Consumentenbond.nl

Hoe win jij advies in voor de aanschaf van een nieuwe smartphone?

Reputatie 2
Badge +3
Onze collega bezocht undercover drie telefoonwinkels en liet zich door de verkoper adviseren over een nieuwe smartphone.

Want als je er zelf niet veel verstand van hebt, wil je toch een professioneel advies in de winkel? Eens zien of hij goed advies of vooral verkooppraat krijgt. Bekijk het filmpje!Hoe win jij advies in voordat je een nieuwe telefoon aanschaft? Doe mee aan de poll of laat je reactie achter!

https://www.youtube.com/watch?v=4xqnL6qAZ0o

3 reacties

Ik zag wat op de webshop van Telfort en ik wilde niet via de site van Telfort bestellen omdat ik niet veel van smartphones af weet.
Ik wilde ook een abonnement bij Telfort omdat ik ook Tellfort thuis heb.
In mijn woonplaats is er geen Telfort winkel wat moet je dan? Ik wilde ook de aktie die op de webshop van Telfort. Ik ben naar een andere telecom winkel gegaan en daar de LGQ6 met gratis powerbank twv 49.99.
De verkoper heeft alles geregeld en uitleg gegeven. De gratis powerbank kreeg ik niet omdat ik het niet gekocht heb bij Telfort of een andere winkel die deze aktie promoten en verkopen. Heb daarover ook bij de consumentenbond geschreven.
Problemen enz kan je ook niet naar een Telfort winkel. Als mijn LG kapot is wat dan?
Toen ik nog prive mobieltjes kocht keek ik op testen op het internet. Er zijn diverse websites die uitvoerig toestellen testen en ook zijn er vaak voldoende gebruikerservaringen te vinden. Verkoopverhalen ken ik onderhand wel voldoende: 'Meneer, deze heb ik zelf ook en bevalt me prima'

Dat soort verhalen wil ik niet eens meer horen. Wat ik wel wil horen / lezen is of de leverancier frequent en langdurig updates verstrekt. Ik heb namelijk 2 telefoons gehad die kort na aanschaf al niet meer werden bijgewerkt, een wat exotisch type van Samsung en een courant model van ACER die ik vlak na dat deze op de markt kwam heb aangeschaft. Op beide was binnen een jaar het updaten voorbij.

Van belang: prijs, updates, moet Android zijn, goede camera, voldoende opslag op het toestel zelf, mogelijkheid tot SDcard, intern geheugen. Ik koop altijd een los toestel.

Als ik een toestel had willen kopen deze zomer was dat een Samsung Galaxy S7 geworden. Aantrekkelijk geprijsd (rond de 400 simlockvrij) en prima specs. Toevallig kreeg ik deze ook van mijn werkgever.
Weet iemand waar ik goede informatie over Android en LG kan vinden? Een boek of wat anders?

Reageer