Consumentenbond.nl

HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA



Toon eerste bericht

411 reacties

Afgelopen weekend wilde ik de laatste hand leggen aan mijn fotoalbum van het afgelopen jaar (inmiddels 80 pagina's) Tot mijn grote verbazing bleek de software geheel vernieuwd te zijn en kon ik niet langer bij mijn fotoalbum. Vreemd, want ik heb hier van tevoren geen bericht over ontvangen, anders had ik het zeker laten afdrukken, desnoods terwijl het nog niet helemaal af was.

Ik heb meteen een email naar hema gestuurd, maar vooralsnog geen reactie ontvangen. Vele uren werk zijn verloren gegaan... Ik hoop dat er een oplossing komt
Ik werk ook al jaren met jaar- en meerjarenboeken voor mijn kids, die zijn dus nu allemaal kwijt...

Nergens heb ik iets over een softwareverandering gezien...

Blijf graag op de hoogte
Afgelopen week wilde ik het fotoalbum van de geboorte van onze zoon bestellen, helaas..te laat! Ook al mijn andere albums kan ik niet meer nabestellen, schandalig en verdrietig! Om maar niet te spreken over de reactie die HEMA hierover geeft via de mail.
Hier hetzelfde probleem, ben al bijna een jaar bezig met een jaarfotoboek. Daarnaast nog met een ander fotoboek van de zwangerschap en geboorte van mijn zoontje. En er stond nog een fotoboek wat bijna klaar was van vakantie. Ze hadden iets beter moeten communiceren... veel mensen wisten het niet zo blijkt wel. En de nieuwe software is echt een ramp... nog steeds hoop dat we even de tijd krijgen onze boeken af te maken... baal ontzettend....
Jemig, wat waardeloos van de Hema! maak al jaren gebruik van de software om fotoboeken te maken. Ben niet op de hoogte gebracht van nieuwe software en heb niet de kans gehad om de fotoboeken af te ronden en binnen een bepaald tijdsbestek in te zenden om deze veilig te stellen. Ik word graag op de hoogte gebracht en hoor dan graag dat de Hema met een oplossing komt! Gun mensen de tijd om de voorbereiding van het samenstellen van de fotoboeken, nog af te kunnen ronden.
ook mijn fotoalbums van mijn kleinzoon zijn verdween!!! een ramp!!! Gaat de HEMA dit oplossen????
Ik ben blij dat ik niet de enige bent die zeer teleurgesteld is in de Hema. Ongelofelijk dat men een nieuw programma online heeft gezet dat duidelijk is afgestemd op een nieuwe doelgroep. Less is More is de slogan die Hema gebruikt. Het nieuwe programma biedt voor de vergevorederde amateur niet hetgeen dat het oude programma ons bood. Oude opgeslagen fotoboeken kunnen worden gewist en kunnen niet meer worden nabesteld. Ik vind dit een kwalijke commerciële dwaling waarbij de Hema niet goed heeft nagedacht over de belangen van haar tienduizenden klanten van de Hema Fotoboeken. De oude software en de afdruk kwaliteit waren voor mij perfect. Hoe help je een goed lopend bedrijf om zeep door zo'n software programma dwangmatig door de strot van je trouwe klanten te duwen. Dit gaat heel veel klanten kosten, die allen nu gaan overstappen op het fotoalbum van concurrent Albelli, omdat dit programma exact gelijk is aan het oude programma van de Hema. Wanneer Albelli nu zorgt dat de oude Hema bestaande kunnen worden ingelezen zijn we helemaal weer gelukkig en kan Hema de ondergang van zijn fotoalbum afdeling tegemoet zien. Dom, dom, dom, ik heb daar geen andere woorden voor.
Al sinds 2010 maken we fotoboeken bij de Hema, het zgn Albelli programma. Waarom is de Hema gestopt met dit bekroonde programma?? Albelli werkt nog steeds en waarschijnlijk gaan alle boze teleurgestelde gebruikers nu allemaal over naar Albelli!! Wie is de schuldige ?? AH ?? KRUIDVAT??

Een onbegrijpelijke actie van de HEMA, niet over nagedacht dat je zomaar alle " online" boeken vernietigd .Hebben ze er niet over nagedacht dat reeds gemaakte boeken regelmatig opnieuw worden aangepast en opnieuw besteld?? Beetje DOM!
Oh, dit is echt erg! Hema, ik wil mijn fotoboeken erg graag terug!! Er zit zoveel tijd, energie en emotie in!
Hoor helaas ook tot de gedupeerden. Ben mijn vakantieboeken van de afgelopen 5 jaren kwijt. Net terug uit Madrid gestart met een nieuw boek (25 uren werk) en geschokt door de het venstertje: geen productinformatie meer beschikbaar, bel de klantenservice. Bizar is dan de reactie van de medewerkster van de klantenservice. "Spijtig voor U, maar de switch was al weken geleden d.m.v. een mailtje doorgegeven. We snappen dat het vervelend is. Maar we geven U graag 15% korting op het volgende boek dat u bij ons bestelt". Nieuw boek, nieuw boek, bestel nooit meer een boek bij de Hema. Ben erg teleurgesteld in de wijze van communiceren van de Hema. Hema lijkt zich niet verantwoordelijk te voelen voor de schade die waarschijnlijk veel gebruikers van de ze service is aangedaan. Als gebruiker van een Apple computer moest ik ook nog vernemen dat de nieuwe software nog niet voor een apple computer beschikbaar was. Snel overgestapt naar een andere leverancier (albelli). Software lijkt wel erg veel op die van de Hema!!! Hopelijk neemt de Hema zijn verantwoordelijkheid en probeert een oplossing te vinden (samen met Albelli) voor het geleden verlies.
Is het een idee om het programma voor gebruik off line aan te bieden? Ik zou bereid zijn daarvoor te betalen.

Al mijn digitale fotoboeken zijn nu onbruikbaar; niet meer toegankelijk. Graag oplossing.
Heeft de Hema niet nagedacht over de consequenties? Het nieuwe programma van de Hema s beslist niet klantvriendelijk, ik vind het onwerkbaa
fijn hema...alles voor niets....
Ook wij zij gedupeerd door de Hema / Albelli

Ons vakantie fotoboek was bijna gereed en tot onze verbazing zijn we het nu kwijt.

Ook de aankondiging is bij ons niet opgemerkt, graag worden wij op de hoogte gehouden over het gevolg!
Ik ben twee foto-albums kwijt, waarvan ik met de laatste 9 maanden bezig ben geweest. Het was het verslag van een pelgrimsroute, voor ons eeen belangrijke herinnering. Veel tijd aan opmaak besteed. Alles weg!

Het kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel, ik had er tevoren niets over gehoord. De Hema komt niet verder dan: "wat jammer dat je je album kwijt bent"... Je kunt toch van tevoren bedenken dat je hiermee vele honderden, misschien duizenden mensen dupeert!

Ik zou het wel heel fijn vinden, als er toch een oplossing zou komen (mogelijkheid om over te zetten naar de software van Albelli?)

In elk geval is de Hema mij kwijt als klant. Zo ga je niet met je klanten om
Ik heb inderdaad een email gekregen met de mededeling dat de software ging veranderen. maar een maand is tekort om een boek waar je al tweeen een half jaar alle oppas momenten en wat je samen mee gemaakt hebt in het fotoboek staat van mijn kleinzoon. weg is. was nog niet afgedrukt. de andere gezinsboeken zijn gelukkig allemaal afgedrukt. maar deze is zo belangrijk voor mij. slapeloze nachten heeft het mij al gekost, het laat mij niet los. zoveel werk. waarom kon je de albums zelf niet opslaan???

ik wil zo graag mijn oppas boek please oma Guda
Ik gebruik de HEMA-software al jaren en heb al vele albums besteld. Had nog een paar albums staan die ik graag nog wilde nabestellen en had drie albums van mijn kinderen openstaan van de laatste anderhalf jaar. Als ik deze drie albums van ieder zo'n 90 pagina's opnieuw moet maken, ben ik weken bezig! Ik heb wel gezien dat ik mijn foto's opnieuw kan inladen vanuit de oude boeken, maar achtergronden, indelingen en teksten zijn allemaal weg.

Ik heb in de kerstvakantie de laatste foto's bijgewerkt en toen geen melding gezien en nu reageert HEMA per mail dat ze voldoende aandacht hebben besteed aan deze grote verandering.

Ik hoop dat HEMA met een nette oplossing komt en gebruikers de kans geeft om de boeken nog af te maken en na te bestellen.
Heb Hema een noodkreet gestuurd. Dit kan toch echt niet? Heb in 10 jaar ruim 30 fotoboeken bij ze besteld en nu mijn album 2015 geheel weg, kwijt! Heb geen enkel bericht ontvangen dat de software vervangen zou worden. Terwijl ik wel degelijk op de speciale foto nieuwsbrief geabonneerd ben. Kreeg wel aanbiedingen met korting maar niets, geen bericht dat er een grote wijziging op stapel stond. En nu geeft Hema niet thuis. In de mail lieten ze me weten dat mensen gemiddeld binnen 3 weken een album afronden. Dat de overgangsperiode daarom 4 weken was... Dat klopt toch niet! Ik denk dat de meeste mensen ermee werkten zoals ik, regelmatig nieuwe foto's en teksten toevoegen. Heb vele tientallen uren aan dit album gewerkt, een derde deel bestaat uit teksten met mooie herinneringen die we nu gewoon kwijt zijn.... dat kan toch niet?
Op onvoorstelbare en vooral gênante wijze springt HEMA om met de belangen van ZIJN fotocliënten.HEMA laat haar trouwe foto-clientèle volledig in de kou staan.Kennelijk interesseert u dat blijkens de inhoud van een mail die ik ontving geenszins. Ontelbare fotoboeken 30x30 zijn bij HEMA - via het Albelli programma dat HEMA gebruikt - door ons gemaakt en kunnen nu niet meer gebruikt of bewerkt worden, laat staan besteld worden. Wij zijn HEMA trouw gebleven, maar dat is nu wel afgelopen.HEMA levert op grove en diepgaande wijze wanprestatie en HEMA is ter zake zeker en vast schadeplichtig.Inderdaad mag en kan een cliënt in dit genre dienstverlening van HEMA verwachten en dat is anders dan HEMA stelt en meent, dat bestaande HEMA- fotoboeken met HEMA’s programmatuur gemaakt, naar de toekomst geproduceerd en bewerkt kunnen blijven worden.Het zijn belangrijke documenten die - net zoals b.v. een tekst in WORD - niet mag en kan verdwijnen welk programma HEMA - of in het voorbeeld Microsoft/WORD - ook verder bouwt.Het is te gek voor woorden dat HEMA zulks met droge ogen durft te beweren.HEMA schiet ter zake schromelijk te kort. DE kritiek in de pers en op internet is niet mals en zal verder nog aantrekken.Ontelbare uren zijn bij elke cliënt verloren gegaan en die gooit HEMA als oud vuil in de plomp.Hartelijk dank daarvoor.Resultaat we gaan naar Albelli want daar is een vergelijkbaar programma in de lucht dat HEMA in licentie had.Ik hoop dat vele cliënten ons zullen volgen.En ik neem aan dat de te adiëren rechter te zijner tijd een gedegen en pittig veroordelend vonnis over HEMA zal uitspreken.
Helaas via hema ook een fotoboek gemaakt, staat helemaal klaar alleen de tekst er nog in zetten.

graag hoor ik al er wat verandert in de zaak
Ook ik bestel al jaren alle fotoboeken bij Hema, naar tevredenheid, maar wat er nu gebeurt begrijp ik totaal niet. Ik had het bericht dat ze zouden over gaan op nieuwe software wel ontvangen via de mail, wel in de ongewenste post en op het laatste moment, dus ik maak op 15 februari het 1ste jaarboek van mijn zoon af (60 pagina's met foto's en tekst!). Deze verzend ik om 23.45u, de software begint gewoon met uploaden, maar op het moment dat ik moet betalen is de site uit de lucht, grrrr. Vervolgens bel ik de klantenservice op dinsdag en woensdag verschillende keren en op verschillende momenten (minstens 10x), maar na het introductie verhaaltje wordt de verbinding telkens acuut verbroken. Ik stuur een mail, maar ook daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad. Hele slechte zaak, geen service en al zou het nu nog maar mogelijk zijn om de oude software te openen, screenshots te maken, zodat dit overgeplaatst kan worden in een nieuw boek, dan kan ik in ieder geval mijn gedane werk en teksten kopiëren. En wat ik ook niet begrijp is dat mijn foto's wel geladen zijn, dus Hema moet ze volgens mij hebben, maar afdrukken kan dan niet meer?! Ik hoop echt dat Hema met een oplossing komt, van zich laat horen, anders stap ik nu per direct over op een andere fotoservice en zien ze mij nooit meer terug!
Ik heb wel een bericht ontvangen van Hema dat de software gewijzigd zou worden. Ook ik ben al heel lang bezig met een fotoboek. Ik vond het wel jammer maar dacht het fotoboek dan maar opnieuw te maken. Nu blijkt dat je je oude boek dus ook niet eens meer kan openen om het na te maken. Dit is echt heel erg. Ik hoop dat er een goede oplossing komt.
Ik heb zojuist een mail gestuurd aan Hema waarin ik het vertrouwen uit dat er een acceptabele oplossing komt. Je kunt je toch niet voorstellen dat Hema hiermee zo'n imagoschade wil riskeren? In zo'n fotoproduct zit een hoop werk, tel daar de emotionele waarde bij op, en je kunt je voorstellen dat Hema zich bij veel klanten een algehele boycot op de hals haalt. Er moet een acceptabele overgangsregeling komen.
Ik word ook graag op de hoogte gehouden.

We waren bijna klaar met een jaarboek van onze dochter, toen 'ineens' het fotoboek niet meer ingelezen kon worden. Ik dacht eerst dat het aan mijn eigen NAS lag, maar nu blijkt het de software te zijn.

Het opnieuw aanmaken van een fotoboek zou nog acceptabel zijn, zolang we het oude voorbeeld nog wel kunnen bekijken. Veel teksten weten we niet meer en die kunnen we niet meer inzien. Ook gebruikten we geen standaard lay-out, dus de optie van het terugplaatsen van foto's in dezelfde volgorde is voor ons geen oplossing.

Ben er behoorlijk misselijk van en hoop dat Hema een nieuwe overeenkomst sluit, zodat iedereen de kans krijgt om zijn werk veilig te stellen.

En wordt het misschien tijd voor een standaard bestandsformaat voor fotoboeken of een optie om fotoboeken altijd tussentijds te kunnen bewaren in PDF formaat?

☹
Ook ik was bezig met fotoboeken van 5 kleinkinderen, alles weg en ook de teksten. Echt schandalig. De enige oplossing is herstel oude software. We hebben niets aan gratis fotoboeken of kortingen. We willen onze fotoboeken terug.

Reageer