Consumentenbond.nl

Het nieuwe privacymenu van Windows 10

• 18 april 2017
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
Als je Windows 10 gebruikt, krijg je vanaf 11 april de nieuwe Creator Update binnen. Ga naar onze Eerste Indruk en kijk wat wij van de vernieuwingen vinden! Direct na de installatie verschijnt een privacymenu, dat je belangrijke keuzes laat maken: welke gegevens wil je wel of niet met Microsoft delen? Let hier goed op, want in een vroege versie van de update had Microsoft belangrijke keuzes verstopt, die kunnen leiden tot het onbedoeld instemmen met (ongewenste) gepersonaliseerde advertenties. Microsoft belooft dat in de definitieve versie van de Creators update geen verborgen opties meer zullen zijn.

Heb jij de definitieve Creators Update al binnen? Dan zijn we erg benieuwd wat je van het nieuwe privacymenu vindt. Laat het hieronder weten in je reactie!

6 reacties

Hij staat er sinds vrijdag op en hij draait zonder enige problemen. Ik had de verschillende privacy opties indertijd al naar mijn smaak ingericht en dat nieuwe privacy menu bevatte geen verrassingen
klopt bij mij staat ie er ook op en i.d.d. geen verrrasingen
Badge
Op zich goed dat het er is, maar het zou andersom moeten zijn. De standaardinstelling zou moeten zijn dat er niet ongevraagd persoonlijke gegevens worden verzameld (dit geldt overigens niet alleen voor microsoft). En als je wel persoonlijke advertenties wilt ontvangen dan kun je dat altijd nog aangeven, bv.in een menu.
Op twee laptops geinstalleerd. Zonder problemen. Privacy instellen na installatie kritisch nagelopen. Op een laptop is Google aanmerkelijk trager. Bij installatie van een Acer destop Acer X3470 Ging het scherm bij 82% installatie op zwart. Advies van MS computer opnieuw starten met aan en uit knop. Installatie mislukt.Ze gaven het advies om Acer te bellen en vragen of deze computer compatble is. Is mij nog nooit gebeurd.
Ooit gehoord van O7O Shut Up 10?Dan zou ik maar eens lezen wat de site te vertellen heeft.Alle privacy lekken naar MS worden daarmee gedicht.
Reputatie 3
Badge +2
Je kunt de standaard aangeboden privacyinstellingen niet zo maximaal instellen dat je je veilig mag voelen. Draai maar eens een programma als OOSU10, WinAeroTweaker of W10Privacy.

Deze programma's laten je zien dat je dan nog steeds lekker bent dan een versleten vergiet.

Overigens, wil je van het gedrocht Edge af? Draai dan Uninstall Edge (te vinden op winaero.com).

Helemaal veilig zul je nooit zijn met een Microsoft (of Google of Apple) product, maar bovenstaande programma's helpen je een heel eind op weg.

Reageer