze het vervelend vinden. Maar uiteindelijk wordt er niets met de klacht gedaan!
Echter, ik blijf hoop houden op een oplossing! Ik hoef geen gratis fotoboek en ook geen korting op iets anders. Het enige wat ik wil, zijn op zijn minst mijn geschreven teksten!
Overigens is eind januari onze kerngezonde dochter geboren! Wij zijn enorm blij met haar, maar het zou zo leuk zijn als ze 'later' een herinnering heeft van de afgelopen maanden!
Groetjes Marianne
Echter, ik blijf hoop houden op een oplossing! Ik hoef geen gratis fotoboek en ook geen korting op iets anders. Het enige wat ik wil, zijn op zijn minst mijn geschreven teksten!
Overigens is eind januari onze kerngezonde dochter geboren! Wij zijn enorm blij met haar, maar het zou zo leuk zijn als ze 'later' een herinnering heeft van de afgelopen maanden!
Groetjes Marianne
Al 46 weken was ik met tussenpozen bezig aan het 3e deel van het foto/reisverslag van onze geweldige reis naar Tanzania. Alleen de laatste paar pagina's van het 120 pagina's tellende fotoboek moesten nog worden afgemaakt. Mijn hart stond bijna stil toen ik 16 februari weer aan het boek wilde gaan werken en het niet eens meer geopend kon worden!! Alles weg; schandalig ! Wegens onduidelijke mailing en verkeerde timing (2 mails rond Carnavalsvakantie) was ik niet op de hoogte van deze onbegrijpelijke actie van de HEMA. Technisch gezien moet het mogelijk zijn om in samenwerking met Albelli alle foto- en opmaakgegevens terug te halen. Dus hierbij een dringende oproep aan HEMA om alle gedupeerden tegemoet te komen en ons de gelegenheid te geven ons fotoboek af te maken !!!
Onbegrijpelijk overigens dat HEMA nadat HEMA-fotoalbum onlangs tot beste is verkozen, de noodzaak voelt tot een andere leverancier over te gaan...
Onbegrijpelijk overigens dat HEMA nadat HEMA-fotoalbum onlangs tot beste is verkozen, de noodzaak voelt tot een andere leverancier over te gaan...
Ik heb weken aan 2 albums gewerkt. Ik moest nog 2 foto's ontvangen voordat ik ze kon bestellen. Op 13 februari heb ik er de hele dag aan gewerkt en geen enkele melding gezien in de software. Op 20 februari had ik mijn laatste foto's ontvangen en wil ik mijn album afmaken en versturen. Op dat moment kwam ik er achter dat de software het niet meer doet. Hier baal ik enorm van, al dat werk voor niks. Ik heb de Hema een klacht gestuurd, en als reactie kreeg ik "dat ze de klant vroegtijdig hebben geïnformeerd via de nieuwsbrief". Dan moet je die wel toevallig ontvangen. Sorry maar dat noem ik niet een klant op een goede manier informeren. Ik hoop dat er nog een oplossing komt waardoor ik mijn albums alsnog kan afmaken en bestellen!!! Zo niet, dan is het de laatste keer dat ik via Hema een fotoboek maak.
ook ik had meerdere albums klaar staan om te gaan bestellen bij de Hema. Uren aan gewerkt . En dan ontdek je ineens dat ze niet meer te openen en te bestellen zijn! Zonder duidelijke bekendmaking hiervan!! Gemaild nog geen reactie en vandaag gebeld, niet aanwezig!
Afgelopen jaar bezig geweest aan het album van mijn dochtertje die vorige week 1 jaar is geworden, wilde het album gaan bestellen...maar helaas! Zit veel uren werk in en dat is nu voor niks
Ik hoop zo dat Hema met een betere oplossing komt dat die super slechte handleiding nu!
Ik hoop zo dat Hema met een betere oplossing komt dat die super slechte handleiding nu!
Ook ik had nog een fotoboek opgeslagen staan waar alleen de voorkant nog voor gemaakt moest worden. Hoop dat dit alsnog wordt opgelost en dat ik niet al mijn werk kwijt ben!
Hier al drie jaar bezig met drie fotoboeken over een 4-maanden lange reis naar Zuid-Amerika.... Ik was bijna klaar, dit is wel heel zuur. Hopelijk is er nog iets mogelijk zodat ik alsnog bij mijn fotoboeken kan
Ook wij zijn vele vele uren kwijt geraakt doordat we niet meer bij de "oude" albums kunnen. Wij waren niet geabonneerd op de nieuwsbrief en waren niet op de hoogte. Dat het technisch niet kan is non issue. Heeft met willen en geld te maken. Men had alle data kunnen migreren naar de nieuwe leverancier. Blijkbaar was dat te duur. Indien de Hema geen oplossing heeft zijn ze vele klanten kwijt. Wij in ieder geval
Treurig, ook oude fotoboeken gemakt met deze software zijn dus niet meer af te drukken.
Deze fotoboeken werden bij Albelli gedrukt en de software is ook (grotendeels) van Albelli. Misschien kan men bij Albelli de software zo aanpassen dat hiermee de oude Hema boeken kunnen worden bewerkt en afgedrukt
Deze fotoboeken werden bij Albelli gedrukt en de software is ook (grotendeels) van Albelli. Misschien kan men bij Albelli de software zo aanpassen dat hiermee de oude Hema boeken kunnen worden bewerkt en afgedrukt
Ook ik heb een klacht ingediend, hier heb ik overigens nog geen antwoord op gekregen. Ik had een volledig album van 120 pg klaar staan en nog 2 halve. Foto's kunnen Nasr nieuw album, maar m'n hele opmaak en teksten, alles kwijt. Echt schandalig dat Hema dit zomaar ineens doet. echt belachelijk. Ik wil ze kunnen afdrukken!!!
Ook ik ben helaas één van gedupeerden. .
Ik was al maanden bezig met 3 fotoboeken, waarvan 1 over mijn zwangerschap die niet zonder complicaties ging. Gelukkig is de kleine gezond geboren maar heb mijn gedachten , wensen en gebeurtenissen uitvoerig beschreven in het fotoboek, foto's ingesloten en al en nu.... weg!
Zonder waarschuwing, zonder pop up, zonder resterende tijd gegeven om album af te maken , is het gewoon weg!
Ik ben echt verontwaardigd dat Hema dit zomaar heeft laten gebeuren.
Dit zijn geen pennen die men nu kwijt is, maar persoonlijke waardevolle momenten!
Gelukkig heb ik de foto's nog , maar het herschrijven ervan zal toch met n ander soort gevoel gaan.. En niet dezelfde lading geven als destijds.
Beste Hema, los dit aub op!
Ik ben zeer teleurgesteld en verdrietig dat al mijn werk zomaar verdwenen is..
Ik was al maanden bezig met 3 fotoboeken, waarvan 1 over mijn zwangerschap die niet zonder complicaties ging. Gelukkig is de kleine gezond geboren maar heb mijn gedachten , wensen en gebeurtenissen uitvoerig beschreven in het fotoboek, foto's ingesloten en al en nu.... weg!
Zonder waarschuwing, zonder pop up, zonder resterende tijd gegeven om album af te maken , is het gewoon weg!
Ik ben echt verontwaardigd dat Hema dit zomaar heeft laten gebeuren.
Dit zijn geen pennen die men nu kwijt is, maar persoonlijke waardevolle momenten!
Gelukkig heb ik de foto's nog , maar het herschrijven ervan zal toch met n ander soort gevoel gaan.. En niet dezelfde lading geven als destijds.
Beste Hema, los dit aub op!
Ik ben zeer teleurgesteld en verdrietig dat al mijn werk zomaar verdwenen is..
Bladzijde 3 / 17
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.