straatvraag

Hoelang ben je iedere dag bezig met je smartphone en wat doe je er allemaal mee?

Hoelang ben je iedere dag bezig met je smartphone en wat doe je er allemaal mee?
Badge +8
  • Community Manager
  • 2202 reacties

Voor veel mensen is de smartphone niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Er zijn er zelfs  die hierdoor bijna geen laptop of pc meer gebruiken en vrijwel alles op hun smartphone doen.

Hoe zit dit bij jou? Wij zijn benieuwd!

:point_right: We stelden deze vraag ook op straat, lees de reacties hier.

Hoelang ben je iedere dag bezig met je smartphone en wat doe je er allemaal mee? Praat mee!

31 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Bedoelt u hiermee de beveiliging tegen malware die standaard in iOS en in Android zit? Zo ja weet u dan toevallig ook of je die beveiliging, net zoals met de meeste anti virus tools voor Windows, een complete virusscan op je hele telefoon kan laten uitvoeren?

dat is niet nodig. Zoals gezegd is de smartphone software anders van opzet dan die van een pc. Ik ken overigens alleen iOS en daar is gewoon geen virusscanner nodig/beschikbaar waarbij dat wel zo is op een pc. 

@E.T. Wiersum natuurlijk laat niemand zich vrijwillig beroven, maar als we nou eens aannemen dat we never/nooit/noway moeten gaan klikken op welk bericht van welke instantie dan ook die vraagt om pincodes/telnummers/inloggegevens/bankpassen, dan scheelt dat al enorm. Hoe goed dergelijke berichten ook klinken, nooit geloven en zeker nooit op klikken. Wantrouwend zijn tot op het bot!

Badge

Ik ben per dag hooguit een half uur op mijn mobiel. Ik heb een bloedhekel aan al die mensen die de hele dag als een zombie met dat ding bezig zijn. Zien verder niks of niemand, botsen tegen je op. Zitten als robots in de trein, lezen geen krant of boek meer. Een heel merkwaardige vorm van robotisering. Om over het gebruik in het verkeer maar te zwijgen.

Ik gebruik mijn mobiele telefoon alleen voor noodgevallen, voor af en toe een appje versturen en voor bedrijven die alleen nog maar zaken willen doen via hun app ( wat haat ik dat). Ik vind het mobieltje dodelijk voor een aangename samenleving. Van deze gebruikers nooit meer een glimlachje in het voorbijgaan, een begroeting onderweg of “wat een heerlijk weer”. Misschien triviale dingen maar het is het zout in de pap van een samen-leving. Er is al zoveel eenzaamheid. Straks is er een generatie die nooit geleerd heeft om goedemorgen te zeggen tegen elkaar.

Ik doe al mijn zakelijke correspondentie op de lap-top, bel sociaal bij voorkeur in de avond en gebruik de lap-top ook voor de zoekfunctie en mijn horizon verder te verbreden. Mijn mobiele nummer is dan ook maar bij 2 handen vol mensen bekend en ik word godzijdank niet de hele dag lastiggevallen door overbodige sociale media rotzooi. Ik maak daar geen gebruik van. Wil alleen de dingen doen die er echt toe doen. Lees de krant elk dag grondig en wil die in mijn vingers voelen. Vaak vergeet ik mijn mobiel als ik het huis uitga. Heb daar eigenlijk geen last van. En ondanks mijn beperkte gebruik kom ik elke dag tijd tekort want ik heb brede interesses Dus mobieltjes: handig maar de pest voor de samenleving.

Badge

Ik moet er niet aan denken om alles op de smartphone te doen. Daarom heb ik er ook (nog) geen. Heb pas nog een nieuwe desktop gekocht met een grootschermmonitor. Dat is heerlijk werken. Geen getuur op een klein schermpje en geen gedoe met die minitoetsen. Bellen doe ik vast en voor nood heb ik een eenvoudig mobieltje.

Gerard Veldman, 73 jaar.

Ik heb wel een smartphone voor Kamal Zirara, een iPhone 6; hij moet alleen even de batterij laten vervangen, maar dan is ie weer als nieuw! Gratis en voor niks! laat maar weten.

Groeten, Tomas

Badge

het meeste en zeker bankzaken etc doe ik op de pc ivm security. boodschappenbriefjes en zo op de foon, die ik ook niet altijd bij me heb. maar mocht het nodig zijn op reis istie wel handig. ook staan alle blieps uit. je belt maar eerst thuis en bij paniek 06 als je die al hebt.

Mij smartphone is mijn bank als het gaat om saldo info, Het helpt mij bij controle van mijn ziekte als ik onderweg ben. Maar ook met het bijhouden van de Nutskosten. Zoals wanneer zet ik de was aan en welke was, en wanneer zet ik de droger aan. De daadwerkelijke meterstanden doe ik dan weer op de PC net als de grote bankzaken (rekeningen betalen, de IDEAL betalingen bij houden, enz.).

Voor de rest het nieuws kijken mailen en WhatsApp gebruiken en natuurlijk ook bellen. Dat is in grote lijnen mijn smartphone gebruik. 

Reageer