Consumentenbond.nl
Beantwoord

Hoe werkt Google pay betaaldemethode Subscriber?

• 13 mei 2020
  • 5 reacties
  • 251 Bekeken

Onlangs kocht ik het via Google Play iets voor mijn zoon. Het gaat om een klein bedrag van €5.49. 

Ik heb betaald via de betaalmethode: 

Payment method: Subscriber   Er staat nu in mijn Google Pay Activity: Status Completed   Mijn vraag is nu: hoe ontvangt Google Pay haar geld? Ik heb namelijk geen bankrekening of creditcard/paypal geregistreerd bij Google Pay.
icon

Beste antwoord door H. Quadir 2 juni 2020, 14:47

Geachte heer Deen,

Toevallig ontving ik gisteren mijn T-Mobile rekening die hoger was dan normaal. En wat blijkt? Het bedrag van €5.49 is mijn T-Mobile rekening afgeschreven. Weer wat geleerd: als je een aankoop doet via Google Play en je hoeft alleen maar te bevestigen omdat je via je google-account bent ingelogd, je aankoopbedrag automatisch wordt betaald via je telefoonprovider. Dit is dus een extra betaaloptie naast Ideal, creditcard of PayPal enzovoort.

Bekijk origineel

5 reacties

Google zit niet in de gelduitdeel business maar dat had u zelf ook al begrepen dus dat zou niet moeten kunnen. U hoort een betaaloptie aan uw pay account gekoppeld te hebben zoals Ideal, creditcard of PayPal.

Hartelijk dank voor uw reactie. Het verbaasde mij ook dat Google pay dit accepteerde. Ik was even bang ik iets verkeerd heb gedaan. Het vreemde was ook zoals u terecht opmerkte dat er geen optie verscheen om te betalen met ideaal of creditcard.

Misschien een domme vraag: dit is geen vorm van achteraf betalen? Dus dat ik alsnog een invoice ontvang via mijn email?

Ik durf niet uit te sluiten dat u op een gegeven moment het verzoek krijgt het saldo aan te zuiveren. U heeft gegarandeerd akkoord moeten gaan met wat voorwaarden maar voor hetzelfde geld (of niet dus😚) hoort u er nooit meer iets van. 

Geachte heer Deen,

Toevallig ontving ik gisteren mijn T-Mobile rekening die hoger was dan normaal. En wat blijkt? Het bedrag van €5.49 is mijn T-Mobile rekening afgeschreven. Weer wat geleerd: als je een aankoop doet via Google Play en je hoeft alleen maar te bevestigen omdat je via je google-account bent ingelogd, je aankoopbedrag automatisch wordt betaald via je telefoonprovider. Dit is dus een extra betaaloptie naast Ideal, creditcard of PayPal enzovoort.

@H. Quadir 

Tsja, zo kon het dus blijkbaar ook nog.

Reageer