Beantwoord

Hoe zet je NumLock standaard aan/uit?

• 17 September 2018
  • 7 reacties
  • 28788 Bekeken

Elke keer als ik mijn laptop opstart staat de NumLock uit. Ik zou graag willen dat die altijd aanstaat.
Waar heb ik anders een numeriek eiland voor?
Wellicht moet er iets in het register worden aangepast.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door M.G. Leeuw 18 September 2018, 15:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Waarom zou die numlocktoets dan op iedere computer en laptop zitten? De één wil hem aan, de ander uit, die zet hem alleen aan als het nodig is. Bij mijn pc staat hij standaard aan, ik zet hem meestal uit. De Fn toets heeft een aantal speciale functies in combinatie met ctrl, alt of shift toets, misschien is daar iets mee te doen maar ik geloof dat die alleen sneltoetsen activeert. Ik gebruik hem niet dus het fijne weet ik er niet van.
Het meestal een instelling die u in de Bios aan kunt passen.
Reputatie 4
Badge +4
Het meestal een instelling die u in de Bios aan kunt passen.
Daar heeft Windows "maling" aan.
In principe hoort Windows te onthouden, wat de staat is van de numlock bij het uitloggen cq uitschakelen van de PC/laptop.

Ik adviseer even de topic starter om hier te kijken (weliswaar in het Engels) en raad aan om de waarde in het register te veranderen (onthoudt wel even de originele waarde).
Reputatie 7
Badge +7
Dat ziet er uit als een goede tip @M.G. Leeuw, dank! @R. Morien, kan je hier iets mee?
Omdat ik deze Numlock onvrede een jaar geleden ook had, heb ik destijds een registeraanpassing gedaan.

Die heeft korte tijd effect gehad.

Je weet dan vervolgens niet wie of wat deze wijziging weer ongedaan heeft gemaakt.

Wat mij wel duurzaam gelukt is: de Caps Lock uitschakelen.
Reputatie 6
Badge +3
Als je bij instellingen op muis zoekt, vind je een instelling "muisaanwijzer met toetsenblok besturen". Zet dat eens uit.
Mijn probleem lijkt opgelost.

Niet het aanpassen van het register, maar het weghalen van het vinkje bij "snel opstarten" in energiebeheer was succesvol.
Deze optie stond in de verwijzing van @M.G. Leeuw naar "The windows club"

Ik dank één ieder die heeft willen bijdragen aan de oplossing van mijn probleem.

Reageer