Consumentenbond.nl
Beantwoord

HP LaserJet 4L

Deze printer heb ik (schrik niet) al ongeveer 25 jaar! Het was onze eerste. Op een gegeven moment, toen ik een InktJet Kleurenprinter kon betalen, werd de Laserprinter alleen voor enkele zwart/wit printjes gebruikt. Momenteel produceert hij volop strepen en geen normale print meer. De printer is mechanisch zo degelijk gebouwd (zeer weinig kunststof!), dat ik hem weer aan de praat wil krijgen. Wellicht is inwendig schoonmaken een optie? Wie heeft er ervaring mee of weet een betrouwbaar adres voor reparatie/schoonmaken ? Bij voorbaat dank,
Jacques Verhoeven
icon

Beste antwoord door Fred B. 10 november 2017, 08:13

Oke, je hebt vaak ook te maken met rubber / kunstof rolletjes in een printer die ook vervangen moeten worden zo af en toe. Jammer dat Tweakers foutieve informatie geeft over de introductie van deze printer. De site bestond al wel in de jaren negentig.
Je zou eens een oproepje of bijvoorbeeld facebook kunnen plaatsen. Ik ken wel iemand in mijn omgeving die dat zou kunnen maar weet niet of deze dat zou willen. Bovendien is dat helemaal in NO Groningen.

Bekijk origineel

6 reacties

Ik lees op tweakers dat dit model in 2002 is geintroduceerd. Dus 25 jaar is een flinke afrondingsfout. Het is een Windows (GDI) printer en heeft dus ondersteuning via de windows GDI driver. Ik heb drie jaar geleden mijn Brother HL720 laser werkend weggegeven, dat was ook een GDI printer. Deed het nog prima maar ik heb deze in 1995 aangeschaft. Ik zou niet meer investeren in een dergelijke printer omdat je niet kunt verwachten dat voor een dergelijke low budget printer nog onderdelen worden gemaakt. Economisch is het repareren geen optie. Kwalitatief ook niet. Als je al onderdelen kunt vinden voor deze printer is het vinden van een gratis adresje om je onderdelen te vervangen de volgende uitdaging.

Als je kijkt naar het milieu is het energieverbruik van de printer wellicht ook een overweging om de printer wel te vervangen. En parallelle poorten zijn ook al een behoorlijke tijd uit de mode ...
Waarde collega Fred B. Hartelijk dank voor de zeer snelle reactie. Helaas moet ik tweakers dan tegenspreken. In 2001 werd de printer al door HP gerepareerd zonder garantie. Kosten: Fl. 438,00 ex BTW !!!
Het gaat niet om onderdelen; slechts om inwendig reinigen. De printer zal alleen gebruikt worden met Windows XP zonder verbinding met Internet. Wie weet, is er nog een knutselaar, die daar wat in ziet. Ik houd niet van weggooien, als dat niet nodig is.
Vriendelijke groet,
Jac. V.
Oke, je hebt vaak ook te maken met rubber / kunstof rolletjes in een printer die ook vervangen moeten worden zo af en toe. Jammer dat Tweakers foutieve informatie geeft over de introductie van deze printer. De site bestond al wel in de jaren negentig.
Je zou eens een oproepje of bijvoorbeeld facebook kunnen plaatsen. Ik ken wel iemand in mijn omgeving die dat zou kunnen maar weet niet of deze dat zou willen. Bovendien is dat helemaal in NO Groningen.
Hartelijk dank, ook voor deze reactie. Een ritje naar NO Groningen vind ik niet het probleem; ben ik slechts éénmaal geweest...Als U (of moet ik "jij: zeggen?) het wil vragen. Ik was vroeger ook een knutselaar, maar na de HTS werd het Conservatorium.
Facebook: niets voor mij...sorry.
Jac..
Er zijn door het hele land ook repair café's waar vrijwilligers allerlei spullen proberen te repareren https://repaircafe.org

https://repaircafe.org/faq/
Hartelijk dank, ik weet van het bestaan, maar nooit gebruik van gemaakt. Ga het zeker ook proberen.
Jac. V.

Reageer