Vraag

Hoe verwijder ik het cu27t-evo29lution.xyz virus?

• 13 September 2021
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Ik krijg de laatste tijd regelmatig een popup dat er een virus gedetecteerd zou zijn en krijg dan een McAfee scherm in de browser. Alleen klopt de url niet, het begint met cu27t-evo29lution.xyz/mcaf04/index.php?...enz…

Als ik op internet zoek, krijg ik een hit voor regrunreanimator.com, dat tips geeft hoe dit te verwijderen.

Alleen weet ik dus niet of deze site wel te vertrouwen is!

Graag uw hulp

Vriendelijke groet,

Paul Wiselius

6 reacties

De site kun je testen vooraf.
b.v. zo
https://www.virustotal.com/gui/domain/community.consumentenbond.nl

Als ik het dan nog niet vertrouw, open ik de site in de zandbak.(optioneel Windows onderdeel)
Dan de handmatige instructies lezen en eventueel uitvoeren.
Die auto ontsmet routines vertrouw ik alleen van zeer betrouwbare av leveranciers.

Als dat bij verschillende sites is denk ik eerder dat het probleem al op de computer zelf zit. Ik zou Malwarebytes er eens overheen halen. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Eenmalige scan, niet live zetten.

Dank voor de tip. 

Ik heb inmiddels nog 'n andere tip gekregen, die ga ik eerst uitproberen. Laat 't morgen weten. 

Reputatie 4
Badge +4

Hier staan tips voor de meeste browsers hoe je hem verwijderen kunt:

https://malwaretips.com/blogs/remove-gameswines1-xyz/

Als dat werkt  hoe je geen extra software te installeren.

Met malwarebytes (gratis versie) wordt het verholpen. Om eventuele valse redirects te voorkomen is het het beste om de installatie via een niet geïnfecteerde pc op een memorystick te zetten en van daaruit te installeren op de wel geïnfecteerde pc. Downloadlink is nl.malwarebytes.com

Met malwarebytes (gratis versie) wordt het verholpen. Om eventuele valse redirects te voorkomen is het het beste om de installatie via een niet geïnfecteerde pc op een memorystick te zetten en van daaruit te installeren op de wel geïnfecteerde pc. Downloadlink is nl.malwarebytes.com

Na al die jaren nog steeds mijn go to oplossing op afstand omdat het werkt en weinig uitleg nodig heeft.

Reageer