HP printer pikt cartridge niet meer?

• 16 September 2016
  • 48 reacties
  • 29580 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Heb jij de laatste tijd nog geprint? Het kan zo zijn dat je printer ineens jouw goedkopere cartridges niet meer accepteert. Het is niet nieuw, maar het gebeurde deze week bij veel gebruikers van HP-printers, zo meldt de NOS.

Wat vind jij ervan dat dit kan gebeuren? En: ervaar jij zelf deze week ook problemen met printen?

48 reacties

Badge
Daarnaast is bekend geworden dat HP excuses heeft aangeboden aan de klanten met een getroffen printer en een update gaat uitbrengen waardoor de printers het weer gaan doen. Volgens HP gaat dat binnen 2 weken gebeuren. De berichtgeving hierover kan op het HP supportforum gevolgd worden.

Dat heet: met hangende pootjes. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Het valt echter te betwijfelen of HP hiermee het klantenvertrouwen van iedereen terug wint.
Wat een opluchting te lezen dat ik niet de enige ben 😉 Sorry, ik ben boos en baal voor alle getroffenen!

Dat een bedrijf dit zomaar kan en mag doen.. wat zijn onze rechten als klant?

Mijn HP is niet jong meer (3-4 jaar), maar hoort in mijn beleving nog gewoon te werken. En vanuit milieu oogpunt als kapitaal wil ik dit ook nog niet vervangen. Maar ik durf geen nieuwe HP-cartridge te kopen, voor t geval die ook niet werkt, zoals een andere gebruiker hier melde.

Ik ga toch maar een klacht indienen.

Wat een opluchting te lezen dat ik niet de enige ben 😉 Sorry, ik ben boos en baal voor alle getroffenen!

Dat een bedrijf dit zomaar kan en mag doen.. wat zijn onze rechten als klant?

Mijn HP is niet jong meer (3-4 jaar), maar hoort in mijn beleving nog gewoon te werken. En vanuit milieu oogpunt als kapitaal wil ik dit ook nog niet vervangen. Maar ik durf geen nieuwe HP-cartridge te kopen, voor t geval die ook niet werkt, zoals een andere gebruiker hier melde.

Ik ga toch maar een klacht indienen.

Geplaatst door Y. Stephan op Sep 30, 2016.

De werking van HP cartridges staat niet ter discussie. Het zijn de namaak cartridges die het (tijdelijk) niet meer doen. Overigens lijken de geleerden het wel met elkaar eens dat het bedrijf dit juridisch inderdaad mag doen.
Ooit gebruikte ik een (zwarte inkt) kloon. En kreeg onmiddellijk een blokkade, die maanden duurde. Ik kocht een andere printer omdat ik veel print. Toen ik het weer eens probeerde werkte hij weer en dat ging lang goed, ongeveer een half jaar. Ik heb daarna altijd originele cartridges gebruikt maar ben weer getroffen door de laatste blokkade. Kan niet zwart printen met een originele hp cartridge. Volgens de Consumentenbond zou dit niet kunnen! En mag HP klonen blokkeren. Wat nu?

En kreeg onmiddellijk een blokkade, die maanden duurde. Ik kocht een andere printer omdat ik veel print. Toen ik het weer eens probeerde werkte hij weer en dat ging lang goed, ongeveer een half jaar.

Ik heb daarna altijd originele cartridges gebruikt maar ben weer getroffen door de laatste blokkade. Kan niet zwart printen met een originele hp cartridge.

Volgens de Consumentenbond zou dit niet kunnen! En mag HP klonen blokkeren.

Wat nu?

Geplaatst door H.H.M. Gubbi op Okt 3, 2016.

Als je HP printer niet werkt met de bijbehorende HP cartridge dan moet je printer of de cartridge kapot zijn. Dat laatste is eenvoudig te controleren met een andere cartridge. Als er nog garantie op je printer zit dan terug naar je leverancier en anders is de stort vermoedelijk je beste optie.
pluim voor Coolblue: nemen mijn op 1 september gekochte HP printer en daarbij gekochte klooncartridges zonder problemen terug, omdat HP direct na aankoop software aanpaste en mijn printer de klonen niet langer accepteerde. Nu over op ander merk. Koop ik weer bij Coolblue natuurlijk, wederom een 10+ voor hun klantenservice
Reputatie 5
Badge +7

pluim voor Coolblue: nemen mijn op 1 september gekochte HP printer en daarbij gekochte klooncartridges zonder problemen terug, omdat HP direct na aankoop software aanpaste en mijn printer de klonen niet langer accepteerde. Nu over op ander merk. Koop ik weer bij Coolblue natuurlijk, wederom een 10+ voor hun klantenservice

Geplaatst door P. van der Mersch op Okt 8, 2016.
Leuk zo'n goed bericht te horen, dank je wel voor het delen!
Ook bij mij is dit het geval. Ik vind dat de consumentenbond hiertegen op moet treden. Help mijn printer is gegijzeld door HP!
Prima,

dit soort anti-maatschappelijk gedrag van HP moet afgestraft worden. Ik heb dezelfde dag gebeld met HP, waarna ik het advies kreeg om de printer aan/uit te zetten. Als dit niet zou helpen dan was er een technisch probleem, dat helaas niet binnen de garantietermijn viel want die periode was verstreken. Terwijl je toch mag verwachten dat de HP medewerker op de hoogte was van de afsluitoperatie, toen hij mij aan de telefoon kreeg.

Ook mijn ingediende klacht over aantasting van mijn privacy, door de werking van mijn printmaschine op afstand te blokkeren zonder raadpleging vooraf. Al met al heb ik als ZZP-er schade geleden die ik op € 250,- begroot, omdat ik niet op tijd kon leveren en onder de maat presteerde dank zij mijn afgesloten printer. De klacht is tot nu toe geheel onbeantwoord gebleven. Waarom zo'n wonderschoon privacyreglement opstellen, daarna je klanten afknijpen en niets van je laten horen als ze zich willen verweren tegen onrechtvaardig gedrag van een multinational?

De Consumentenbond zou dit voorval kunnen oppakken en een proefproces uitlokken in naam van alle gedupeerden. Ook als we er zogenaamd zelf voor 'gekozen' hebben door de leveringsvoorwaarden te aanvaarden.

(Een interessante vraag is hoe zouden we onze HP maschine zonder aanvaarding van deze voorwaarden up-to-date hadden kunnen houden? Een dergelijk alternatief heeft HP mij nooit voorgelegd).Laat de rechter er eens naar kijken!

Wat blijft: Onmaatschappelijk gedrag afstraffen door geen producten van HP meer te kopen.

Axell
De communicatie van HP, en de berichtgeving in de media, gaan over inktpatronen van de 'pro'-series. Mijn 'gewone' (niet professionele) HP Deskjet 2545 met HP301 klooncartridge werkte echter ook niet. Kruidvat is zo vriendelijk geweest de - reeds in gebruik zijnde! - klooncartridges terug te nemen, en volledig te vergoeden. Hiervoor in de plaats heb ik authentieke HP inktpatronen gekocht. Als deze leeg zijn, stap ik over op de klooncartridges die HP wel accepteert - afkomstig van de klonenleveranciers zoals hiervoor besproken. Ik twijfel. De machine valt nog steeds onder de fabrieksgarantie (en de koop was enkele maanden geleden). Als ik dit van tevoren had geweten (indien HP ter zake had gewaarschuwd!), had ik de printer niet gekocht. Gevalletje dwaling van deze 'massaconsument'. Een niet-werkende printer (= fabrieksgarantie?). Helemaal niet netjes van HP.

Zal via CETA (Canada-EU) het niet uit onderhandelde TTIP-verdrag (VS-EU) indirect van kracht worden? HP zal zeker een vestiging in Canada hebben. Dan worden 'gewone consumenten' (en regulerende EU-overheden) verder weggedrukt. We zullen het de komende jaren zich zien ontwikkelen. TiSA (diensten) is overigens economisch de grootste (en meest stil uit onderhandelde; big data, privacy, mogelijkheid tot verdere privatisering van publieke sector, e.d.).
Ben helemaal klaar met HP!! Zal nooit, maar dan ook nooit meer een HP product kopen. Heb ooit een HP desktop gekocht en hierna een dure HP-printer. Nu HP de updates via Windows heeft aangepast en ik verplicht word om uitsluitend originele HP Cartridges aan te schaffen hou ik het voor gezien. Printer werkt niet meer. Lees via het display op de printer diverse onterechte "foutmeldingen". Dit, zelfs nadat ik uit wanhoop een origineel duur HP cardridge heb geplaatst. Heb besloten nooit meer een HP produkt te kopen! Ga morgen een andere printer kopen. Geen HP in ieder geval!
Ik heb een HP C8180 met nog een flinke hoeveelheid bijbehorende cartridges type 363. Krijg telkens de foutmelding met verzoek het apparaat uit te schakelen. Printen? Ho maar...! De HP Klantenservice geeft niet thuis... iemand een suggestie of raden jullie aan maar over te stappen naar een ander merk en het cartridges investering (ca. EUR 70) weg te schrijven... op mijn buik dus...

Ik heb een HP C8180 met nog een flinke hoeveelheid bijbehorende cartridges type 363. Krijg telkens de foutmelding met verzoek het apparaat uit te schakelen. Printen? Ho maar...! De HP Klantenservice geeft niet thuis... iemand een suggestie of raden jullie aan maar over te stappen naar een ander merk en het cartridges investering (ca. EUR 70) weg te schrijven... op mijn buik dus...

Geplaatst door JRM van der Drift op Nov 17, 2016.

Hoe oud is die printer dan en is hij niet gewoon kapot?
Het is nog veel erger. Onlangs Nieuwe originele cartridges geplaatst in mijn HP printer ( n.b.altijd originerle van HP gebruikt, ) waarop de printer een melding gaf dat de patronen niet "echt " waren. Daarna de patronen uitgenomen en herplaatst. Hierna enkele prints kunnen maken. Nu na enige weken niet te hebben geprint gemerkt dat printer niets meer doet.

Als behoorlijke digibeet, geen idee dit op te lossen !!
Heb inmiddels een fantastische en goedkope oplossing gevonden... De HP naar de stortplaats gebracht en ergens op het web een ander merk gekocht.... Veel goedkoper, meer functies, kleiner in afmeting.... Mocht iemand nog belangstelling hebben voor ongebruikte HP cartridges 363, stuur maar een mailtje...

Groet,Jonne
Helaas heeft ook Canon dit slechte "voorbeeld" gevolgd

Canon printer werkt niet meer met niet originele cartridges, terwijl dit voordien wel het geval was 😞
Mijn HP ENVY 5540 printer meldde vorige week dat ik de cartridges moest vervangen. Dat heb ik gedaan en vandaag wilde ik een print maken op fotopapier, maar was er weer een probleem met de cartridges, die ik dus wederom moest vervangen.

Het betrof hier overigens in beide gevallen originele cartridges van HP.

Wat mij betreft komt er geen HP meer in mijn huis.
Badge +1
Heb zelf een HP Photosmart 6520, werkt altijd perfect, ook met 123Inkt cartridges. 3 weken terug weer nieuwe besteld, ik print behoorlijk veel. De blauwe cartridge deed niet meer mee, wel na koppen reinigen maar ook dan maar hooguit 4 pagina's. Na 10 minuten niks printen, dus weer geen blauw in de print. 123Inkt benaderd en na de instructies te hebben uitgevoerd, die helaas geen soelaas boden, hebben ze me, onder excuses, een nieuwe blauwe CR gestuurd. Probleem blijft hetzelfde en nu ook weigert de gele CR ook op de dezelfde manier. Van alles geprobeerd, maar niks helpt. In arren moede maar eens de originele HP CR besteld, en verdomd als het niet waar is....Probleem is opgelost. Alles werkt naar behoren. Printer een hele dag op stand-by laten staan en toen weer een print gemaakt...Prima resultaat. Is dit nou toeval, of heeft HP weer de trukendoos geopend??
Klachten over HP Cartridges

Ik gebruik originele cartridges van HP en mijn printer de Photosmart B109n

die weigert zelfs de originele cartridges hoe het kan weet ik niet, maar HP ga lekker zo door ik koop nooit meet iets van HP
Badge +1
Heb inmiddels HP benaderd en om uitleg gevraagd. Ben al een maand op reactie aan het wachten.....Actief wegjaag beleid zullen we maar zeggen.....! Daarom maar een Canon gekocht.......Stelletjes......( vul maar zelf in)
Reputatie 1
Badge +2
Heel fijn te weten dat ik niet de enige ben. Ik had mijn hp het huisuit gedaan vanwege boven genoemd probleem. Daarvoor in de plaats een nieuwe canon MG7550 NFC aangeschaft. Ook deze printer vertoont hetzelfde probleem. Accepteert geen goedkopere type cartrids en de duurdere canon cartrids is binnen de kortste keren weer leeg. Waarom maken ditsoort uitwassen in de samenleving/wereld er een leven van om de consumenten te bedonderen. Schaamte loos. Sinds ik mijn canon vorig aar zomer had aangeschaft is die reeds tweemaal naar de maak geweest voor problemen met de cartrids of WiFi reageert niet. De kosten zowel de ongemakken waren driemaal de aanschaf waarde. Belachelijk voorwoorden. W. Vye

Inderdaad is Canon geen haar beter dan HP. Als consument kun je niet van te voren weten dat een printer op enig moment geen goedkope kloon meer accepteert. Dat leidt tot extra kosten door veel duurdere cartridges en het onbruikbaar worden van de voorraad klooncartridges. Heel teleurstellend.
Met het oog op toekomstige vervanging zou willen weten welke merken deze monopolisering niet hebben ingevoerd.
Reputatie 1
Badge +2
De communicatie van HP, en de berichtgeving in de media, gaan over inktpatronen van de 'pro'-series. Mijn 'gewone' (niet professionele) HP Deskjet 2545 met HP301 klooncartridge werkte echter ook niet. Kruidvat is zo vriendelijk geweest de - reeds in gebruik zijnde! - klooncartridges terug te nemen, en volledig te vergoeden. Hiervoor in de plaats heb ik authentieke HP inktpatronen gekocht. Als deze leeg zijn, stap ik over op de klooncartridges die HP wel accepteert - afkomstig van de klonenleveranciers zoals hiervoor besproken. Ik twijfel. De machine valt nog steeds onder de fabrieksgarantie (en de koop was enkele maanden geleden). Als ik dit van tevoren had geweten (indien HP ter zake had gewaarschuwd!), had ik de printer niet gekocht. Gevalletje dwaling van deze 'massaconsument'. Een niet-werkende printer (= fabrieksgarantie?). Helemaal niet netjes van HP.

Zal via CETA (Canada-EU) het niet uit onderhandelde TTIP-verdrag (VS-EU) indirect van kracht worden? HP zal zeker een vestiging in Canada hebben. Dan worden 'gewone consumenten' (en regulerende EU-overheden) verder weggedrukt. We zullen het de komende jaren zich zien ontwikkelen. TiSA (diensten) is overigens economisch de grootste (en meest stil uit onderhandelde; big data, privacy, mogelijkheid tot verdere privatisering van publieke sector, e.d.).

Via CETA en TTIP wordt de EU gekoloniseerd door de VS en Canada. Inwoners van de EU worden niet geïnformeerd en zijn dus aan de leeuwen overgeleverd.

Reageer