Hoe kan ik als administrator inloggen op eigen pc?

• 13 August 2016
  • 3 reacties
  • 1342 Bekeken

Beste mensen,

Ik heb twee jaar geleden een oude pc van mijn zoon gekregen met daarop Windows 7 pro. Het is een Asus P5LD2 de luxe. Daar heb ik eind vorig jaar via de bekende update Windows 10 op gezet. Het werd dus W10- pro. Enkele weken geleden heb ik mijn G-data beveiliging, gekochte versie voor meerdere pc's, ook op die pc gezet. Daarvoor stond er de gratis versie van Avast op. Vervolgens kreeg ik foutmeldingen van de Windows-update. De updates konden niet geïnstalleerd worden. Dat probleem kon ik niet oplossen, dus uiteindelijk maar een systeemherstel uitgevoerd. Alle programma's die ik had opnieuw weer geïnstalleerd en ja alles doet het weer goed. Er staat echter een Windows-old map met de oude programma's en Windows etc. van voor het systeemherstel. Die wil ik verwijderen om schijfgrootte te creëren. Ik heb maar 250Gb. Dat lukt niet, want telkens staat er dat ik " niet gemachtigd ben door SYSTEM om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen" of dat de Trustedinstaller dat niet mogelijk maakt. Het is een privé pc en ik ben de enige gebruiker. Waarom kan ik niet doen wat ik wil omdat ik geen administratormachtigingen heb. Hoe krijg ik die? Hoe kan ik als administrator inloggen? Wat doet de Trustedinstaller hier bij? Die geeft mij nl ook geen toestemming. Hieronder twee afdrukken van de melding die ik krijg. Ik hoop dat u mij kunt helpen. Vriendelijke groet, Teun Scheltema

Vriendelijke groet, Teun Scheltema

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heeft u het (ook) al geprobeerd via Disk Cleanup? Na start van disk cleanup kiest u "Clean up system files".
helaas, er staat bij mij geen systemfiles bij schijfopruiming.
Reputatie 5
Badge +6
Ah, u gebruikt een NL-versie. Voor de zekerheid: op http://www.techzine.nl/tweaks/655/oude-windows-installatie-verwijderen-uit-windows-10-a.html staat in het 2de plaatje op die pagina onderin "systeembestanden op schonen", onderin, dus niet "in het rijtje". Die optie staat er bij u niet?

Reageer