Consumentenbond.nl
Vraag

Hoe kom ik van mijn youfone abonnement af?

• 19 november 2020
  • 6 reacties
  • 209 Bekeken

Sinds februari 2020 heb ik een Youfone abonnement voor 1500 MB en 200 belminuten, voornl. om in mijn thuisomgeving mee te bellen en gebeld te worden. Wat blijkt. De dekking van Youfone in mijn omgeving is zeer slecht waardoor ik (bijna) niet bereikbaar ben. Sinds februari ben ik daarover in gesprek met Youfone. Volgens Youfone heeft KPN een onderzoek gedaan en aangegeven dat de verbinding goed zou moeten werken, maar we moeten wel de belverbinding op 2G zetten!

Wie heeft ook zoiets meegemaakt en hoe is het opgelost?

6 reacties

Ja, heel lang geleden, toen was KPN bij ons ook slecht en toen zijn we naar T-Mobile gegaan. Maar alle gekheid op een stokje, is de dekking echt zo slecht of zit het probleem wellicht in het gewapend beton van het gebouw?

Er staat me ook nog iets bij van wifi bellen, is uw toestel oud of nieuw?

Dank u wel voor uw reactie. Mijn toestel is een iPhone 6S, inderdaad geen nieuwe, maar maakt dat uit voor bereikbaarheid? Het gebouw is een gewoon woonhuis; telefoons van mijn huisgenoten met bijv. een Vodafone en T-mobile abonnement hebben geen enkel probleem.

Er zitten wat gaten in het netwerk.
Hier in de buurt ook een dorp waar het heel slecht is.
Wat ze er aan doen, ruzie maken over de mast die het op moet lossen.
En dat al jaren.

4G Dekkingskaart KPN

Dank u wel voor uw reactie. Mijn toestel is een iPhone 6S, inderdaad geen nieuwe, maar maakt dat uit voor bereikbaarheid? Het gebouw is een gewoon woonhuis; telefoons van mijn huisgenoten met bijv. een Vodafone en T-mobile abonnement hebben geen enkel probleem.

Dan is het de dekking inderdaad.

Er bestaat een optie die wifi bellen heet waarbij je binnen niet via 4G maar via wifi belt. Geen idee hoe het daarmee staat maar met een 6S kunnen we ons de moeite van het uitzoeken besparen. Dan toch Youfone maar aangeven dat de telefoons van huisgenoten bij andere providers wel dekking hebben en of je uit coulance toch niet weg mag en anders uitdienen.

Uitleg: https://www.youfone.nl/mobiel/4g-wifi-bellen

Het zou denk ik moeten werken mits het toestel geschikt is.

Sterker, volgens dit verhaal zou uw toestel dat moeten ondersteunen:

Bellen via wifi inschakelen

Bellen via wifi is beschikbaar op de iPhone 5c of nieuwer, de iPhone 5s of ouder ondersteunen deze optie niet.
• Open Instellingen
• Navigeer naar 'Telefoon'
• Tik op 'Bellen via wifi'
• Schakel de optie 'Bellen via wifi op deze iPhone' in
• Bevestig door op 'Schakel in' te tikken

@Annette10 Toch maar eens proberen?

Reputatie 7
Badge +6

Wij hebben hetzelfde met T-Mobile . In plaats van dat toegeven was een nieuwe simkaart sturen het enige wat ze deden . Zodra ik in de auto stap en in noordelijke of zuidelijke richting rij , heb ik wel bereik . Als ik in de tuin ga zitten om te bellen lukt het nog net . In huis niet . Andere toestellen maken geen verschil . Aangezien ik mijn mobiel hoofdzakelijk onderweg gebruik en ook nog  twee andere toestellen via Ziggo  ( vast ) en Vodafone kan gebruiken , laat ik het maar zo .

Reageer