Hoe beheer jij je e-books?

• 28 February 2017
  • 5 reacties
  • 1657 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Heb je een grote collectie van digitale boeken? Soms kan het lastig zijn om het overzicht te houden over al die digitale bestanden. Alles op de e-reader zetten is vaak niet de beste optie, omdat je e-reader daardoor vaak trager werkt. Het gratis programma Calibre helpt je om je digitale boeken te ordenen. Zo behoud je het overzicht. Daarnaast kunnen bestandsformaten ook worden aangepast zodat je de boeken ook op andere apparaten lezen, bijvoorbeeld op een Kindle e-reader.

Lees hier meer over e-books beheren met Calibre

Hoe beheer jij je e-books? Staat je hele collectie op je e-reader, of slechts een deel? Wij zijn erg benieuwd!

5 reacties

Met Calibre, ooit in huis gehaald om bestanden te converteren naar ik gebruik het eigenlijk nog uitsluitend om te beheren. Ik lees op mijn tablet dus dan breng ik of het bestand over en lees ik met Moonreader of ik upload in de Google play reader
Ik gebruik al jaren Calibre en heb een paar plugins moeten downloaden om verzamelingen voor een Kobo ereader te kunnen maken. Het enige nadeel vind ik dat er bijna dagelijks een nieuwe versie komt.
Gebruik al jaren Calibre. Prima programma om de boel te beheren.
Ik bewaar mijn e-books in een gedeelde map op Dropbox, zodat ik elk boek kan downloaden om te lezen op mijn Kobo reader, iPad of iPhone. Eventueel ook tijdens vakanties en in het buitenland.

Met mijn directe familie vormen we een "leesgroepje", Waarin we elkaars e-books delen. Ons standaard verjaardagscadeau is een digitale cadeaubon om nieuwe e-books aan te schaffen. Deze worden dan opgeladen naar de gedeelde map. Eventuele illegaal verkregen e-books komen hier niet in terecht!

In het verleden gebruikte ik Calibre om de drm-beveiliging te verwijderen. Nu dit niet meer van toepassing is, gebruik ik Calibre alleen nog om de metadata van een slecht verzorgd e-book aan te passen, of om een ebook met een beschadigde structuur te repareren.
Kan je Calibre ook via dropbox beheren?

Reageer