Consumentenbond.nl

Herstel station maken na upgrade Windows 10

• 10 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 256 Bekeken

Ik heb een USB herstelstation (W10) gemaakt na upgrade windows 8.1 naar Windows 10. MS maakt een kopie van de herstelpartitie. Ik heb echter het gevoel dat de kopie van de partitie waarop deze staat nog de oude versie is; je dus een herstelstation met daarop Windows 8.1 maakt. Welke gevolgen heeft dit bij een crash. Wie heeft hier al ervaring mee.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Je kunt een back-up van je Windows 10 machine maken met behulp van 'Back-up maken en terugzetten (Windows 7)'. Deze optie is weer terug in Windows 10 nadat het in Windows 8 ontbrak. Je vindt hem in het configuratiescherm. Of je gebruikt de zoekfunctie naast de startknop.

De naam van de functie is verwarrend maar je kunt er dus gewoon een Windows 10 back-up mee maken.Vanwege de verwarrende naam heb ik het toch maar nagevraagd bij Microsoft. Het antwoord van de woordvoerder is:

• We hebben dit voor de zekerheid gecheckt, we begrijpen dat dit verwarrend kan zijn.Wat we er eigenlijk mee bedoelen is dat de backup tool van Windows 7 weer terug is. Je kunt nu Windows 7 backups openen in Windows 10 en je kunt uiteraard er ook Windows 10 backups mee maken.Bedankt ook voor de feedback, we hebben dit ook aan het Windows team laten weten.
Dit heb ik gezien. Echter de zoekterm herstelstation maken (waar in W8.1 over wordt gesproken en door MS en HP ook in de W10 instructie bestaat -bij mij- niet meer). Dit is weer (ruim een maand na de upgrade W8,1 naar W10, herstelstation geworden. Maken blijkt alleen nog te kunnen met een DVD niet met een USB stick. Voor mij is dit onduidelijk.

Reageer