Vraag

hoe weet je of je vervangen scherm een origineel Apple-scherm is?

• 7 juni 2021
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

ik heb mijn telefoon laten repareren maar ben jiet tevreden de kleuren zijn blauwer/fletser en er zit een vlekje in het scherm terwijl ik betaald heb voor een origineel apple- scherm op mijn iphone 7. Hoe pak ik dit aan? Hoe weet ik of het een origineel is dat ze erin gezet hebben? 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

bij apple heb 2 smaken reparatiebedrijven, de gecertificeerde en de rest. 

deze pagina helpt je wellicht met de nasleep indien het om een gecertificeerde gaat (kun je daar ook controleren): https://support.apple.com/nl-nl/repair  

Badge

ik heb mijn telefoon laten repareren maar ben jiet tevreden de kleuren zijn blauwer/fletser en er zit een vlekje in het scherm terwijl ik betaald heb voor een origineel apple- scherm op mijn iphone 7. Hoe pak ik dit aan? Hoe weet ik of het een origineel is dat ze erin gezet hebben? 

Hi! Ik vraag me dit ook altijd of, aangezien ik soms een waas krijg in mijn scherm of dat ik minder goed het touchscreen kan gebruiken. Ik vraag het wel altijd na voor de zekerheid!

Reputatie 7
Badge +4

wat vraag je waar na?

bij de link hierboven kun je checken of de shop gecertificeerd is en dan moet ie originele onderdelen gebruiken. zo niet dan is het wildwest

Jammer, hoopte dat er fysieke kenmerken waren waarmee je het kon verifiëren.

Reputatie 7
Badge +4

is het bedrijf waar je de reparatie hebt laten doen een Apple gecertificeerde reparatiewinkel? Kun je dus controleren via die link. Dat is bijna een fysiek kenmerk.

Heel veel nep is gewoon niet te herkennen.
Kocht ooit een Samsung accu.
Ik kon in de winkel kiezen tussen een origineel en een nepper.
Ik koos voor het origineel.
Alleen Samsung kon mij vertellen dat het een nepper was.
Het was nep.

Dat is met een Apple display ook zo.
Bij twijfel neem contact op met Apple Support.

Reageer