Half februari is HEMA geswitcht van leverancier voor de fotoboeken op normaal papier: eerst werden die boeken door Albelli afgedrukt, nu niet meer. Daardoor moeten klanten nu ook nieuwe software gebruiken om een boek te maken. Wie nog bezig was met een fotoboek in de oude software van HEMA kan dit boek niet meer bestellen. HEMA heeft dit begin januari laten weten, maar dit bericht heeft lang niet alle consumenten bereikt. We zien namelijk honderden klachten op internet! Allemaal consumenten die een mooi boek hebben gemaakt, maar hier niks meer mee kunnen. We hebben HEMA inmiddels gesproken en om een oplossing gevraagd.
Update 16-3-2016HEMA is vandaag met een oplossing gekomen: vanaf 5 april kunnen bestaande boeken weer geopend, afgemaakt en besteld worden met de oude HEMA-software! Met de Windows- en Mac-software krijg je 6 maanden de tijd, met de online software één maand. Dit is het volledige statement:
HEMA en haar voormalige leverancier van fotosoftware en fotoalbums, Albelli, hebben samen een oplossing gevonden voor klanten, die hun fotoboek niet op tijd konden afronden of herprinten, voordat HEMA op 16 februari 2016 is veranderd van leverancier. Er is toch een mogelijkheid gevonden om de HEMA software voor Mac en voor Windows voor fotoboeken tijdelijk, voor een periode van 6 maanden, te reactiveren. Voor de online editor geldt een periode van 1 maand.
Vanaf 5 april as. zal de HEMA Editor weer actief zijn. Klanten worden vanaf dan in staat gesteld om hun fotoalbums, die ze voor 16 februari 2016 hebben gemaakt, af te maken of opnieuw te printen. Dit geldt niet voor eerder gemaakte agenda’s en kalenders.
Het afmaken van de boeken gaat op de manier zoals men gewend was. Dus via de online software, PC of Apple Mac. Klanten kunnen dit gewoon weer starten vanaf hun desktop via het blauwe HEMA icoon. Er zal dan een update van de HEMA Editor worden geïnstalleerd. Mocht men de software niet meer hebben, dan kan men de nieuwe versie van de HEMA Editor downloaden. Het is hiermee niet mogelijk om nieuwe fotoalbums te maken.
Bij het openen van de nieuwe versie van de HEMA Editor wordt een pop-up scherm getoond met instructies en verdere informatie inclusief de einddatum van deze mogelijkheid, te weten: 4 oktober 2016. Na 4 oktober 2016 kun je de oude boeken niet meer bewerken of printen.
Nadat het boek is afgerond is in de HEMA Editor zal Albelli de verdere afhandeling van de bestelling verzorgen. Vanuit de HEMA editor wordt een link gemaakt naar de Albelli check out waar de bestelling afgerond kan worden. Hier is een Albelli account voor nodig, die kun je direct bij je bestelling aanmaken. De betaling wordt aan Albelli gedaan en zij verzorgen het printen, de bezorging en de klantenservice. Het is hierbij niet mogelijk om bepaalde HEMA linnen omslagen te kiezen. Het album zal thuis bezorgd worden. Levering in een HEMA winkel is niet mogelijk. Op deze bestelling(en) krijgt men 20% korting.
Update 4-3-2016M.Kemps en Karin de Waal hebben een oplossing gevonden en deze gedeeld in deze discussie. Dank daarvoor! We hopen natuurlijk dat HEMA en Albelli ook nog met een handzame oplossing komen.Lees hier hoe je met de oplossing van M.Kemps en Karin de Waal je HEMA fotoboeken kunt openen met Albeli software.
Update 2-3-2016: er is inmiddels een statement dat een mogelijke oplossing getest gaat worden: Albelli en HEMA hebben overleg gehad om te kijken hoe zij in gezamenlijkheid klanten kunnen helpen om hun (on)afgemaakte boek, gemaakt met de oude HEMA software, voor een bepaalde periode alsnog te kunnen laten printen. Beide partijen vinden het heel vervelend dat consumenten geen toegang meer hebben tot hun oude boeken, vol met bijzondere en persoonlijke herinneringen.
Ondanks dat de oude HEMA software niet kan terugkeren, hebben we een mogelijke oplossingsrichting besproken. Dit betekent dat we allereerst in gezamenlijkheid deze mogelijkheid, die uiteindelijk moet leiden tot het afdrukken van deze boeken, eerst laten onderzoeken door eigen technici en ICT specialisten. Mocht blijken dat deze oplossing haalbaar is, dan willen we vervolgens deze mogelijkheid testen om er zeker van te zijn dat we klanten hiermee, voor een bepaalde periode, daadwerkelijk helpen. Het onderzoek en het testen zal ongeveer twee weken duren.
Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!
HEMA fotoalbum is niet meer te bestellen sinds beëindiging samenwerking Albelli en HEMA
Bladzijde 9 / 17
Ok, ook even mijn steentje bijdragen aan de lijst met klagers. Ik had dat mailtje wel gehad, maar dat heeft me niet gered. Ik heb me rot gewerkt om in die paar weken mijn mega-album af te maken: ruim honderd pagina’s met honderden foto’s precies goed ingepast en lappen tekst. Ik dacht dat ik net op tijd, was maar ik was kennelijk net te laat. AAARRGGHH!!
Wat mij het meest verbaasde, is dat ik het album zelfs niet meer kon openen op mijn eigen computer, om de teksten er uit te kunnen kopiëren en zo. En ik was juist zo blij met HEMA-fotoboeken :-(
Ik heb meteen toen het misging het contactformulier ingevuld op de HEMA-site. En toen ik zelfs geen ontvangstbevestiging kreeg een paar dagen later nog een keer. Dat resulteerde in een mailtje dat het contactformulier stuk was en of ik mijn probleem nog een keer kon voorleggen via de mail. Ik heb een week later uiteindelijk wel antwoord gehad, maar drie verschillende antwoorden, die hier op neer komen.
Deze situatie vinden wij zeer vervelend voor u, vooral omdat wij ons terdege realiseren hoe persoonlijk en dierbaar een fotoboek is.
Het spijt ons bijzonder dat u niet de service heeft gekregen die u van ons mag verwachten.
Wij zijn direct aan de slag gegaan om te bekijken wat wij voor u kunnen betekenen zodat u alsnog uw fotoboek kunt printen.
Sinds de bewuste storing zijn we in gesprek met onze voormalige leverancier. Tot op heden heeft dit helaas nog niet tot geleid tot een gewenst resultaat.
We doen er alles aan om u zo snel mogelijk goed te helpen. Binnenkort zullen wij u in ieder geval nader informeren over de voortgang. ”
Ik hoop echt dat er een oplossing komt of alsnog dat oude album te laten afdrukken en dat ik niet alles opnieuw moet maken… Ik ga in ieder geval ook de truuk van Karin proberen.
Wat mij het meest verbaasde, is dat ik het album zelfs niet meer kon openen op mijn eigen computer, om de teksten er uit te kunnen kopiëren en zo. En ik was juist zo blij met HEMA-fotoboeken :-(
Ik heb meteen toen het misging het contactformulier ingevuld op de HEMA-site. En toen ik zelfs geen ontvangstbevestiging kreeg een paar dagen later nog een keer. Dat resulteerde in een mailtje dat het contactformulier stuk was en of ik mijn probleem nog een keer kon voorleggen via de mail. Ik heb een week later uiteindelijk wel antwoord gehad, maar drie verschillende antwoorden, die hier op neer komen.
- Jammer voor je, maar de meeste mensen maken snelle eenvoudige albums. Nou, ik val daar dus niet onder.
- Je kunt de foto’s uit je oude album in een nieuw album zetten. Daar ben ik niet mee geholpen want dat opmaak en de teksten komen niet mee.
- We zijn in overleg met de voormalige leverancier. Dit is waar ik mijn hoop nu op vestig…
Deze situatie vinden wij zeer vervelend voor u, vooral omdat wij ons terdege realiseren hoe persoonlijk en dierbaar een fotoboek is.
Het spijt ons bijzonder dat u niet de service heeft gekregen die u van ons mag verwachten.
Wij zijn direct aan de slag gegaan om te bekijken wat wij voor u kunnen betekenen zodat u alsnog uw fotoboek kunt printen.
Sinds de bewuste storing zijn we in gesprek met onze voormalige leverancier. Tot op heden heeft dit helaas nog niet tot geleid tot een gewenst resultaat.
We doen er alles aan om u zo snel mogelijk goed te helpen. Binnenkort zullen wij u in ieder geval nader informeren over de voortgang. ”
Ik hoop echt dat er een oplossing komt of alsnog dat oude album te laten afdrukken en dat ik niet alles opnieuw moet maken… Ik ga in ieder geval ook de truuk van Karin proberen.
Uit de correspondentie tussen de Hema en @ F.A.P. Harmsze dringt door, dat de schuld om niet tijdig tot een acceptabele oplossing te kunnen komen, nu doorverwezen wordt naar de voormalige albumproducent.......en de Hema wèl tot oplossingen bereid zou zijn?
Ook de software van Albelli voor MacOS is gisteravond veranderd, wel toevallig vond ik ook...
Erg enthousiast was ik na de reactie van Karin aan de slag gegaan. Maar helaas werkt het bij mij niet.Misschien omdat ik net verplicht een update van Albelli binnen moest halen. Mogelijk heeft een of andere wizzkid bij Albelli na het bericht van Karin het snel ff iets geprogrammeerd om het kopiëren in de Albelli software tegen te gaan? Weet niet hoe dat werkt. Heeft iemand anders al wel het boek kunnen openen met de oplossing van Karin?Nou ... ga er eens een nachtje over slapen, misschien morgen een nieuwe poging.
Geplaatst door Femke23 op Mrt 1, 2016.
Helaas kan ik mijn fotoboek ook niet meer openen. terwijl het bijna klaar was. Van de eventuele communicatie van de Hema heb ik helemaal niets gezien. Geprobeerd om de foto's te importeren in de nieuwe software, dat werkt niet goed. Formaten van foto's en de volgorde klopt niet meer. Kan dus helemaal overnieuw beginnen.Overstappen op een nieuwe aanbieder: OK, maar dan wel met een veel betere communicatie naar de klant toe en met de mogelijkheid om alles uit je oude boek gemakkelijk te kunnen kopieren naar een nieuw fotoboek. Het fotoboek zelfs niet meer kunnen openen, vind ik niet kunnen.
Het stappenplan van Karin (1 maart) hoopvol uitgevoerd. Blijkbaar toch, vanaf stap 10, iets niet goed gegaan. Albelli accepteert het niet... (geeft aan: "Dit product is niet met de Albelli Fotoboeken gemaakt. Het product kan niet geopend worden).
Ik heb nu een vriendelijke mail gestuurd aan Albelli voor hulp. Afwachten of zij bereid zijn de gedupeerde Hemaklanten te helpen.... Het zou ze heel veel nieuwe klanten opleveren
Ik heb nu een vriendelijke mail gestuurd aan Albelli voor hulp. Afwachten of zij bereid zijn de gedupeerde Hemaklanten te helpen.... Het zou ze heel veel nieuwe klanten opleveren
Ook ik ben vandaag tot de conclusie dat mijn jaarboek 2015 waar ik vol enthousiasme aan werkte, niet meer te benaderen is...(bestond inmiddels al uit 65 pagina's!). Dat de Hema door een overstap naar nieuwe software zoveel uren tijd en creativiteit de prullenbak ingooit, vind ik ongelofelijk. Ik ben op 12 februari nog bezig geweest in het album, achteraf blijkt dit 4 dagen voor de overstapdatum te zijn. Was misschien wel netjes geweest als op dit moment een waarschuwing naar voren gekomen zou zijn? Ik hoop dat er alsnog een mogelijkheid komt om, in ieder geval het album nog te benaderen, zodat ik alle teksten en lay-outs kan opslaan en op basis hiervan alsnog een nieuw album kan maken. In een tijd waarin zoveel winkelketens het toch al zo moeilijk hebben, wil je je klanten toch tevreden hebben? Hema, doe je best!
Nou, het heeft even geduurd, maar er is een officieel standpunt (heb ik via Albelli gekregen):
Albelli en HEMA hebben overleg gehad om te kijken hoe zij in gezamenlijkheid klanten kunnen helpen om hun (on)afgemaakte boek, gemaakt met de oude HEMA software, voor een bepaalde periode alsnog te kunnen laten printen. Beide partijen vinden het heel vervelend dat consumenten geen toegang meer hebben tot hun oude boeken, vol met bijzondere en persoonlijke herinneringen.
Ondanks dat de oude HEMA software niet kan terugkeren, hebben we een mogelijke oplossingsrichting besproken. Dit betekent dat we allereerst in gezamenlijkheid deze mogelijkheid, die uiteindelijk moet leiden tot het afdrukken van deze boeken, eerst laten onderzoeken door eigen technici en ICT specialisten. Mocht blijken dat deze oplossing haalbaar is, dan willen we vervolgens deze mogelijkheid testen om er zeker van te zijn dat we klanten hiermee, voor een bepaalde periode, daadwerkelijk helpen. Het onderzoek en het testen zal ongeveer twee weken duren.
Dat betekent dus nog twee weken wachten op meer duidelijkheid, wat ik erg lang vind. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!
Albelli en HEMA hebben overleg gehad om te kijken hoe zij in gezamenlijkheid klanten kunnen helpen om hun (on)afgemaakte boek, gemaakt met de oude HEMA software, voor een bepaalde periode alsnog te kunnen laten printen. Beide partijen vinden het heel vervelend dat consumenten geen toegang meer hebben tot hun oude boeken, vol met bijzondere en persoonlijke herinneringen.
Ondanks dat de oude HEMA software niet kan terugkeren, hebben we een mogelijke oplossingsrichting besproken. Dit betekent dat we allereerst in gezamenlijkheid deze mogelijkheid, die uiteindelijk moet leiden tot het afdrukken van deze boeken, eerst laten onderzoeken door eigen technici en ICT specialisten. Mocht blijken dat deze oplossing haalbaar is, dan willen we vervolgens deze mogelijkheid testen om er zeker van te zijn dat we klanten hiermee, voor een bepaalde periode, daadwerkelijk helpen. Het onderzoek en het testen zal ongeveer twee weken duren.
Dat betekent dus nog twee weken wachten op meer duidelijkheid, wat ik erg lang vind. Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden!
Naar aanleiding van de opmerkingen hierboven, heb ik het opnieuw geprobeerd op een andere laptop, Albelli daarop gedownload (nieuwste versie incl. updates dus) en volgens het stappenplan van pagina 10 de omzetting gedaan en het is mij opnieuw gelukt een Hema-album om te zetten naar een Albelli-album en op te slaan als Albelli-album.
Overigens klopt het dat het enkel werkt met Windows en bij een lokaal opgeslagen album. In mijn geval Windows 7 op beide pc's en het gaat om vierkant XL-albums 30x30 cm met een harde kaft zonder kaftbedrukking en zonder 'platliggend premium'. Ik heb Testalbum1 in Albelli hetzelfde formaat en voorwaarden gegeven als het origineel van Hema. Zou niet uitmoeten maken, maar toch. Die hernoeming van stap 8 slaat ook nergens op, maar is ook noodzakelijk.
Ik zou toch niet de enige moeten zijn, als het bij mij op 2 verschillende computers functioneert.
Overigens klopt het dat het enkel werkt met Windows en bij een lokaal opgeslagen album. In mijn geval Windows 7 op beide pc's en het gaat om vierkant XL-albums 30x30 cm met een harde kaft zonder kaftbedrukking en zonder 'platliggend premium'. Ik heb Testalbum1 in Albelli hetzelfde formaat en voorwaarden gegeven als het origineel van Hema. Zou niet uitmoeten maken, maar toch. Die hernoeming van stap 8 slaat ook nergens op, maar is ook noodzakelijk.
Ik zou toch niet de enige moeten zijn, als het bij mij op 2 verschillende computers functioneert.
Hoi Irene, heeft deze oplossing als gevolg dat alleen de albums die al gereed zijn eventueel afgedrukt kunnen worden? Of is het ook mogelijk om niet afgeronde albums in te zien en de inhoud van deze albums veilig te stellen? Mijn album is nog verre van af (ondanks het al hoge aantal pagina's). Voor mij zou het dus vooral gaan om de inhoud nog te kunnen benaderen zodat ik de teksten en lay-outs opnieuw kan gebruiken. Hier wil ik best 2 weken op wachten 🙂.
Ik kan 2 weken wachten. Ik vermoed dat de meesten, die maanden aan een boek gewerkt hebben, die laatste 2 weken ook nog wel kunnen wachten. Tenzij er een speciale gelegenheid is voor die tijd, waarvoor het boek bestemd was natuurlijk....
@ Cindy, het lijkt er op dat het ook voor nog niet afgemaakte boeken geldt. Die zou je dan kunnen afmaken en bestellen. Of er ook een mogelijkheid komt om de boeken altijd nog te kunnen openen en inzien, is niet helemaal duidelijk. Maar dat zouden wij wel graag willen!
@ Karin, dank voor het delen van deze hack! Helaas heb ik de oude Hema-software niet meer op mijn computer staan, dus ik kan het niet uitproberen.. Ik ben heel benieuwd of het andere community-leden zo lukt het boek te openen: dat zou top zijn!
@ Karin, dank voor het delen van deze hack! Helaas heb ik de oude Hema-software niet meer op mijn computer staan, dus ik kan het niet uitproberen.. Ik ben heel benieuwd of het andere community-leden zo lukt het boek te openen: dat zou top zijn!
Irene, zal de oplossing ook voor MacOS werken?
Irene, misschien is het beter om dat te laten bevestigen, want ik geloof niet dat je met Albelli en HEMA te veel als vanzelfsprekend moet veronderstellen !

2 weken zijn inderdaad erg lang aangezien ik zoooo graag verder wil met mn album over onze kleine meid. Maar als het echt resulteerd in een goede oplossinh waar ik iig overal een screenshot van kan maken dan wacht ik graag 2 weken.
De hack van karin klinkt erg ingewikkeld maar zou het graag proberen.. ik wacht daarmee tot na de oplossing die gaat komen.. bang dat ik straks helemaal niet meer in mn album kan komen..
Ik heb goede hoop.... hoop ik....
De hack van karin klinkt erg ingewikkeld maar zou het graag proberen.. ik wacht daarmee tot na de oplossing die gaat komen.. bang dat ik straks helemaal niet meer in mn album kan komen..
Ik heb goede hoop.... hoop ik....
Als ze ook maar echt met een oplossing komen!!!
@EllenVen: dat hopen wij natuurlijk ook! Maar zo niet, dan laten we het er natuurlijk niet bij zitten.
Zojuist hebben we op onze site een nieuwsbericht geplaatst over de klachten. Zonder jullie hadden we geen idee gehad van de omvang van het probleem - dus dank voor het plaatsen van jullie ervaringen! We wachten nu even af, maar over 2 weken hangen we natuurlijk weer bij Hema aan de lijn.
Zojuist hebben we op onze site een nieuwsbericht geplaatst over de klachten. Zonder jullie hadden we geen idee gehad van de omvang van het probleem - dus dank voor het plaatsen van jullie ervaringen! We wachten nu even af, maar over 2 weken hangen we natuurlijk weer bij Hema aan de lijn.
@Tomqim: goed nieuws van Albelli. De oplossing die ze gaan testen, is zowel voor Windows als voor Mac OS 🙂
Met goede hoop n.a.v de instructiemail van Karin heb ik op 3 laptops getracht Albelli software te downloaden. Maar x op x krijg ik foutmeldingen. Elke x (op alledrie de laptops) verschijnt de melding: de handtekening van Albelli_NL.exe is beschadigd of ongeldig.
Helaas lijkt deze optie om toch nog bij mijn album te kunnen komen dus niet haalbaar.
Min hoop is gevestigd op de @consumentenbond, maar vooral op de HEMA in samenwerking met Albelli. In reactie aan mij via mail geeft Hema aan verbaasd te zijn over het aantal teleurgestelde/boze reacties. Dat zij er vanuit gingen dat men een album gemiddeld in 3 weken maakte en men was niet op de hoogte dat deze albums meer waren dan alléén een boekje met foto's.
Ik blijf hopen dat ik mijn laatste 2 pagina's van het 120 pagina-tellende album van mijn zoontjes 3e jaar af kan maken en alsnog kan bestellen......
Helaas lijkt deze optie om toch nog bij mijn album te kunnen komen dus niet haalbaar.
Min hoop is gevestigd op de @consumentenbond, maar vooral op de HEMA in samenwerking met Albelli. In reactie aan mij via mail geeft Hema aan verbaasd te zijn over het aantal teleurgestelde/boze reacties. Dat zij er vanuit gingen dat men een album gemiddeld in 3 weken maakte en men was niet op de hoogte dat deze albums meer waren dan alléén een boekje met foto's.
Ik blijf hopen dat ik mijn laatste 2 pagina's van het 120 pagina-tellende album van mijn zoontjes 3e jaar af kan maken en alsnog kan bestellen......
Hallo,
Vandaag contact gehad met de Hema over de voortgang van de gesprekken met Albelli.
Medewerkster vertelde me dat aan het eind van de week er (zeer waarschijnlijk )een oplossing komt in de vorm van het kunnen afdrukken van het (Windows)album in de laatste staat. Hierover zal dan waarschijnlijk begin volgende week informatie komen is mij verteld. We wachten af........
Naam,telefoonnummer en mailadres kon ik achterlaten.
Groet Jan
Vandaag contact gehad met de Hema over de voortgang van de gesprekken met Albelli.
Medewerkster vertelde me dat aan het eind van de week er (zeer waarschijnlijk )een oplossing komt in de vorm van het kunnen afdrukken van het (Windows)album in de laatste staat. Hierover zal dan waarschijnlijk begin volgende week informatie komen is mij verteld. We wachten af........
Naam,telefoonnummer en mailadres kon ik achterlaten.
Groet Jan
Fijn dat je deze informatie deelt, Kirst. Het bevestigt mijn eerder uitgesproken vermoeden dat HEMA geen idee had van wat er met hun fotoboeken-software gebeurde. Het ziet er naar uit dat je nu je boeken over je zoontjes kan gaan afmaken (en ik die over m'n kleinkinderen 🙂 )
....... In reactie aan mij via mail geeft Hema aan verbaasd te zijn over het aantal teleurgestelde/boze reacties. Dat zij er vanuit gingen dat men een album gemiddeld in 3 weken maakte en men was niet op de hoogte dat deze albums meer waren dan alléén een boekje met foto's.
Ik blijf hopen dat ik mijn laatste 2 pagina's van het 120 pagina-tellende album van mijn zoontjes 3e jaar af kan maken en alsnog kan bestellen......
Geplaatst door Kirst1975 op Mrt 2, 2016.
Ik heb de truc van Karin geprobeerd.
Bij stap 7 kon ik het album al openen, met de layout van album 1 en de foto's van album 2.
Maar als ik bij stap 10 de 5 originele template en album2 bestanden (van het hema naar het albelli album) kopieer en hernoem, krijg ik weer de melding dat het geen albelli album is. Dit zit blijkbaar in het .alb bestand.
Heb je hier geen problemen mee gehad Karin? Het klopt toch dat je in stap 10 de bestanden uit hema fotoalbum in het albelli album plakt, toch?
Tja, en anders maar gewoon afwachten. . ..
Bij stap 7 kon ik het album al openen, met de layout van album 1 en de foto's van album 2.
Maar als ik bij stap 10 de 5 originele template en album2 bestanden (van het hema naar het albelli album) kopieer en hernoem, krijg ik weer de melding dat het geen albelli album is. Dit zit blijkbaar in het .alb bestand.
Heb je hier geen problemen mee gehad Karin? Het klopt toch dat je in stap 10 de bestanden uit hema fotoalbum in het albelli album plakt, toch?
Tja, en anders maar gewoon afwachten. . ..
M. Kemps: ik had precies hetzelfde, helaas.Ik krijg net een nieuwsbrief van Hema via de mail binnen. Hema is in overleg met de oude leverancier. De oude software kan niet terugkeren. Ze gaan nu de mogelijkheid onderzoeken om de albums toch af te kunnen drukken. Dit duurt ongeveer 2 weken.
Ik had na de stappen gevolgd te hebben precies hetzelfde. Na stap zeven kon hij hem openen met goede foto (van oude album, maar daar begin kaft van) en testalbum (albelli) format. Daarna gaf hij weer n foutmelding. Terwijl ik eigenlijk wel zeker weet dat ik het exact goed heb gevolgd.
Kan het eraan liggen dat ik de nieuwste software van Hema reeds had geïnstalleerd? En mijn boek daarin had proberen te openen
Wel zag ik hem goed "boven" in albelli staan, met het aantal weken dat ik Hemaboek niet had geopend.
Kan het eraan liggen dat ik de nieuwste software van Hema reeds had geïnstalleerd? En mijn boek daarin had proberen te openen
Wel zag ik hem goed "boven" in albelli staan, met het aantal weken dat ik Hemaboek niet had geopend.
Bladzijde 9 / 17
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.