Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA

Toon eerste bericht

411 reacties

Je kunt ook meteen naar Albedil over stappen. Het is heel eenvoudig om de reeds gemaakte pagina's in de Hema-software te kopiëren naar een nieuw Albedil-album. Gewoon pagina voor pagina met copy-paste overzetten. Ook de cover. Alles komt precies op dezelfde plaats te staan, zowel de foto's als de tekst. Succes.
Ik kan nu mijn fotoboek, dat nog niet af was alsnog afmaken. En daar ben ik blij mee. Ik was al aan een nieuwe versie begonnen, maar ik vind de nieuwe software van de hema-fotoboeken een ramp. Ik heb de afgelopen zes jaar rond de 25 albums gemaakt, maar ik stap over naar Albelli. Het is niet, dat ik niet wil wennen aan de nieuwe software, maar er zitten mij te veel onpraktische punten in. Om er één te noemen: Voor de pagina-indeling vond ik het prettig dat je kon aangeven hoeveel foto's je op de bladzijde wilde plaatsen door te kiezen. De verschillende pagina-indelingen bevinden zich nu onder elkaar en dat zal een kwestie van wennen zijn. Maar het is heel onduidelijk hoe de foto's over de pagina's verdeeld zijn. Er staat een klein plaatje in de foto's, maar de contouren van de foto's zijn onduidelijk, mede omdat het icoontjes zo klein zijn.

Ik heb deze klacht bij de hema neergelegd, maar een echt serieus antwoord kreeg ik niet. Wel een heel jubelverhaal over hoe geweldig de vernieuwing is. Tja... jammer maar het is voor mij nu voorlopig exit bij de hema als het om fotoboeken gaat. De Albelli-software staat al op mijn pc.
Google eens op 'extract jpg from pdf', er zijn online en offline mogelijkheden . De plaatjes zijn feitelijk verpakt in de container van de pdf.

Echter, ik vraag me wel af wat je moet doen als je een of meer pagina's uit deze PDF-albums alsnog wilt omzetten naar JPG. Ik heb dit geprobeerd met IrfanView, maar dan verlies je alsnog heel veel resolutie helaas. Is dat te voorkomen, en hoe pak je zoiets aan? Ik hoor het graag als iemand dat weet!

Geplaatst door Tolstoj op Apr 18, 2016.
Badge
Beste mensen,

Ziezo, ik kan tot mijn blijdschap melden dat de onderstaande methode van Karen Reijneveld en Bram Neijt, om PDF-bestanden van al je Albelli-fotoalbums te maken, heel goed werkt! :-)

Ik heb het batch-script van Bram bekeken, en ook al herkende ik niet alle commando's, het was kort en bondig en het zag er zeer koosjer uit. Dat durfde ik nog wel te downloaden ;-)

Het kopieren naar PDF van mijn 7 Albelli-albums ging zonder problemen in 1 keer goed. Het duurt wel even, zo'n half uur per keer, en je kunt in die tijd op je compu beter even niets anders doen, maar het duurt op de keper beschouwd niet langer dan het bestellen van een geprint fotoalbum (zelfs korter), en dan heb je ook wat.

De PDF-bestanden zijn bij mij, voor fotoboeken van ca. 80 pagina's groot, zo'n 225 Megabyte per stuk, dus dat is fors, maar goed, die schijfruimte heb ik nog wel (en de gebruikelijke Albelli-directory is zelf sowieso al groter dan dit). En ik merk dat deze PDF-albums, ondanks hun grootte, toch verrassend goed en snel door te bladeren zijn met Adobe Reader.

Nu ik deze albums ook in PDF heb, ben ik nog zekerder dat de albums altijd inkijkbaar blijven, mocht ooit Albelli precies dezelfde capriolen uit gaan halen met haar software als de Hema eerder heeft gedaan (maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet zo gauw). En Adobe Reader zal altijd wel backward compatible blijven, mag ik hopen...

Mijn fotoalbum-archief is nu wel aardig compleet aan het raken zo: een rijtje geprinte albums (6 Hema, 1 Albelli), een serie corresponderende PDF-files en JPG-screenshots, en natuurlijk ook nog de gebruikelijke Albelli-viewer die nu ook de omgezette Hema-albums weer kan inlezen. Lekker hoor. :-)

Ook is het duidelijk zo dat de PDF-albums hun volledige resolutie hebben behouden, hetgeen goed te zien is als je inzoomt. Dat is dus een stuk beter inderdaad dan al die Ctrl-PrintScreen-screenshots.

Echter, ik vraag me wel af wat je moet doen als je een of meer pagina's uit deze PDF-albums alsnog wilt omzetten naar JPG. Ik heb dit geprobeerd met IrfanView, maar dan verlies je alsnog heel veel resolutie helaas. Is dat te voorkomen, en hoe pak je zoiets aan? Ik hoor het graag als iemand dat weet!

Groeten uit Delft,

Tolstoj

Helaas nog geen oplossing voor Mac-gebruikers. Wel hebben wij vanmorgen met succes in Windows 10 een albelli-fotoboek omgezet naar een pdf! Dat is natuurlijk een veel betere optie dat screenshotjes maken van elke pagina in je fotoboek. Het recept voor de oplossing vonden we in de blogpost "Albelli fotoboeken als PDF" van Bram Neijt. Het ging niet meteen goed, maar de derde keer lukte het.

Hoe werkt het? In het bestelproces maakt de albelli-software een pdf, die vervolgens versleuteld wordt. De kunst is om een kopie van het bestand te maken voordat het versleuteld wordt. Dat doet het script van Bram Neijt.

Werkt het bij jou? Wij zijn heel benieuwd of het script ook werkt met de Hema-software.

Hier de werkwijze:

1. Download het script
  2. Start het script (dubbel klikken, zou een terminal venster moeten openen met tekst en licentie voorwaarden)
  3. Start Albelli en het bestel proces
  4. Druk op enter in de window waar het script draait (het script gaat dan zoeken naar ORDER.APP)
  5. Zodra ORDER.APP is gevonden, gaat het script wachten op ORDER.ALB
  6. Dat gebeurt in een loop, dus telkens springt om de twee seconden hetzelfde bericht langs
  7. Zodra het bestelproces halverwege stap 2 van 4 is zal het script zeggen dat er klaar is
  8. Het bestelproces kan dan afgebroken worden
  9. Naast de plek waar het copyOrderApp bestand staat is een order_getal.pdf ontstaan wat een kopie is van het boek
Geplaatst door Karen Reijneveld op Mrt 18, 2016.
Dit antwoord zag ik op de Facebook pagina: "Mocht je je online opgeslagen album zoeken: via de link http://www.a...lbelli.nl/hema kan je met je oude gegevens inloggen! Dit staat gek genoeg niet op de HEMA site en kon de HEMA klantenservice me ook niet vertellen: wat een slechte organisatie daar. Mochten meer mensen op zoek zijn naar het antwoord. "
Mijn fotoboeken stonden online bij Hema, maar ik kan ze nog steeds niet terugvinden in mijn Hema account.

Iemand hier ervaring mee?? Ik heb maar een paar weken tijd meer 😞 als online gebruiker.

Geplaatst door Hoekandatnou op Apr 14, 2016.
Mijn fotoboeken stonden online bij Hema, maar ik kan ze nog steeds niet terugvinden in mijn Hema account.

Iemand hier ervaring mee?? Ik heb maar een paar weken tijd meer 😞 als online gebruiker.
Gedaan zoals Karin de Waal heeft uitgelegd en het werkt!!!! Super fijn, bedankt!!!
Beste Karin, inmiddels heb ik mijn fotoalbum al overgezet naar Albelli en al besteld en ontvangen. Hartelijk dank voor je oplossing!! Er zijn echter verschillende achtergronden in de Hema software die ik regelmatig gebruik en die Albelli weer niet heeft. Hoe kan ik een stuk of 20 in 1 keer ergens naar kopiëren of opslaan? Hetzelfde geldt natuurlijk voor speciale randen. Heb je daar een leuk trucje voor?
Voor degenen met een lokaal opgeslagen Hema-album:

Wij hebben gisteravond drie fotoboeken (vierkant 30x30) van de Hema geopend en opgeslagen in de Albelli-software. De albums zijn inclusief teksten, indeling, kaders enz overgezet in Albelli's software, die identiek in gebruik is aan de 'oude' Hema-software. De bestandsindeling is ook identiek.

1) Download de Albelli-software vanaf hun site

2) Open Albelli en maak een nieuw album aan, stop er een paar willekeurige foto's in en sla het op. In mijn voorbeeld hier noem ik het album "Testalbum1"

3) Onder Mijn documenten of My documents in je Windows Explorer was al een map "Hema Fotoalbum" en nu ook een map "Albelli Fotoboeken".

4) Je kopieert de volledige map van jouw fotoalbum (hier even: Album2) in de Hema-map en plakt hem in de Albelli-map (Het origineel van Hema heb je straks nog nodig), Je hebt nu dus twee identieke albums Album2, die beide door Albelli 'geweigerd' worden, als je het probeert te openen.

5) Onder Albelli Fotoboeken staat de map Testalbum1 ook nog. Vanuit deze map kopieer je 5 bestanden: Testalbum1.~ALB, Testalbum1.ALB, Testalbum1.ATF, TEMPLATE.ALS en TEMPLATE.ATF. Deze plak je in de map Album2 (Albelli). De twee bestanden TEMPLATE.ALS en TEMPLATE.ATF overschrijf/vervang je. In de map Album2 (Albelli) verwijder je de drie bestanden Album2.~ALB, Album2.ALB en Album2.ATF.

6) De gekopieerde bestanden Testalbum1.~ALB, Testalbum1.ALB en Testalbum1.ATF hernoem je naar resp. Album2.~ALB, Album2.ALB en Album2.ATF.

7) Je opent Album2 van Albelli nu opnieuw in de Albelli-software. Dit lukt wederom niet.

😎 Je hernoemt nu alle bestanden Album2.~ALB, Album2.ALB en Album2.ATF naar resp. Album3.~ALB, Album3.ALB en Album3.ATF en ook de map van het album hernoem je van Album2 naar Album3 (of iedere gewenste naam. "Album3" is een voorbeeld).

9) Als je nu Album3 opent in Albelli, doet hij het en opent hij de nieuwe template van Testalbum1 met de foto's van Album2.

10) Nu de laatste stappen. Je kopieert vanuit de originele Album2-map van Hema de vijf bestanden Album2.~ALB, Album2.ALB, Album2.ATF, TEMPLATE.ALS en TEMPLATE.ATF en plakt ze in de map Album3. De twee bestanden TEMPLATE.ALS en TEMPLATE.ATF overschrijf/vervang je. In de map Album3 verwijder je de drie bestanden Album3.~ALB, Album3.ALB en Album3.ATF.

11) De gekopieerde bestanden Album2.~ALB, Album2.ALB en Album2.ATF hernoem je naar resp. Album3.~ALB, Album3.ALB en Album3.ATF.

12) Je opent Album3 van Albelli nu opnieuw in de Albelli-software. Als het goed doet hij het dan.

13) Voor de zekerheid het album opslaan onder een nieuwe naam. Vanaf nu is het een Albelli-album!

Ik heb het zo duidelijk mogelijk opgeschreven. Het is niet voor nitwits, maar ook niet moeilijk,

Succes!

PS: voor de online-werkers. Ik vermoed dat jullie niet bij je bestanden kunnen en dus niet kunnen kopiëren.

Geplaatst door Karin de Waal op Mrt 1, 2016.
Oooh, excuus!

Meestal gebruik ik ook kleuren uit de foto voor achtergronden, maar soms die uit de software. Vooral de aquarel- en papiersoorten zijn wel mooi. Ik heb ook al zitten zoeken of het ergens op de PC is opgeslagen, maar ik kan het niet vinden.

Er zijn heel veel mensen dolblij geworden van de oplossing van jullie, ook op Facebook staan veel lofuitingen!Dank namens velen!
Beste m.stoop,

ik weet niet hoe achtergronden zijn opgeslagen, ik gebruik altijd foto's of gekleurde achtergronden.

Ik vind het trouwens erg leuk om al die enthousiaste reacties te zien naar aanleiding van de oplossing die ik mede dankzij Karin heb gevonden, en die zo mooi stap voor stap is herschreven. Fijn dat we daarmee zoveel mensen hebben kunnen helpen.

M. Kemps (het is trouwens mevrouw :-))
Sinds gisteren heeft de Hema de software - voor 6 maanden !! - weer beschikbaar gesteld. Dus je kan je albums gewoon laten afdrukken. Voor nieuw te maken albums, kan je òf de vernieuwde software gebruiken, die eerlijk gezegd verschrikkelijk waardeloos is, òf die van Albelli gebruiken. Dat is dezelfde als de oude.
3 Albums die klaar stonden om af te laten drukken...weg...uren, dagen, weken...alles foetsie... helaas heb ik ze niet eerder af kunnen drukken door nare privéomstandigheden...tja en je kiest nu eenmaal niet het moment uit om je dat te laten gebeuren. Maar begrijp ik het dan goed dat ik helemaal geen nieuw album via hema kan laten drukken en ik dus (in dit geval) 3x dikke pech heb...?

Geplaatst door RA van Amersfoort op Apr 5, 2016.
3 Albums die klaar stonden om af te laten drukken...weg...uren, dagen, weken...alles foetsie... helaas heb ik ze niet eerder af kunnen drukken door nare privéomstandigheden...tja en je kiest nu eenmaal niet het moment uit om je dat te laten gebeuren. Maar begrijp ik het dan goed dat ik helemaal geen nieuw album via hema kan laten drukken en ik dus (in dit geval) 3x dikke pech heb...?
Beste heer Kemps,Weet u hoe je de achtergronden van de Hema ergens kan opslaan (of kan kopiëren)? De software is van de Hema is nu weer beschikbaar. Er zijn zo'n 20 achtergronden die ik regelmatig gebruik en die Albelli niet heeft. Ik weet ook niet of ze op je PC zijn opgeslagen of alleen online beschikbaar zijn.
Ik heb de truc van Karin geprobeerd.

Bij stap 7 kon ik het album al openen, met de layout van album 1 en de foto's van album 2.

Maar als ik bij stap 10 de 5 originele template en album2 bestanden (van het hema naar het albelli album) kopieer en hernoem, krijg ik weer de melding dat het geen albelli album is. Dit zit blijkbaar in het .alb bestand.

Heb je hier geen problemen mee gehad Karin? Het klopt toch dat je in stap 10 de bestanden uit hema fotoalbum in het albelli album plakt, toch?

Tja, en anders maar gewoon afwachten. . ..

Geplaatst door M.Kemps op Mrt 2, 2016.
Inmiddels heb ik mijn fotoalbum al overgezet naar Albelli en al besteld en ontvangen (met dank aan de slimme de Waal en Kamps). Maar wie weet een aardig trucje voor het volgende? Er zijn verschillende achtergronden in de Hema software die ik regelmatig gebruik en die Albelli weer niet heeft. Hoe kan ik een stuk of 20 in 1 keer ergens naar kopiëren of opslaan? Hetzelfde geldt natuurlijk voor speciale randen.
Sinds vandaag 4 april, één dag eerder dan aangekondigd, werkt het HEMA-programma ook voor de Mac-gebruikers weer en kunnen de fotoboeken afgemaakt worden. Een tip: als je nog niet ver bent in een boek, kun je ook besluiten het in de Albelli-software te maken. Met beide softwareprogramma's open kun je tekst, fotokaders e.d. gewoon van het ene boek (in Hema) kopiëren naar het nieuwe boek in de Albelli-software. Een tekstkader uit Hema, neemt met copy-paste precies dezelfde positie aan in het Albelli-boek. De foto's kun je niet kopiëren, maar als je de bewuste foto in het gekopieerde fotokader schuift, komt hij er wel precies zo in te staan als in je Hema-boek. Ook de kleur van achtergronden, e.d. kun je eenvoudig kopiëren door de kleurcode over te nemen. Vooral voor degenen die heel lang aan een (dag)boek werken kan het 'n interessante optie zijn om zo helemaal opnieuw te beginnen en niet beperkt te zijn door de 6 maanden die Hema nu geeft.

Geplaatst door tomqim op Apr 4, 2016.
Sinds vandaag 4 april, één dag eerder dan aangekondigd, werkt het HEMA-programma ook voor de Mac-gebruikers weer en kunnen de fotoboeken afgemaakt worden. Een tip: als je nog niet ver bent in een boek, kun je ook besluiten het in de Albelli-software te maken. Met beide softwareprogramma's open kun je tekst, fotokaders e.d. gewoon van het ene boek (in Hema) kopiëren naar het nieuwe boek in de Albelli-software. Een tekstkader uit Hema, neemt met copy-paste precies dezelfde positie aan in het Albelli-boek. De foto's kun je niet kopiëren, maar als je de bewuste foto in het gekopieerde fotokader schuift, komt hij er wel precies zo in te staan als in je Hema-boek. Ook de kleur van achtergronden, e.d. kun je eenvoudig kopiëren door de kleurcode over te nemen. Vooral voor degenen die heel lang aan een (dag)boek werken kan het 'n interessante optie zijn om zo helemaal opnieuw te beginnen en niet beperkt te zijn door de 6 maanden die Hema nu geeft.
Badge
O, nu zie ik inderdaad dat je dat laatste allang wist, sorry 😉
Badge
Beste Karin58, bedoel je het nieuwe Hema-programma? Ja, ik denk dat de 345 respondenten hierboven dat in merendeel roerend met je eens zullen zijn 😉 Ik vond het nieuwe Hema-programma vooral traag, en daarom ben ik er maar helemaal verder niet aan begonnen. Maak nu momenteel een nieuw album in Albelli, dat is nagenoeg dezelfde software als de oude Hema-software, zoals je wellicht al zult weten. En op dit forum vind je tips & trucs hoe je al je oude Hema-fotoalbums (althans onder Windows) naar Albelli-formaat kunt omzetten!
Zijn er al mensen die het nieuwe programma geprobeerd hebben? Ik vind het echt een zeer gebruiksonvriendelijk programma.
Badge
Hoi Esther, graag gedaan! En ik ben ook weer veel dank verschuldigd aan degenen die al eerder dan ik op dit forum dingen hebben ontdekt en aan anderen uitgelegd...

Intussen heeft dit forumdraadje 18 pagina's aan reacties. Als je ergens op pagina 16 of 17 kijkt, denk ik, dan zie je een paar topics van Karen Reijneveld en B. Neijt, die uitleggen hoe je een pdf kunt maken van een Albelli-fotoalbum. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd en ben er nog onzeker over of het me gaat lukken, maar opnieuw geldt dat deze kennis dus wordt gedeeld, en dat is mooi. :-)

Het is sowieso erg leuk om dit forumdraadje op te slaan in een Worddocument en dan een keer over te lezen. Eerste vele pagina's klachten en frustratie, en dan ergens rond pagina 10 slaat de stemming ten goede om, zodra De Methode wordt uitgevonden 😉
Heel toevallig dacht ik: laat ik nog eens kijken wat er bij de consumentenbond te vinden is over het Hema fotoboeken-debacle... Ik wil ook heel graag weten je van fotoboeken pdf's kunt maken! Dan kan niemand ooit mn boeken nog laten verdwijnen, staat dat ergens??? En echt: onwijs bedankt! Misschien kan je ook radar een mail sturen, heb ik me destijds ook al boos gemeld en heel veel mensen wachten nu op 5 april, maar dat is allemaal een tijdelijke oplossing want na 1 oktober ben je opnieuw alles kwijt. groet!
Badge
Haha, wat goed 🙂 Proficiat! Ook al loopt de conversatie op dit forumdraadje nu enigszins op zijn einde na een paar levendige eerste weken, toch zijn er nog steeds mensen mee geholpen dus. Leuk! Hopelijk blijft dit draadje ook nog lang zichtbaar en leesbaar, terwille van alle verzamelde know-how. Ik ga die methode om een pdf van de fotoalbums te maken binnenkort ook nog maar eens uitproberen... 😉
Na drie pogingen (deed wat dingen fout, ben echt een complete digibeet) en extreme concentratie is het gelukt!!!!! Mijn geliefde fotoboeken zijn overgezet naar Albelli!!!!! Ik kan jullie wel zoenen voor jullie fantastische aanwijzingen! En Tolstoj: je begrijpt precies hoe belangrijk het is om de wat minder handigen onder ons bij de hand te nemen. Ik ben echt zo ontzettend blij met deze hulp, heb er geen woorden voor, ook consumentenbond ontzettend bedankt voor jullie forum, gweldig in 1 woord, Hartelijke groet Esther Prinsze. PS: dus lukt het niet meteen, gewoon nog eens proberen, echt he?!

Volgens mij heb ik het opgelost:

1. Je maakt het albelli album aan (Album1)

2. je kopieert de hele folder (Album2) uit hema album naar albelli album (Album 2)

3. je kopieert de 5 bestanden (zie post Karin) van Album1 naar Albelli Album 2

4. Je gooit de 3 Album2 bestanden weg, en hernoemt de Album 1 bestanden, zodat ze exact dezelfde naam hebben als de bestanden in de Hema folder

5. OPen nu het gekopieerde album (dus Album2 in de albelli folder)

6. Terwijl het album geopend is, kopieer je de 5 bestanden uit de originele hema folder weer naar de albelli folder. Je overschrijft dus 5 bestanden.

7. Als ik nu voor Product openen kies, en weer hetzelfde bestand kies (die ik dus in stap 6 heb overschreven), krijg ik het album netjes geopend.

8. Zoals Karin al aangaf, nog even onder een nieuwe naam opslaan voor alle zekerheid.

[Toevoeging van de beheerder: Lees hier de oorspronkelijke oplossing gegeven door Karin., en hier kun je de extra uitgebreide uitleg lezen van Tolstoj ]

Geplaatst door M.Kemps op Mrt 2, 2016.
Beste heer/mevrouw,Ten eerste: goed om te lezen dat er wordt nagedacht voor zomaar iets downloaden en draaien. Als auteur van het script kan ik alleen zeggen dat ik het met de beste intenties heb gemaakt en hoop dat het zinnig zal zijn. Meer vertrouwen zal dat niet wekken, maar toch.

Wat wel vertrouwen zou kunnen wekken is dat het "open source" is op de makkelijkste manier. Na het downloaden van het script is het mogelijk om met een tekst editor te kijken naar de inhoud en bij elke regel na te gaan wat die doet. Zeker een aanrader voor wie wat wil leren. Als het goed is, is zo elke handeling te relateren aan de handmatige acties die ik in mijn blog post heb beschreven. Mocht het helpen, dan schrijf ik met alle genoegen een blog post die uitleg geeft over de inhoud.

Ik ben benieuwd of iemand onderstaande methode om een pdf van een Albelli-fotoalbum te maken al heeft geprobeerd? Werkt het goed? Ik vind het erg interessant, maar aarzel nog een beetje. Het mooie van de conversie-methode van Karin de Waal en M. Kemps is nu juist dat je niets hoefde te downloaden, behalve natuurlijk de Albelli-software, en verder gebruik je alleen je eigen bestanden. Maar om nu zomaar vanaf een relatief onbekende site een script te gaan downloaden cdat een taak op je computer uitvoert, vind ik een beetje tricky. Wie garandeert dat er geen malware tussen zit? Of ben ik dan een beetje te paranoide? Ik weet zo langzamerhand best goed in te schatten welke e-mails die ik krijg bonafide zijn wel welke niet. Sowieso nooit op attachments klikken natuurlijk. Maar wat dan te denken van dit pdf-script...?

Badge
Ik ben benieuwd of iemand onderstaande methode om een pdf van een Albelli-fotoalbum te maken al heeft geprobeerd? Werkt het goed? Ik vind het erg interessant, maar aarzel nog een beetje. Het mooie van de conversie-methode van Karin de Waal en M. Kemps is nu juist dat je niets hoefde te downloaden, behalve natuurlijk de Albelli-software, en verder gebruik je alleen je eigen bestanden. Maar om nu zomaar vanaf een relatief onbekende site een script te gaan downloaden cdat een taak op je computer uitvoert, vind ik een beetje tricky. Wie garandeert dat er geen malware tussen zit? Of ben ik dan een beetje te paranoide? Ik weet zo langzamerhand best goed in te schatten welke e-mails die ik krijg bonafide zijn wel welke niet. Sowieso nooit op attachments klikken natuurlijk. Maar wat dan te denken van dit pdf-script...?

Helaas nog geen oplossing voor Mac-gebruikers. Wel hebben wij vanmorgen met succes in Windows 10 een albelli-fotoboek omgezet naar een pdf! Dat is natuurlijk een veel betere optie dat screenshotjes maken van elke pagina in je fotoboek. Het recept voor de oplossing vonden we in de blogpost "Albelli fotoboeken als PDF" van Bram Neijt. Het ging niet meteen goed, maar de derde keer lukte het.

Hoe werkt het? In het bestelproces maakt de albelli-software een pdf, die vervolgens versleuteld wordt. De kunst is om een kopie van het bestand te maken voordat het versleuteld wordt. Dat doet het script van Bram Neijt.

Werkt het bij jou? Wij zijn heel benieuwd of het script ook werkt met de Hema-software.

Hier de werkwijze:

1. Download het script
  2. Start het script (dubbel klikken, zou een terminal venster moeten openen met tekst en licentie voorwaarden)
  3. Start Albelli en het bestel proces
  4. Druk op enter in de window waar het script draait (het script gaat dan zoeken naar ORDER.APP)
  5. Zodra ORDER.APP is gevonden, gaat het script wachten op ORDER.ALB
  6. Dat gebeurt in een loop, dus telkens springt om de twee seconden hetzelfde bericht langs
  7. Zodra het bestelproces halverwege stap 2 van 4 is zal het script zeggen dat er klaar is
  8. Het bestelproces kan dan afgebroken worden
  9. Naast de plek waar het copyOrderApp bestand staat is een order_getal.pdf ontstaan wat een kopie is van het boek
Geplaatst door Karen Reijneveld op Mrt 18, 2016.
Ook niet in spam. Heb toch al jaren een account. En de afgelopen maand diverse klachten-mailtjes gezonden. Desalniettemin ben ik ook blij dat iedereen weer verder kan. Zelf had ik mijn album op z'n "M.Kemps-wijze" al gered.
k heb wel een mail gehad M. Stoop... zelfs 2! Met als onderwerp het fotoalbum probleem. Misschien in de ongewenste mail? Ook op Facebook staat het.

Ik ben erg blij dat We er binnen kort weer bij kunnen!!!

Geplaatst door brons op Mrt 19, 2016.

Reageer