Consumentenbond.nl

Hoe origineel zijn jouw wachtwoorden?

Toon eerste bericht

30 reacties

Ja @TijsZonderH , dat heb je goed begrepen. Kijk maar eens op bijvoorbeeld Lastpass.com 🙂
Badge +5
Ik onthoud of me hoofd of een bepaalde notities die ik alleen op deze PC kan vinden.
En ik gebruik firefox password manager of hoe dat heet (ik weet dat het onveilig is alleen ik heb er niks echt belangrijkse opstaan zoals email wachtwoord
Reputatie 5
Badge +3
een password manager is uiterst handig, maar natuurlijk ook levensgevaarlijk.... velen synchroniseren nl via een cloud en dan staan al je ww ineens online, en via een gratis dienst...... Is dat slim?

Wellicht is het een idee om een zin te verzinnen die de site gebruikt in het wachtwoord, hiermee kun je altijd je ww herleiden. en uiteraard een tweede factor eroverheen.
Reputatie 7
@E.B.F. Stroeve Het gebruik van een password manager wordt gezien als de veiligste manier van werken. Absolute veiligheid bestaat niet en u kunt dus best één aspect eruit pakken en zeggen, dat vind ik niet veilig genoeg, maar dan moet je dat ook voor iedere andere werkwijze kijken of daar geen nadelen aan zitten.
Reputatie 5
Badge +3
A. Deen schreef:

@E.B.F. Stroeve Het gebruik van een password manager wordt gezien als de veiligste manier van werken. Absolute veiligheid bestaat niet en u kunt dus best één aspect eruit pakken en zeggen, dat vind ik niet veilig genoeg, maar dan moet je dat ook voor iedere andere werkwijze kijken of daar geen nadelen aan zitten.

Nogmaals een passwordmanager an sich maakt het gebruik niet veiliger, dat doe je zelf. Hij kan het je makkelijker maken om veilige wachtwoorden te gebruiken, maar dat kun je natuurlijk ook zelf. En ik blijf struikelen over de privacy voorwaarden. Je geeft je sleutel van huis om de plantjes water te geven tijdens je vakantie toch ook niet aan de eerste de beste buur die je tegenkomt? Daar kies je er toch ook eentje die je volledig vertrouwd?

en volgens mij hebben we er nu genoeg over gediscussieerd zodat de lezer er zelf een conclusie aan kan verbinden 😉

Reageer