Consumentenbond.nl

Huawei VIP Service allerbelabberst: firma leugen, list en bedrog.

• 20 februari 2019
  • 78 reacties
  • 2838 Bekeken

Ik wil mijn Huawei Nexus 6P accu, als gevolg van snel leeglopen, laten vervangen binnen de tot 3 jaar verlengde Huawei Vip Service garantietermijn.
Ik heb mij op tijd geregistreerd voor deze VIP Service.
Die VIP Service is dus geldig in dit geval.
Dan geldt een gratis pick-up & returnservice.
Althans, die zou moeten gelden.
Wanneer je je smartphone voor die reparatieservice aanmeldt, moet je echter vooraf kosten betalen.
Daarmee geconfronteerd krijg je daarop van Huawei Support geen enkele (re)actie.
Huawei MobileNl daarmee confronteren levert eerst een reactie op, dat die Vip Service niet voor je geldt en vervolgens, dat je je verkeerd hebt aangemeld.
Beide reacties zijn aantoonbaar onjuist.
Als je Huawei MobileNl daarmee weer confronteert, zwijgt Huawei MobileNl als het graf.
Op deze manier durf je je smartphone niet eens meer ter reparatie thuis op te laten halen.
Wat staat je immers allemaal nog meer te wachten, als je je smartphone hebt afgegeven?
Worden dan de misleiding, het bedrog en de leugens op dezelfde voet voortgezet?
Loop je dan weer op tegen onredelijke kosten?

Kan de Consumentenbond voor mij, als lid, hieraan iets doen?

Het topic is gesloten voor reacties

78 reacties

Waarom bel je ze niet even?
A. Deen,

Ik beantwoord uw vraag.

Ik leg zaken liever vast.

Daarom heb ik dit zojuist integraal ook naar stekeligheden@consumentenbond.nl gestuurd.
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben bang dat de accu daar niet onder valt, normaal staat daar maar een half jaar voor.

https://www.gsmpunt.nl/huawei/nexus-6p/batterijen?gclid=EAIaIQobChMIzNvI0fPK4AIVhLDtCh0IkA0UEAAYAiAAEgKeHfD_BwE

Twee jaar garantie op uw Huawei Nexus 6P batterij

Zoals vermeld vinden wij het leveren van kwaliteit zeer belangrijk. Standaard geeft Huawei een half jaar garantie op de batterij van uw Nexus 6P, maar bij het aanschaffen van een batterij bij GSMpunt, krijgt u maar liefst twee jaar garantie! Dit betekent dat u bij iedere Huawei Nexus 6P batterij, twee jaar garantie ontvangt.

https://binged.it/2tu15W1
Reputatie 5
Badge +6
Het is in elk geval goed te weten op grond van welke tekst/artikel in welk contract u meent dat u recht heeft op de service die u beschrijft. Kunt u dat met ons delen?

*Dubbele afbeelding verwijderd door beheerder.
Raoul Teeuwen

Bovenstaand is bedoeld als reactie op uw verzoek.
Reputatie 5
Badge +6
Dank. Maar ik vermoed dat er meer is qua contract. Ik kan me niet voorstellen dat dit het hele contract is. Meestal worden bepaalde dingen b.v. uitgesloten...
Reputatie 5
Badge +6
Ik vond http://consumer.huawei.com/minisite/benl/vipservice/ ... heeft u aan al die punten voldaan? En staat er in de HiCare-app qua voorwaarden iets over de batterij/uitsluitingen of iets dergelijks?

Reputatie 7
Badge +5
Plaats deze klacht ook eens op het Klachtenkompas, Dynafix reageert daar altijd, voor zover ik kan zien.

Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dynafix/details?companyId=6f3f5645-a9cb-4a08-8d7f-da17893481e0
@Bert dit is toch geen klacht voor dynafix maar voor Huawei?
Reputatie 7
Badge +5
@A. Deen Het is als eerste voor de verkoper, maar als de garantie is overgenomen met een VIP-registratie bij Dynafix en Huawei verwijst zelf daarnaar, dan moet je daar zijn:

Voor vragen over de Huawei VIP Service

Voor vragen over de status van uw reparatie, uw Huawei VIP Service registratie of over uw pick-up afspraak, neem dan contact op met de Dynafix heldesk:

E-mail: huawei@dynafix.com
Interessant om dit te lezen.

Eigenlijk om te huilen.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-6p-accuproblemen-rechtszaak/
En er is meer, ook om te huilen, dit verhaal:

https://community.consumentenbond.nl/consument-recht-28/huawei-nexus-6p-batterij-probleem-slechte-geen-service-van-huawei-17499
@A. Deen Het is als eerste voor de verkoper, maar als de garantie is overgenomen met een VIP-registratie bij Dynafix en Huawei verwijst zelf daarnaar, dan moet je daar zijn:

Het gaat niet zozeer om de uitvoering maar om de verantwoordelijkheid. Dit is sowieso anders dan de garantie waar je de leverancier op kunt aanspreken en eigenlijk snap ik niet eens zo goed hoe dit juridisch in elkaar zit. Als je los van de koop een overeenkomt of contract met Huawei hebt dan moeten ze dat nakomen maar het lijkt een beetje een loze belofte waar ze blijkbaar onderuit kunnen.
Reputatie 7
Badge +7
A. Deen,

Ik beantwoord uw vraag.

Ik leg zaken liever vast.

Daarom heb ik dit zojuist integraal ook naar stekeligheden@consumentenbond.nl gestuurd.

Beste @C.M.J. Laseur,

Juridisch advies van de Consumentenbond wordt doorgaans enkel telefonisch gegeven. Ik zou je dus graag willen adviseren ons te bellen. We zijn op doordeweekse dagen bereikbaar van 08:30 - 18:00 op 070 - 445 45 45. Meer over wat we voor je kunnen beteken kun je hier vinden: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Ik wens je in ieder geval veel succes toe!
Beste Monique,

Ik heb gevraagd:
"Kan de Consumentenbond voor mij, als lid, hieraan iets doen?".

Daarnaast heb ik dit gezonden naar stekeligheden@consumentenbond.nl.

Bovendien hebben anderen en ik zelf daarna nog min of meer uitgebreide reacties hier geplaatst.

Ik heb niet de indruk, dat een telefoongesprek iets, anders dan wat ik hier al heb geplaatst, daaraan kan toevoegen.

Dus mijn vraag blijft staan en de inzending voor de rubriek Stekeligheden ook.

"Is u iets niet geheel duidelijk?" is mijn wedervraag.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @C.M.J. Laseur,

Bedankt voor je bericht. Alles is mij geheel duidelijk. Ik reageer zoals je kunt zien aan de quote in mijn voorgaande bericht echter niet op je initiële vraag, maar op het feit dat je aangeeft je vraag hier te stellen in plaats van telefonisch, omdat je zaken liever vastlegt. Vandaar mijn reactie: ons juridisch adviesteam kan enkel telefonisch iets voor je betekenen, en reageert niet hier op het forum. Indien je wilt weten wát we precies voor je kunnen betekenen, kun je meer informatie vinden op de pagina die ik in mijn vorige bericht deelde, of dus even bellen.

Om nu direct ook maar te reageren op je initiële vraag:

De Consumentenbond kan haar leden adviseren op het gebied van consumentenrecht. Indien je hier gebruik van wenst te maken, dien je ons te bellen, of je kunt je vraag stellen via het contactformulier. Het juridisch adviesteam neemt dan (telefonisch) contact met je op. Daarbij wil ik je er wel graag op attenderen dat dit team slechts adviseert, en niet bemiddelt. Mocht je toch behoefte hebben aan bemiddeling of willen dat wij voor je aan de slag gaan, dan kun je gebruik maken van onze bemiddelingsdienst of brief op maat. Meer daarover vind je ook op de pagina die ik deelde in mijn vorige bericht.

Wat betreft Stekeligheden. Goed dat je dit geschil met Huawei ook daar onder ogen hebt gebracht. Omdat wij dagelijks vele suggesties binnenkrijgen voor deze rubriek, kunnen we jammer genoeg niet garanderen dat er ook (direct) iets mee gedaan wordt. Het is uiteraard wel een waardevolle bijdrage voor onze documentatie.

Ik hoop je vraag zo beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Monique

@C.M.J. Laseur wat is nu je punt hierboven?
A. Deen,

Ik heb daaraan verder niets toe te voegen.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @C.M.J. Laseur,

Bedankt voor de kopie van de door jou gewenste oplossing. Mij is echter niet helemaal duidelijk waarom je dit met ons deelt. Zou je dit nader kunnen toelichten?
Monique,

Waar u die door mij gedeelde en ook gewenste oplossing aantreft verneem ik graag.

De woorden "UITEINDELIJKE OPLOSSING" zijn niet mijn woorden, maar de voorgedrukte woorden van Dynafix.

Zij staan boven een rubriek, waarin je kunt invullen of er een uiteindelijke oplossing is bereikt.

Het tegendeel is echter waar.

Bij "BEOORDELING" staat vermeld "NIET OPGELOST" met een emoticon, waarvan gevraagd wordt of je er een uitkiest uit een aantal aangeboden emoticons, die de mate van jouw tevredenheid aangeeft.
Dit geeft, tezamen met de tekst, die er boven staat, onder "UITEINDELIJKE OPLOSSING", precies weer wat ik van deze NIET OPLOSSING vind.
Reputatie 7
Badge +5
Ik lees in het klachtenkompas de volgende reactie van Dynafix:

Dynafix
15:20

Geachte klant,

We hebben het voor u uitgezocht. U heeft nog steeds de mogelijkheid voor het gratis ophalen van het toestel. Echter heeft u ervoor gekozen om een verkort tijdsvenster 14:00-17:00 te kiezen waaraan wel kosten zijn verbonden. ( Zie bijlage )

Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dynafix WeCare-team
Bert,

En u las ook mijn daaropvolgende reactie hier en bij Dynafix?

En u las dan dus ook wat ik wel wil, omdat ik wekenlang hiermee bezig ben geweest om het nu uiteindelijk op dit punt te krijgen?

Als er eerst glashard wordt geschreven, dat de VIP SERVICE niet van toepassing is, omdat die helemaal niet voor jou geldt.

Als er dan vervolgens even stellig wordt geschreven, dat je die reparatie/vervanging op een verkeerde manier heb aangevraagd en de VIP SERVICE om die reden voor jou niet geldt.

Als je dan uiteindelijk volkomen gelijk blijkt te hebben met alles wat je over die op jou wel van toepassing zijnde VIP SERVICE hebt geschreven aan Huawei (Mobile Nl) per e-mail, Messenger en Twitter.

Dan ben je er nog steeds vast van overtuigd, dat de verdere procedure vlekkeloos zal verlopen?

U misschien, maar ik niet.

Daarom wil ik, gelet op wat het Support Team mij eerder heeft gemaild, nu vooraf een verklaring, dat de smartphone binnen 3 werkdagen, nadat deze bij mij thuis is opgehaald, met een gratis vervangen accu kosteloos weer bij mij thuis wordt gebracht.