Consumentenbond.nl

Hollandsnieuwe schrijft geld te laat af en daardoor bundel te laat bijgeschreven (extra kosten)

• 9 april 2016
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

De lowbudget en low quality mobiele provider hollandsnieuwe heeft de afgelopen maand een probleem gehad met het afschrijven van abonnementsbedragen. Dit was puur een probleem van het bedrijf. Daardoor zijn bundels van klanten die gewoon te goeder trouw waren te laat bijgeschreven en werden deze lastpakken (klanten) vaak geconfronteerd met extra kosten. Het bedrijf biedt excuses aan en daar moet je het maar mee doen. Ik vind dit wanprestatie, verwijtbaar. Dit had het bedrijf vantevoren kunnen zien aankomen en maatregelen nemen om de extra kosten bij klanten te voorkomen. Het bedrijf biedt excuses en zoek het lekker zelf uit policy. Ik vind dit een reden om het contract met deze amateurs te beeindigen. Vooral het vooraf kunnen inschatten van deze effecten en het totaal niet anticiperen hierop vind ik wanprestatie.

5 reacties

Je hebt ongetwijfeld gelijk maar wat wil je dat er gaat gebeuren?
Je vraagt wat ik wil dat er gaat gebeuren. Ik wil met onmiddellijke ingang van het (Sim Only) contract af met deze prutsers. Vooral ook omdat ze het zelf verder geen enkel probleem vinden om zo met klanten om te gaan. Ik ben nu aan het klagen en aandacht aan het vragen voor deze misstap maar zelf zien ze dit niet als een probleem. Daarom wil ik van deze cowboys af, ik ben toch al helemaal niet tevreden over het product dat ze soms leveren.
Ik heb sterke twijfels of dat voldoende grond is om te ontbinden maar u kunt het natuurlijk proberen, in gebreke stellen en dan waarschijnlijk de kantonrechter.
Om nog eens terug te koppelen, sorry voor de vertraging. Via social media (Facebook / Twitter) heb ik dit publiek gemaakt en ben met de provider in contact gekomen. Eerst was het afwijzend daarna bleek de aanhouder toch te winnen. Ik hield elke maand veel over van mijn bundel en werd ineens genoodzaakt om extra in te kopen vanwege het uitblijven van de incasso. Genoeg saldo maar te laat door HN ingediend.

Dat heb ik via Facebook en Twitter publiek gemaakt en ben doorgegaan in het aan de schandpaal nagelen van deze leverancier waar ik toch al heel slecht te spreken over was in verband met gebrek aan dekking bij mij thuis. Ook dat hebben ze nooit willen aanpakken ( wel toegegeven).
Het resultaat was dat ze het contract hebben ontbonden en ik naar een andere provider ben overgestapt.
Reputatie 5
Badge +7
@Fred B. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Dank voor het delen van de afloop!

Reageer