HP Pavilion Aero: melding wifi onvoldoende

• 6 May 2022
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Wat betekent: 

Nadelen:

Wifi is onvoldoende. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Wat betekent dit eigenlijk? Wat is het effect hiervan?
Kan ik die weinig hier vanaf weet iets mee doen om dit ten goede te veranderen, zonder dat er enorme kosten aan verbonden zijn?

8 reacties

Als het apparaat aan jouw wensen voldoet zou ik hem gewoon kopen maar bij een zaak waar je hem kunt terugbrengen als hij niet voldoet. Coolblue is dan een goede keuze. 30 Dagen om te zien of je problemen merkt. Als WiFi niet goed is merk je dat snel genoeg als je de eerste dagen probeert op verschillende  plaatsen er mee te werken. Voor 800 Euro mag je geen perfectie verwachten maar het alles moet wel werken. Of een eigenschap voldoende of onvoldoende is bepaal je uiteindelijk zelf.

Succes! 

Reputatie 5
Badge +4

Welke Provider en welke Modem heeft U en hoever zit u van de modem weg en hoe hoog staat de modem van de grond. En heeft u de laptop al eens bij iemand anders getest, die met zijn laptop wel goede WIFI heeft!!.

Reputatie 5
Badge +4

Oeps verkeerd gelezen u moet hem nog kopen, dit betekend dat de wifi een zwak onderdeel is. Ik zelf zou een ander kopen, ik ben zelf niet gek van HP. Het is ook op te lossen met een losse wifi adapter, maar dat vind ik zelf zonde.

Reputatie 7
Badge +5

Onvoldoende wifi betekent dat je mogelijk slecht verbinding met internet hebt, en dat zie je dan weer in het traag laden van een website, schokkerige video, of helemaal geen verbinding. 

Waarschijnlijk treedt dit op als je wat verder van je wifi apparaat afzit. 

Ik zou voor een andere gaan.

Ik weet niet van wanneer de test is, maar als ik naar de support pagina ga zie ik een update voor de Wifi drivers die zegt:

- Oplossing voor een probleem waarbij de lijst met toegangspunten (AP) leeg is wanneer het systeem vanuit stand-by (MSC)-modus wordt hervat. - Oplossing voor een probleem waarbij de lijst met toegangspunten (AP) leeg is wanneer het systeem vanuit de slaapstand (S4) wordt hervat. - Oplossing voor een probleem waarbij een blauw scherm wordt weergegeven wanneer het systeem opnieuw wordt gestart.

Overigens is een draad op het HP forum over deze Wifi kaart: https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/connection-issues-with-Realtek-RTL8852AE-WiFi-6-802-11ax/td-p/8157951/page/5

Reputatie 7
Badge +7

Bij de reviews op internet over deze laptop kan ik nergens vinden dat de wifi onvoldoende is. Als je een link hebt dan graag. 

De laptop heeft wifi 6 oftewel 802.11.ax, dat is de modernste wifikaart. Die kan alles wat de voorganger wifi 5 kan maar dan met een heleboel users tegelijk op de modem/router zoals bijvoorbeeld op het vliegveld. Wanneer maak je dat mee, en de info die je dan slechts kunt kringen is dat de vlucht is vertraagd en dat er verder niets bekend is.

Als je met een cat6 kabel de laptop aansluit op de modem/router heb je de abonneesnelheid in je laptop. Het wifi signaal dempt in je huis door de afstand, vloeren en muren. Heeft de modem/router een abonneesnelheid van b.v.  300Mbps, dan heeft mijn smartphone aan de eetkamertafel op 5 meter afstand en met line-of-sight tussen 70 en 140Mbps. En dat merk ik helemaal niet tijdens het surfen. Dus wat maakt het uit. Iemand met 1Gbps glasvezel had aan de eetkamertafel via wifi 900Mbps.

Misschien is boven het wifisignaal te zwak, dat is op te lossen met een extra accesspoint op de verdieping met een kabel naar de modem/router. Dan heeft het accesspoint de abonneesnelheid.

Ziggo en KPN hebben een app waarmee je met wifi-pods resp. -boosters een mesh kan maken en heb je overal door heel het huis perfecte wifi. Ik heb Ziggo en het werkt inderdaad, bij het bed in alle slaapkamers even goede wifi als aan de woonkamertafel

Reputatie 5
Badge +6

@Bhagwandea Als u de laptop op een vaste plaats heeft staan is een datakabel de beste optie.

Een simpele WiFi signaal versterker kan ook een USB stick zijn.

Wel goed je laten informeren, het wil nog wel eens voorkomen dat er een ouder Type in een nieuw jasje wordt gestoken!

Reputatie 1
Badge

iedereen bedankt.

Reageer