HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA

  • 24 February 2016
  • 412 reacties
  • 12530 Bekeken


Toon eerste bericht

412 reacties

Zonder enige berichtgeving wilde ik afgelopen week verder gaan met mijn zwangerschaps- en geboortealbum van mijn dochter, daar werd ik overvallen dat ik het programma niet meer in kon en NIET meer bij mijn reeds gemaakte albums terecht kon komen. Uren werk, teksten, sjablonen en plaatjes er in gestoken en de albums waren bijna af! Vind het verschrikkelijk en zeer kort door de bocht van de HEMA. Gezien de emotionele waarde zouden zij deze communicatie (in winkels, pop ups, meerdere emails!) veel beter voor moeten bereiden. Ongelofelijk, na jaren met plezier gebruik te hebben gemaakt van de Hema Fotoservice, zullen zij mij niet meer terug zien als klant.
Ik ben nu ook twee boeken kwijt. Het belangrijkste boek wat ik kwijt ben is het fotoalbum van mijn overleden zoontje. Hij is vorig jaar april geboren. Een aantal weken na zijn geboorte ben ik gestart om een hema fotoalbum te maken. Ik werd hier heel blij van. Ons zoontje had een zware hartoperatie overleefd en de foto's deden herinneren aan een moeilijke periode, maar op de foto's was ook goed te zien hoe goed het ging. Tot ons zoontje plotseling na 10 weken overleed. Sinds zijn overlijden was het voor mij te emotioneel om het fotoalbum te openen en hiermee verder te gaan. Wel had ik altijd in mijn achterhoofd dat ik hier mee verder zou gaan. Vooral de teksten die ik erbij had geschreven in de tijd dat ons zoontje nog bij ons was, zijn voor mij heel waardevol. De foto's hebben we nog wel op de computer, maar het gaat mij er vooral om dat ik het boek destijds heb gemaakt toen ons zoontje nog bij ons was. De afgelopen maand heb ik niet op hema.nl gekeken en ook de nieuwbrieven lees ik niet. Had ik het maar geweten. Ik hoop van harte dat het mogelijk is om tijdelijk de oude software te kunnen gebruiken om het waardevolle album alsnog af te laten drukken. Zou u mij op de hoogte willen houden? Alvast bedankt!
Beste allemaal,

En kleine troost (als back up) ... Ik kreeg de tip om op zoek te gaan naar een oude computer met oud software van de HEMA (rode icoon nog): dan kan je album igg openen en teksten inzien!

Bij mij is dat gelukt! Ik hoop dat Hema nog met een oplossing komt om na te kunnen bestellen/ af te kunnen maken (heb hier overigens een hard hoofd in gezien email die ik gisteren mocht ontvangen!

Als ik overnieuw moet beginnen dan zijn teksten iig niet verloren! Hoop dat jullie hier iets aan hebben....
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van de Hema fotoboeken software en was al weer een tijdje bezig met het volgende boek, deze ben ik nu dus kwijt! Hema bood me nog een korting aan voor het maken van een nieuw boek, maar ik vind die nieuwe software echt beneden alle peil je kan er veel minder mee in vergelijking met de oude software!! Ik ben nu overgestapt naar Fotofabriek die kwamen als beste uit de test bij Radar. Jammer Hema...
Zoals het er tot hier aan toe uitziet, heeft de Hema de situatie niet juist ingeschat, zich onflexibel voorbereid en veel klanten die nog in de wacht stonden met een albumontwerp (1%), ontoerijkend geïnformeerd. Genoeg redenen dus om de huidige situatie niet te accepteren.

Waarschijnlijk is de overstap van de Hema van de oude leverancier niet met een gezellig kopje koffie erbij gegaan en is het coachen van een partij als de Consumentenbond een kans om de partijen aan tafel te krijgen en een strategie voor de betroffen klanten uit te werken en een aanbieding te gaan doen, alsnog alle bewerkingen te kunnen afmaken binnen een bepaalde tijd.

De herhaald gegeven tip om naar een derde concurrerende partij te verhuizen zoals de Fotobabriek zal ook ertoe bijdragen, dat een ongewenste partij als lachende derde ontevreden klanten gaat inzamelen.

Uiteindelijk blijft er nog de mogelijkheid van claimen bij de Hema omtrent ondeugdelijk beleid. Daar eenmaal boze klanten mogelijk ook op lange termijn de Hema-winkel zullen gaan mijden zal het zover niet komen.

De Consumentenbond heeft vele posts geleden al aangekondigd hierop spoedig terug te zullen komen.

Ik wens alle betroffenen een 'rustig' weekend!
Beste consumentenbond,

Ook ik ben mijn fotoboek van Rome kwijt.

Ik was er sinds half januari mee bezig ( toen is ook pas de software gedownload).

Een aantal keren per week was ik aan het werk in mijn fotoboek. Totaal zit dit al op 10-15 uur werk.

Ik probeerde er zo hard mogelijk aan te werken zodat mijn moeder het fotoboek nog kan zien, helaas is mijn moeder ziek en heeft nog maar een paar weken te leven.

Toen ik vorige week weer verder wilde gaan was ineens alles weg.

Zoals de meeste reactie ook beschrijven is er geen pop-up in de software geweest en meld ik mij af van de nieuwsbrief en check ik niet wekelijks te site. Want simpel weg dit verwacht je toch niet?!

Boos naar Hema gemaild, getwitterd, gebeld. Niemand kan wat doen.

Gisteren kreeg ik een mail dat ze zoeken naar een gepaste oplossing, Maar volgens mij begrijpt Hema niet dat ik de tijd niet heb om daar op de wachten omdat het feit blijft dat er tijdsdruk op zit i.v.m. met de situatie van mijn moeder.

Het enigste wat ik kreeg is een kortingscode, die niet geldig was in combinatie met mijn cadeaubon die ik al gekocht heb via rentepuntenwinkel. ( dit was ook de rede om mijn fotoboek bij Hema te maken).

Ik wil dat er een goede oplossing komt, want zoals de meeste reacties beschrijven het gaat niet om de exacte foto's.

Maar om de emotionele waarde wat aan een fotoboek gebonden is.

Voor de mensen die nog de tijd hebben hoop ik dat het volledig fotoboek terug komt en besteld kan worden.

Voor mensen met geen extra tijd, zoals mij en dus weer opnieuw begonnen zijn hoop ik dat er gepaste kortingen/ mogelijkheden komen.

M.v.g. Karin
wij hebben meer dan 25 fotoboekjes die niet meer afgedrukt kunnen worden

schandalig de actie en reactie hema , nooit een bericht gezien

hopen op snelle oplossing
Ooh ik ben zo boos en verdrietig tegelijk!! Negen maanden ben ik al bezig in het babyalbum van mijn dochter, Vanaf mijn zwangersschapstest tot d'r eerste hapjes en stapjes ik houd hierin alles bij van haar eerste jaar en wilde het album naar haar eerste verjaardag afdrukken. Heb ik nu alles voor niks gedaan??? Er heeft echt mega veel tijd ingezeten en zoveel emotionele waarde omdat ik heel veel niet meer kan terughalen! Ik hoop heel erg dat jullie iets kunnen doen zodat iedereen in ieder geval de boeken waarin ze aan het werk waren nog kunnen afdrukken of kunnen afmaken.
We blijven graag op de hoogte. We hadden 8 fotoboeken bijna af, meer dan 200 uur werk. We hopen dat er een oplossing komt om deze boeken alsnog af te maken en te bestellen. Harro en Judith
Ook ik ben mijn mooie album kwijt, na velen uren werk. 1 mailtje zou genoeg geweest zijn om hem af te drukken, maar nu kan ik opnieuw beginnen. Baal baal...

Omdat het er niet naar uitziet dat er op korte termijn een oplossing gaat komen, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing. Zelf ben ik (of ik moet nu zeggen: was ik) 12 fotoboeken kwijt. Het is me gelukt om de complete opmaak van m'n boek weer terug te halen. Vervolgens heb ik deze opmaak toegevoegd in de nieuwe Hema software en zo heb ik in een half uur het boek opnieuw kunnen maken en bestellen.

Wil jij je fotoboek ook weer terug? Ik kan je alleen helpen als je het boek met de Windows software hebt gemaakt en het boek op je PC hebt opgeslagen. Voor boeken die je op de website hebt gemaakt, kan ik je niet helpen omdat alleen Albelli bij de bestanden kan komen. Helaas kan ik je boek niet voor niets omzetten omdat ik gemiddeld zo'n 20 minuten bezig ben met het terughalen van je boek. Wel wil ik je gratis 1 willekeurige pagina uit het boek mailen, zodat je kunt zien wat het resultaat wordt. Als je tevreden bent ontvang je tegen een kleine vergoeding de overige pagina's van je boek. De kosten zijn € 12,50 per boek. Betaling alleen mogelijk via PayPal.

Heb je interesse? Stuur dan de gehele map waarin je fotoboek is opgeslagen via bv dropsend, filemail of wetransfer naar *

Groetjes, K. Jansen
 

Ook ik ben met 4 fotoboeken bezig. Ik heb geen mailtjes ontvangen hierover, het kwam dus voor mij geheel onverwacht. Ook 1 boek dat al helemaal af is, maar dat ik nog niet besteld had. Het zou in ieder geval fijn zijn als ik het boek dat af is, toch nog kan bestellen. Maar buiten dat zou het ook heel fijn zijn als de boeken waar ik mee bezig ben, dat ik daar verder aan kan werken. Er zitten echt heel veel uren in en ik had dit absoluut niet verwacht van de Hema. Ik hoop dat de Hema toch met een oplossing kan komen!
Hallo allemaal!

Hier hetzelfde probleem: minstens 150 uur gewerkt aan een groot album van meer dan 100 pagina's. Boordevol teksten, zelf gemaakte indelingen, achtergronden en wel 1000 foto's! Hoefde nog maar 1 pagina en de titel op de voorkant :-(

HEMA heeft een foute melding online gezet (als je de software opende). Er stond op maandag 15 februari "maak je album voor het einde van de week af". Dit wilde ik op dinsdag dus doen (om geen risico te lopen mijn album te verliezen) maar dinsdag de 16e was de software al niet meer bruikbaar en daardoor mijn bestand waardeloos geworden.

Ik heb notabene HEMA die week ervoor nog gemaild met de vraag wat de exacte datum was wanneer zij de software zouden veranderen. Geen antwoord gekregen.

Omdat de melding "voor einde van de week je boek afmaken" er maandag 15 februari (zelfs 's avonds nog) opstond, nam ik aan dat deze melding voor die week ook zou gelden.

Wat ik ook heel moeilijk te verkroppen vind, is dat ik al mijn eerder gemaakte jaar-albums van mijn dochtertje (vanaf baby) nu niet meer kan openen of opnieuw zou kunnen afdrukken. Het is net als negatieven van foto's: die had je vroeger altijd nog achter de hand - mocht het ooit nodig zijn. Zo zie ik de bestanden van al mijn foto-albums ook: als een 'foto-negatief'. En deze zijn nu onbruikbaar! Zelfs niet eens te openen!

Bedenk je eens dat alle software producenten van deze wereld die nieuwe software (of een nieuwe versie) invoeren er ten alle tijden voor zorgen dat hun klanten de in het verleden gemaakte bestanden nog gewoon kunnen openen en gebruiken. Dat is niet meer dan normaal. Zo niet HEMA: die ligt in de clinch met Albelli en laat haar klanten de dupe worden.

Ik wacht het nog even af maar zou mijn album graag op 12 maart (verjaardag van mijn dochter) aan de familie laten zien!

Kunnen we iets doen? TV programma inlichten o.i.d?
14 februari mijn album na bijna 2,5 jaar en vele uren, dagen afgemaakt. Hierbij is er altijd weer een gevoel van tevredenheid en blijdschap dat al de inspanning eindelijk resulteert in HET fotoboek (52 pagina's ). Want de vele uren en creativiteit krijgen eindelijk de definitieve vorm. Omdat het al laat was en het uploaden nu eenmaal veel tijd in beslag neemt, dit maar uitgesteld naar de volgende dag..............................

Boos, gefrustreerd, schandalig, verdrietig en belachelijk dat een bedrijf als de Hema zoiets laat gebeuren. Deze problemen waren, door een beetje beleidmaker toch gewoon te voorspellen? Een simpele 'pop up' bij het opstarten van het programma had een hoop ellende kunnen besparen! Via het programma werd ook de aanbieding "Deze week(?) nog 25% korting" naar mij gecommuniceerd?!?

Ik hoop dat alle gedupeerden snel, alsnog hun product kunnen laten afdrukken. Hema klanten hoeven naar mijn mening geen slachtoffer te worden, omdat de Hema met een andere leverancier gaat werken. Ook door de communicatie die de Hema nu aan de dag legt, lijkt het wel of de Hema geen enkel belang hecht aan tevreden klanten! Heel vreemd en teleurstellend!
Schandalig! Ik heb maanden gewerkt aan een foto-album van een reis van 6 maanden met ons gezin. Ik heb nog braaf alles overgezet naar de nieuwe software maar alle indelingen, opmaak en teksten zijn weg. Ik kan dus helemaal opnieuw beginnen. Daarbij had ik ook nog vooruit betaald (150€ voor allerlei mooie extra's) maar de nieuwe software kan lang niet alles wat het oude programma kon! De 150 euro mag de Hema houden, als ik maar mijn mooie album terug krijg!!!
Ik wilde deze week verder werken aan het Hema fotoalbum waaraan ik ben begonnen vlak na de geboorte van onze jongste, nu ruim een jaar geleden. Ik had het boek bijna af en heb er de herinneringen uit haar eerste levensjaar, het bevallingsverhaal en alles wat ik haar wil meegeven in gezet. Een behoorlijk boekwerk van grote persoonlijke en emotionele waarde dus.

Met het verdwijnen van de oude software is ook dit levenswerk verdwenen. Voor mij een rampzalige ontdekking. De berichtgeving heeft mij en vele anderen niet bereikt. Ik zou er zoveel voor over hebben om nog één keer de oude software te kunnen gebruiken om het album af te laten drukken. Het voelt zo machteloos als ik mijn jongste niet het levenswerk mee kan geven waaraan ik zoveel gewerkt heb
Net als veel anderen, had ook ik vele uren werk liggen in een half klaar fotoboek. Met alle mogelijkheden binnen de ICT, kan het toch niet zo zijn dat de gebruikte software niet overgezet kan worden naar een nieuwe versie? Onbegrijpelijk en bijzonder onprofessioneel. Ik hoop er op te mogen vertrouwen dat het probleem opgelost wordt

Schuller
Reeds diverse fotoboeken gemaakt met het idee dat deze later gemakkelijk na te bestellen zijn voor vrienden/familieleden. Onbegrijpelijk dat HEMA overgestapt is naar een andere leverancier zonder er bij na te denken dat reeds gemaakte fotoboeken dan niet meer beschikbaar zijn. Als HEMA hier niet snel een oplossing voor bedenkt, zal ik in de toekomst geen gebruik meer maken van deze fotodienst.
Maanden werk verloren! Mijn fotoalbum waar ik zoveel tijd, energie en creativiteit in heb gestoken is weg. Kan het niet eens meer inzien. Slechte communicatie van Hema! Ze hadden me ook persoonlijk een mail kunnen sturen, want een nieuwsbrief bereikt lang niet iedereen. En een maand om je boek af te maken is gewoon niet realistisch.
Zeer vervelend, dit. Maak zelf al jaren gebruik van Albelli, maar dan op de pc om dit soort toestanden te voorkomen.

Gezien de onderliggende techniek wellicht een suggestie om direct met Albelli contact op te nemen. Zij hosten de Hema software volgens mij.

Zou een mooie zet zijn van Albelli om alle Hema klanten de software open te gooien onder hun eigen naam, verdienen ze er ook nog wat aan. Zal contractueel wellicht nog wel geregeld moeten worden met de Hema. Maar ja, daar ben je CB voor, toch??
Ik maak al vanaf 2005 met tevredenheid gebruik van het maken van fotoalbums via de Hema. Naast vakantiealbums maak ik jaaralbums: foto's zorgvuldig geselecteerd en gegroepeerd, opgemaakt en beschreven. Vele kostbare tijd in gestoken. Het jaarboek van 2015 was nog in de maak. En nu zijn al mijn albums niet meer beschikbaar. Kunnen dus ook nooit meer nabesteld worden. ONACCEPTABEL!!!!

Ik wil al mijn albums die nog in bewerking zijn nog kunnen afronden en kunnen bestellen en hiervoor ruim de tijd krijgen. Daarbij wil ik ook mijn oude albums in de toekomst kunnen blijven bestellen, ongeacht welke software wordt aangeboden.
De laatste jaren heb ik zo'n 20 boeken gemaakt bij HEMA voor 'n totaal van minstens € 1500,-. Ik was bijna klaar met 2 grote boeken (samen ± 500 MB), waar maanden werk in zat. Geen boeken met vakantiekiekjes, maar doorwrochte fotoboeken met veel tekst. De aankondiging van de overgang naar een nieuwe software heb ik tussen alle aanbiedingen niet opgemerkt, maar heb ze wel teruggevonden in mijn mailbox. Er wordt weliswaar vermeld dat overgegaan wordt op nieuwe software, maar niet dat de inhoud van de boeken in bewerking niet zichtbaar meer zal zijn. Ik was me er trouwens niet van bewust dat de inhoud niet integraal op de computer stond. Zoals ook anderen opmerken: al kon je maar een screenshot maken om je lay-out en teksten terug te halen (en te kijken hoever je ook weer was), dan is tenminste niet al het werk voor niets geweest. Ik vraag me trouwens af of HEMA wel 't recht heeft om je het werk zomaar te ontfutselen. Fatsoenlijk en klantvriendelijk is het in ieder geval niet. Verder wordt er gezegd dat, -helaas, excuses, etc.- er nog geen oplossing is voor Mac-gebruikers. Fout van Apple wordt eraan toegevoegd. Het zou me niet verbazen als er onder de fotoboeken-makers veel Apple gebruikers zitten. Ik voel me door deze actie van HEMA flink benadeeld en vraag me af of dit geen onrechtmatige daad is. In een e-mail schrijven ze me dat ze zeer zorgvuldig geweest zijn door ruim tevoren te waarschuwen (wel 6 weken !) en ze bieden me 50% korting op een nieuw te bestellen fotoboek. Dat staat niet in verhouding tot de gemaakte uren en de Mac-software is er nog niet. Kortom, alles lijkt te wijzen dat het een overhaaste actie is ontstaan door ruzie met de subcontractors of door eigen financiële moeilijkheden.

Vragen: 1. Kan Abelli (of wie dan ook de oude subcontractor/leverancier was) deze fotoboeken niet afmaken? 2. Kunnen zij tenminste 'n oplossing creëren zodat de teksten en lay-out zichtbaar worden en de fotoboeken-desnoods met andere software afgemaakt kunnen worden?

Hartelijk dank voor uw interventie,Met vriendelijke groet,Tom de Meijer, Maastricht
Ook ik wil graag op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen m.b.t. de Hema software, zodat ik de drie boeken die (bijna) klaar waren nog kan bestellen. Ik ben zo verdrietig van het idee alles kwijt te zijn.
Ook ik beschouw mezelf als slachtoffer van de omzetting van de software. Ben na mijn pensionering verhalen aan het schrijven over alles wat op mijn pad komt. Ben nu 3 jaar bezig en nog lang niet klaar. En nu....alles kwijt. Drie jaar werk voor niets. HEMA realiseert zich veel te weinig dat mensen de fotoboeken ook gebruiken als tekstboeken en daar vaak jaren aan werken. Al eerder gemaakte boeken kunnen niet meer aangevuld of besteld worden. Ik ben er zelf heel depressief onder en hoop vurig op een mogelijkheid dat deze nare nachtmerrie wordt omgezet in een goede oplossing! EN DAT IS GEEN KORTINGSBONNETJE!!!!!!
Het verweer van HEMA slaat nergens op. Ik ben mij niet bewust van mails die ik gekregen zou hebben met info over de op handen zijnde verandering. Ook is het een misvatting dat ik maandelijks op de site kijk en dan had kunnen weten dat er iets ging gebeuren. Ik ben BOOS. Ik heb héél veel prachtige boeken bij HEMA laten drukken en die zijn nu allemaal onbruikbaar. Sommige bevattem veel tekst en zijn méér dan vakantiekiekjes maar echt boeken om in te lezen die ik af en toe zou willen laten afdrukken om kado te doen aan iemand die het op dat moment nodig heeft. Maanden werk zit er in die boeken en ik had nooit verwacht dat die vernietigd zouden worden.

Reageer