Hoe goed zijn refurbished laptops?

• 28 August 2022
  • 11 reacties
  • 331 Bekeken

Net het artikel gelezen over wat een goede laptop is. Wie wil en kan er nu  1300 euro betalen voor een nieuwe Macbook? Die kan je nergens mee naar toenemen want veel te kostbaar. Alles van waarde is weerloos. Wat is er mis met een refurbished macbook of HP Elite? Ze kosten rond de 400 euro en hebben een SSD van 250 Mb plus meestal een supersnelle chip. Ik heb 2 jaar geleden zo’n ding gekocht met 125 MD SSD en I5 intel chip, werkt uitstekend en dat voor 400 euro. Kun je makkelijk een groot scherm en een extern toetsenbord op aansluiten. Lijkt me een betere keuze dan een simpele Chromebook. Misschien dat u  ook eens refurbished laptops of tablets kunt testen. Belangrijk is wel de betrouwbaarheid van de leverancier en de garantie.

11 reacties

Hoe test je een refurbished laptop en wat zegt de uitkomst over de volgende refurbished laptop?

Een refurbished laptop zou even goed moeten zijn als toen hij nieuw was dus zo moet je hem ook testen, net als een nieuwe.

Reputatie 6
Badge +4

Maar de betrouwbaarheid van de reparatiedienst evenals de (originele) onderdelen die ze gebruiken is niet na te gaan.

Ze kunnen wel 20 laptops bij 10 bedrijven kopen maar als de volgende partij aangeleverde laptops minder is kun je er niets mee tov van de geteste Batch. Maar 400 euro voor 128Gb SSD met een i 5 vind ik niet heel spannend. Een Chromebook is voor veel mensen een top alternatief. Snel, Android, zeer lange accuduur en net zoals een mobiele telefoon te gebruiken zonder alle Windows poespas.

Een refurbished laptop zou even goed moeten zijn als toen hij nieuw was dus zo moet je hem ook testen, net als een nieuwe.

Dan zullen de prestaties identiek zijn als toen het apparaat nieuw was maar daarvoor kun je ook de oude test pakken. Wat je wil weten is hoeveel jaar het apparaat nog meegaat en daar is, bij een individueel al dan niet refurbished apparaat, niets over te zeggen.

Vergelijk die 400 euro Chromebook eens met wat je refurbished voor 380 euro met 12 maanden garantie kunt krijgen, zie oen Day only advertentie in NRC, 

• HP Elitebook 745 G3
  • 14 inch groot HD scherm met hoge resolutie
  • Start razendsnel op dankzij 256GB SSD
  • Groot geheugen van 16GB DDR3
  • Inclusief Windows 10 Pro licentie

Het is ook nog eens goed voor het milieu. Ik heb er goede ervaringen mee, dus daarom de vraag aan de Consumentenbond om dit eens te testen. Mijn vrouw heeft een refubished iphone en ipad voor de helft van de nieuw prijs en weer met goede ervaringen.

Reputatie 5
Badge +3

@Gebruiker1572791765 Helaas veel van systemen zoals deze kunnen in de toekomst GEEN Windows 11 draaien… Dus met een Linux optie ok anders gewoon laten liggen. voor 200 euro meer heb je een systeem wat nog 3x sneller is en wel Winodws 11 kan draaien. 

Beste Chris, kan je met een Chrome boek van 400 wel Windows 11 draaien? 

Beste Chris, kan je met een Chrome boek van 400 wel Windows 11 draaien? 

Nee natuurlijk, maar wel een up-to-date versie van Chrome OS.

Reputatie 2
Badge +4

Ik koop alleen refurbished computers. Al jaren refurbished hp elitebook laptops aangeschaft via mrat. Enorm snelle levering, maar veel belangrijker Hp zorgt prima voor zijn zakelijke klanten. Na jaren nog regelmatig updates, dit is bij de pavilion serie een stuk minder.

Inderdaad is het bij laptops van een paar jaar oud vaak niet mogelijk windows 11 te installeren, maar aangezien microsoft al vanaf het begin na een prima versie er een slechte versie uitbrengt denk ik dat ik dat niet zal missen. Win 98/ME, Winxp/vista, win7/8.

Reputatie 4
Badge +3

Maar de betrouwbaarheid van de reparatiedienst evenals de (originele) onderdelen die ze gebruiken is niet na te gaan.

Ze kunnen wel 20 laptops bij 10 bedrijven kopen maar als de volgende partij aangeleverde laptops minder is kun je er niets mee tov van de geteste Batch. Maar 400 euro voor 128Gb SSD met een i 5 vind ik niet heel spannend. Een Chromebook is voor veel mensen een top alternatief. Snel, Android, zeer lange accuduur en net zoals een mobiele telefoon te gebruiken zonder alle Windows poespas.

En met meekijk garantie van Google.

Reputatie 4
Badge +3

Ik koop dus ook al jaren refurbished laptops. (HP, DELL).

Het enige wat ik er aan gedaan heb is vaak geheugen van 8Gb => 32GB (om VM’s te kunnen draaien),  De standaard geleverde Windows scrappen en met Linux verder.

In oudere modellen met Spinning-Rust (schijven) deze vervangen door SSD oid. 

En dan heb ik het top-model van 1 a 2 jaar terug, voor de prijs van een modern instap model. 

(Waarbij het topmodel nog altijd met kop en schouders boven de basis modellen uitsteekt).

Ik heb na een jaar of 3 wel eens een accu moeten vervangen. 

Reageer