HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA

  • 24 February 2016
  • 412 reacties
  • 12524 Bekeken


Toon eerste bericht

412 reacties

Het bericht dat je je fotoboeken nog tot 16 februari kon bestellen zag ik op 2 februari. Twee weken ben ik bezig geweest om 5 albums af te maken (jaarboeken, reisboek en een familieboek). 2016 zou ik wel in de nieuwe software gaan maken. Helaas werkt dat niet. Foto's worden niet geladen, product kan niet opgeslagen worden en veel, heel veel functies zijn er niet meer. Wat ik ook betreur, is dat de gemaakte albums niet meer online bekeken kunnen worden. Ze zijn er gewoon niet meer.

Vanaf het begin met veel plezier heel veel fotoboeken gemaakt, altijd een mooi product gekregen, maar het vertrouwen in de Hema is nu volledig weg. Ik vind het onbegrijpelijk dat een bedrijf zoiets kan doen.

Inmiddels heb ik de software van Albelli gedownload en ben daar opnieuw begonnen met het jaarboek voor 2016.
Helaas ook onaangenaam verrast door deze actie van HEMA. Al een aantal albums gemaakt met 10 jaar aan foto's, naar tevredenheid, maar dus helaas nooit meer te openen. Het is op z'n zachtst gezegd vreemd dat HEMA geen conversiesoftware biedt (de handleiding die HEMA beschikbaar stelt laat alleen zien hoe je de foto's automatisch kan importeren in een standaard lay-out, dus zonder tekst, opmaak, achtergrond, etc. en niet noodzakelijkerwijs in de goede volgorde). Gemiste kans hier. Het is ook vreemd dat je met de software van Albelli (waar HEMA dus mee werkte tot voor kort) de albums van HEMA niet kan lezen. Het zou goed zijn voor de klandizie, me dunkt, als Albelli in dit gat springt. Ik begrijp uit diverse internetfora dat de nieuwe HEMA software ten hemel schreiend is, dus ik sta er wel voor open 🙂
Diverse albums gemaakt en opgeslagen. Deze zijn niet meer terug te vinden. Op 15-02-2016 had ik het fotoalbum van de eerste 6maanden van onze kleindochter gereed.Is nu 6 1/2 maand. 's avonds even laten controleren door mijn dochter en wilde het 16-02-2016 bestellen. Helaas nergens meer terug te vinden. Foto's staan niet op volgorde wanneer je met de nieuwe versie het fotoboek wil ophalen en ook de applicaties staan kris kras. Het ergste vind ik toch wel, de emotie die bij het maken van zo'n fotoalbum komt kijken! Deze krijg je nooit meer terug bij het maken van een nieuw album! Hema een mail gestuurd. Hier is nooit op gereageerd. Ik hoop zo dat Hema het originele fotoalbum terug kan zetten.
Ik heb inmiddels ook contact met de Hema over afhandeling van de fotoalbums. In mijn geval kwam ik er in het weekend voor de switch achter dat de software zou veranderen en heb de avond voor de switch mijn albums nog besteld met korting maar een behoorlijke hap uit mijn spaargeld omdat het in mijn geval om zo'n 20-25 albums ging. Ik word graag op de hoogte gehouden van het vervolg. Ik heb al gemeld aan de HEMA dat ik de communicatie onprofessioneel heb gevonden en dat ik het bijzonder klantonvriendelijk vind dat er niet de mogelijkheid gegeven wordt de albums later nog eens te kunnen bestellen naast de voor mij verplichte winkelnering. Normalitair zou ik de kosten gespreid hebben over een veel langere periode.
Ik word graag op de hoogte gehouden. Kon een album nog snel bestellen (was wel op de hoogte, ik lees de nieuwsbrief), de andere albums waar ik aan werkte (5 stuks) zijn jaar albums. Voor mijn kleindochters, van ons gezin, van een reis door Nederland die nog niet af is en het schooljaar overzicht 2015-2016 van mijn kleutergroep. Mijn kleindochters album was bijna klaar, ze is volgende maand jarig. Ik heb in ieder geval alle gemaakte pagina's gefotografeerd de dag voor het nieuwe programma online ging, vooral omdat de reactie van de Hema vooral bestond uit automatische mailtjes, die ook erg lang op zich lieten wachten.(Zo slecht) De nieuwe software is echt zo bedroevend simpel.Dus ik heb de overstap naar Albelli gemaakt. Ik ergerde me vooral ook in de hele communicatie rond de verandering aan het woord Spannend!!, als of we op schoolreisje gingen.Als ik de verdrietige mails lees zie ik heel veel boosheid en verdriet en daar is niets spannends aan.
Ook ik kon mijn album niet meer bestellen. Heb heel erg veel tijd besteed aan dit album. Tevens wilde ik nog een paar albums voor mijn schoonouders bijbestellen. Baal enorm!
Hallo,

Ik ben net als vele anderen de dupe van de software switch van HEMA. Ik heb wel mijn boek nog kunnen inzien (door het internet uit te zetten) en heb schermafdrukken per pagina bewaard. Mocht ik onverhoopt opnieuw moeten beginnen dan weet ik in ieder geval nog hoe ik het tot nu toe had gemaakt. Ik hoop echt dat HEMA, in samenwerking met Albelli, met een oplossing komt!

Gr, Judith
Ook mijn albums zijn verloren gegaan.

Daar baal ik ontzettend van.

Mijn idee: Hema "verkoopt" alle opgeslagen albums aan Albelli ( hun oude softwareleverancier), zodat die albums bij Albelli afgemaakt en besteld kunnen worden.

Dat moet volgens mij niet zo moeilijk zijn.
Vorige zomer hebben we met ons gezin een prachtige reis naar Marokko gemaakt. Sindsdien werken mijn vrouw en ik in onze spaarzame vrije tijd, maar met veel passie, aan een schitterend digitaal HEMA fotoalbum. Bijna 500 zorgvuldig geselecteerde en bewerkte foto's zaten er al in, teksten, achtergronden etc. Zeker 100 uur werk. Dit weekend wilden we het eindelijk afmaken maar tot mijn grote verbijstering kwam ik de applicatie niet meer in! Nog geprobeerd om de foto's in het nieuwe programma te laden, maar dat lijkt nergens op; andere layout en kris-kras door elkaar (ook als je op naam sorteert, wat wordt geadviseerd). Als klap op de vuurpijl wordt het nieuwe album ook nog eens bijna 2x zo duur als de vorige versie. Maar los daarvan, helemaal opnieuw beginnen is natuurlijk geen optie, dat lezen we ook in andere reacties.

Het meest storend is dat de stopzetting zonder enige waarschuwing is gebeurd. Op 31 januari heb ik er nog aan gewerkt, kwam normaal het programma in, zonder enige melding dat ik nog slechts 2 weken had om het album te bestellen. Terwijl de HEMA dat op dat moment natuurlijk al lang wist!

De enige acceptabele oplossing lijkt me dat HEMA de toegang tot de oude applicatie (blauwe icoontje) hersteld, zodat we ons album kunnen afmaken en bestellen. Desnoods voor een beperkte tijd, die dan wel duidelijk via het programma wordt gecommuniceerd!
Het probleem met de fotoboeken van HEMA lijkt steeds meer op een ordinaire ruzie tussen HEMA en ALBELLI. Ik heb van een album dat ik aan 't maken was een kopie gemaakt en de suffix veranderd in xx.alebelli_album (i.p.v. xx.hema_album). De Albelli-software herkent de file dan wel, maar er komt een waarschuwing die zegt: "Er is een fout opgetreden: Dit bestand kan niet geopend worden, omdat het met een ander programma is gemaakt". Het programma van Albelli is in alles identiek aan dat van Hema (ook van Albelli), maar er zit natuurlijk ergens een software-matige blokkade tussen. Alles wijst dus op een hoog opgelaaide ruzie tussen beide partijen. Maar zolang ze die ruzie uitvechten over de rug van de consumenten en het probleem niet oplossen, krijgen geen van beiden mijn klandizie (Meer dan 1500,- in de afgelopen 7 jaar).
Heel erg jammer, vele uren gewerkt aan een boek (losse bladen) Alles voor niets,

schandalig dat dit zomaar kan. En geen enkel bericht op het programma.

Mail heb ik niet gezien.

Hopelijk komt de Hema met een oplossing.
Maanden werk gehad aan een fotoboek voor mijn zoontje. Het boek was bijna af...alleen nog de teksten controleren en een paar foto's toevoegen. Ik heb geen enkele waarschuwing gehad. Ook niet toen ik een paar dagen voor de wijziging nog bezig ben geweest met het boek. Baal enorm! Ik was een trouwe klant
Ook ik was bezig met een jaarboek voor m'n dochter met veel teksten. Haar verjaardag is 17 februari, dus ik kon het boek niet afmaken, ga geen onaf boek bestellen. Ik hoop dat de hema voor een oplossing zorgt of dat het mogelijk wordt om het boek in te kunnen laden bij albelli.
Onbegrijpelijk dat de Hema dit zomaar heeft gedaan!

11 maanden geleden begonnen met een fotoboek van het eerste levensjaar van mijn dochter. Uren werk is hierin gestoken en nu is alles weg en kan ik weer opnieuw beginnen...

Ik hoop dat Hema deze onbegrijpelijke actie terugdraait en het fotoboek alsnog kan worden afgemaakt.
Veel mensen, waaronder ik, maken een jaarboek. In zo'n jaarboek van zo'n 60 pagina's gaat uren werk zitten (hele werkweken omgerekend). Leuk dat je de fot'over kunt zetten anar het nieuwe programma, maar de volgorde en de indelingen kloppen niet, de teksten zijn helemaal weg. Schandalig, dat er zomaar wordt overgestapt, zonder een goede overgangsregeling. Als de HEMA er zo weer bovenop denkt te komen, hebben ze het mis. Ik denk als er niet snel een passend antwoord komt, er honderden of misschien wel duizenden hun fotoboek NOOIT meer bij de HEMA maken. Schandalig om zo met je klanten om te gaan, die fotoalbums maken van wel €60!!!!
Echt super balen dat niet meer werkt. uren werk in iets. En ja ze hebben een mail gestuurd dat het zou gebeuren, maar wie leest nu tegenwoordig nog al die reclame mails, op Instagram heb ik het niet voorbij zien komen hoor. Hopelijk kunnen ze nog wat regelen, zodat ik niet helemaal opnieuw moet gaan beginnen.
Waardeloos. Waren paar jaar bezig met een familie album en alle werk nu voor niets. We balen enorm. Hoe halen we de foto's en de teksten terug. Hema doe er iets aan
Afgelopen jaren 35 foto-albums (gelukkig wel afgedrukt) maar niet meer digitaal in te zien of na te bestellen. Hoewel de bestanden de Albelli-stuctuur hebben weigert Albelli ze om te zetten of toegang te geven tot hun software (waarschijnlijk is alleen het weghalen van een digitale Hema-'handtekening' voldoende). Een schande dat 2 van zulke grote bedrijven dit niet willen oplossen! Honderden boze en verdrietige mensen!.
Geen melding ontvangen helaas!

2 fotoboeken klaar staan.

Hoop dat er snel een oplossing komt!
Ook wij zijn met twee albums bezig...dit nieuws is "te" laat bij ons doorgekomen...een enkel mailtje...en dan zoveel uren werk verloren...onbegrijpelijk klant onvriendelijk...een overgangsfase was op zn plaats geweest...wellicht mogelijkheid geven om via albelli verder te gaan...bestandsformat is identiek...
Oh nee ik heb ook 2 fotoboeken die ik net af heb klaar maar nog niet heb besteld! "Een jaar in Milaan gewoont" en "eerste jaar van m'n dochter" fotoboek. Ik heb hier heel lang over gedaan! Ok hoop zo dat ze nog voor even de oude software willen plaatsen en dat ik m'n boeken nog kan bestellen, ben zo verdrietig kan wel huilen
Ik maak al jaren fotoboeken bij de Hema. Nooit een klacht gehad. Ik zat in februari ook midden in een boek van ongeveer 70 blz en die zijn dus weg. Ik wordt gespammd door HEMA emails maar het bericht dat de software uit de lucht ging, heb ik niet gezien. Ik vind het onvoorstelbaar triest dat dit kan gebeuren bij een bedrijf als HEMA.
Ook ik was met drie albums bezig. Al anderhalf jaar. En nu alles foetsie. Ik mag toch aannemen dat Hema een oplossing vindt om de oude albums volledig in de nieuwe software te importeren. Zeer klantonvriendelijk dit!
Ook ik heb uren aan een fotoboek gewerkt. Ik heb de Hema gebeld voor een oplossing en het enige wat ik kreeg als antwoord was sorry. Ik heb gezegd daar koop ik niks voor ik wil een oplossing. Ook de foto's automatisch invullen lukt niet dan zit alles door elkaar. Ik baal hier enorm van. Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Misschien moeten we allemaal maar overgaan naar Albelli.
Schandalig. Zoveel werk voor niets. Nooit, nooit meer HEMA.

Misschien dat Albelli zich wel van een goede kant kan laten zien en de HEMA fotoboeken gewoon laat kunnen inlezen in hun (verder volledig identieke) software...

Reageer