Inbranden LG Oled scherm bij gebruik vanaf 6 uur
Maar als je gewoon een dag TV zit te kijken, met continue wisselende beelden, kan er eigenlijk weinig gebeuren. Deze monteur mag zijn schoolgeld terug gaan halen, en dat zeg ik als techneut uit het televisie wereldje...
Wel even een vraagje; waarom is bij u (
Welkom op de Community! Dank voor de melding.
Heb je ook het artikel over inbranden van oled-tv's gelezen op onze website? Hoop dat je hier ook iets aan hebt! 📺
Maar als je gewoon een dag TV zit te kijken, met continue wisselende beelden, kan er eigenlijk weinig gebeuren. Deze monteur mag zijn schoolgeld terug gaan halen, en dat zeg ik als techneut uit het televisie wereldje...
Wel even een vraagje; waarom is bij u (
Paneel moest vervangen worden vanwege strepen in het beeld en lg heeft dit behandeld als technisch mankement zie foto.
Zelfs dat zei die niet dat die alleen kan inbranden als ik hem op de zelfde zender laat staan. Hij zei letterlijk dat ik hem na 6 uur uit moest zetten aan mijn verbruik wat die kon uitlezen zei die met jou gebruik van tv kijken is oled niet opgebouwt. En als die zou inbranden kon dat met de garantie een probleem opleveren ik heb 5 jaar service plus polis bijgekocht bij BCC
Wij hebben ook een OLED tv waarbij na ruim een jaar al restbeelden begonnen in te branden. Wij wisten niet wat het was maar het beeld werd ook steeds slechter dus meldde dit net na de garantietijd . Het beeld word steeds slechter maar Coolblue weigert hier iets aan te doen. Nu ga ik juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden.. Je kan het scherm wel vervangen maar het inbranden blijft gewoon doorgaan volgens ons ,moet je de tv na een jaar weer laten repareren. Voor ons geen OLED meer. In de nieuwe OLED wordt nu iets ingebouwd wat het inbranden vermindert. Willen zoveel mensen aub reageren die hetzelfde probleem hebben en misschien kunnen we het samen aanpakken. Alvast bedankt.
Wij hebben ook een OLED tv waarbij na ruim een jaar al restbeelden begonnen in te branden. Wij wisten niet wat het was maar het beeld werd ook steeds slechter dus meldde dit net na de garantietijd . Het beeld word steeds slechter maar Coolblue weigert hier iets aan te doen. Nu ga ik juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden.. Je kan het scherm wel vervangen maar het inbranden blijft gewoon doorgaan volgens ons ,moet je de tv na een jaar weer laten repareren. Voor ons geen OLED meer. In de nieuwe OLED wordt nu iets ingebouwd wat het inbranden vermindert. Willen zoveel mensen aub reageren die hetzelfde probleem hebben en misschien kunnen we het samen aanpakken. Alvast bedankt.
Beste Chilly#95, wij hebben precies het zelfde probleem, alleen is ons toestel bijna 3 jaar oud, staat niet veel aan, tot corona kwam. Graag zou ik door u geïnformeerd woorden over de voortgang aangaande de juridische stappen. Wij hebben het toestel gekocht bij Kamara express en zij laten het behoorlijk afweten, ook wij overwegen nu juridische stappen, hoor graag van u.
Ook ik ben ik het bezit van een LG B6 oled tv van 2017, aanvankelijk zeer fraai beeld maar het laatste jaar ingebrande logo’s en kleurverschuiving waardoor mensen er groenig uitzien.
Contact met de verkoper en LG electronics verloopt teleurstellend: ‘koop maar een nieuwe’.
Dat is niet wat ik van een 2000 euro kostende Tv verwacht, dus voor mij geen LG meer
Ik heb mijn oled tv in 2016 aangeschaft en deze zit vol met ingebrandde beelden en strepen. En die staat zeker geen 6 uur per dag achter elkaar aan.
LG geeft het zelf ook toe: “Volgens LG hebben OLED tv's hier geen last van, mits je niet vele uren tot dagen hetzelfde statische beeld op het scherm toont. “
Natuurlijk heb je wel vele uren dezelfde statische elementen! Er zijn talloze mensen die quasi de hele dag het NOS-nieuws aan hebben staan en er zijn talloze anderen die de hele dag naat hetzelfde station kijken waar een logo in beeld staat. Er zijn er ook die teletekst aan laten staan. Ik vind dat een TV daar tegen moet kunnen.
Hier ook een 3,5 jaar oude LG OLED tv met een permanent Netflix logo recht onder in beeld. Dit logo komt in beeld te staan als je de ingebouwde app opent. Ik heb de tv op standaard instellingen staan waardoor de screensaver naar een paar minuten wordt ingeschakeld. Ook weet ik zeker dat er geen uren achtereen naar het overzichtsscherm van Netflix wordt gekeken. Daarnaast is er een grote groene vlek midden in het scherm zichtbaar wanneer geel wordt weergegeven.
Als je vervolgens contact opneemt met PlatteTV.nl wordt je doodleuk naar de serviceafdeling van LG doorverwezen. Deze willen langs komen om het probleem te bekijken, kost je wel even €100,-. Dit terwijl ze al foto's hebben ontvangen. Ook kreeg ik te horen dat (mocht LG mijn klacht gegrond vinden) ik 60% van de reparatiekosten zelf moet betalen. Dus ik moet er op gokken dat LG mijn klacht gegrond verklaard anders ben ik ook nog eens €100,- kwijt. En mocht LG wel overgaan tot restitutie dan krijg ik 40% van de nieuwwaarde - €100. Hier kan ik nooit een vergelijkbare tv voor kopen.
Sorry, maar ik kan dit geen service noemen, nog van LG nog van PlatteTV.nl
Het mooiste vindt ik nog dat op de site van LG vermeld staat dat dit onder normale omstandigheden niet voor mag komen. https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/reliability. Gezien het grote aantal klachten is dit gewoon een faliekante leugen.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.