HP printer probleem: opdracht verdwijnt uit wachtrij

• 7 June 2022
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Printer betreft een HP Officejet Pro 6970, besturingssysteem Windows 10,
Sinds kort bleek dat printopdrachten wel worden ontvangen door de wireless printer en ook in de wachtrij worden geplaatst, maar na enkele seconden verdwijnt de opdracht uit de wachtrij en vervolgens wordt er niets geprint. Wat is de oorzaak, is er een oplossing.

Hernieuwde installatie van printer en de wifi verbinding heeft niets opgelost. Wat nu?

5 reacties

Ik denk dat we iets meer informatie nodig hebben: dat wat windows rapporteert als ‘wachtrij’ is namelijk lokaal en betekent dus niet dat er iets daadwerkelijk door de printer wordt ontvangen. Verwarrend, maar waar. wellicht helpt dit support document: https://support.hp.com/us-en/document/c04372450

Heb je toevallig iets veranderd/update aan de wifi?  (PMF, WPA3)

Ik heb ook een HP laserjet wireless printer die hetzelfde had. Ik weet niet of er verschil is maar bij mij werd het wifi signaal circa 75% gedempt doordat het onder 15° over een wat langere lengte door een betonvloer ging en daarna twee wanden en kreeg ik soms wel soms niet die klacht. Toen ik een wifi versterker boven had gezet met een cat6 kabel naar het modem was het opgelost. 

Een snelle manier om het te weten te komen is even met de printer dicht bij de modem router te gaan en kijken of het dan wel werkt. De HP installatiesoftware moet dan wel goed zijn geïnstalleerd waarbij de printer wordt gedetecteerd. 

Mijn printer heeft een schermpje. Op het linker moet ik Instellingen kiezen en krijg dan schermpje twee. Bij Netwerk Wifi AAN moet ik eenmalig het wifi wachtwoord opgeven. Bij Wifi Dir. AAN moet ik eenmalig het 8-cijferige wachtwoord van de printer geven. 

Als ik met de smartphone een printopdracht wil sturen naar de printer, dan in wifi de printer opzoeken en dan eenmalig het wifi wachtwoord geven en daarna nog eenmalig het 8-cijferig wachtwoord. Misschien helpt dit?

Reputatie 7
Badge +5

even een check, heb je soms kpn als netwerk leverancier? https://forum.kpn.com/search?q=hp%20printer

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Jos Roelands heb je nog iets gehad aan de tips van de andere communityleden?

Groetjes Shana

Reageer