Inbranden LG Oled scherm bij gebruik vanaf 6 uur

• 13 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 2643 Bekeken

Hallo gister hebben ze bij mijn lg oled van 2 jaar oud een nieuw paneel ingezet echter volgens monteur van LG stond de tv te lang aan hij adviseerde mij na 6 uur tv kijken hem uit te zetten daar was een oled niet opgebouwt volgens monteur ik zeg waarvoor heb ik een tv dan? Ja meneer dan had u geen oled moeten kopen ik zeg ja als de medewerkers van bcc daar niets over zeggen? Waarop hij antwoordt de meeste verkopers weten het ook niet ik zelf vindt dit misleiding als ik op deze manier door ging had ik kans pp inbranding en kon ik met de garantie in de knoei komen zei die. Reden vervanging paneel vanwege strepen in het beeld. Meer mensen hier ervaring mee?

16 reacties

Reputatie 7
Een oled tv kan inderdaad inbranden maar dan moet je hem een hele tijd op de zelfde zender laten staan, dan blijf je het logo vaag zien. Nou ben ik geen techneut maar volgens mij is de monteur die zei dat je na zes uur je TV moet uitzetten de weg kwijt.
Reputatie 4
Badge +4
Zoals @MrsJones al zegt, kan een OLED (en vroeger plasma-tv's) alleen inbranden, als er een statisch plaatje (zoals logo's) langere tijd op het beeld staan. Vroeger waren er tv's, die ht beeld heel langzaam, een beetje heen en weer schudden, om dit op te vangen.

Maar als je gewoon een dag TV zit te kijken, met continue wisselende beelden, kan er eigenlijk weinig gebeuren. Deze monteur mag zijn schoolgeld terug gaan halen, en dat zeg ik als techneut uit het televisie wereldje...

Wel even een vraagje; waarom is bij u (@HarryJansen ) het paneel al na twee jaar vervangen?
Reputatie 4
Badge +5
Ha @HarryJansen,
Welkom op de Community! Dank voor de melding.
Heb je ook het artikel over inbranden van oled-tv's gelezen op onze website? Hoop dat je hier ook iets aan hebt! 📺
Zoals @MrsJones al zegt, kan een OLED (en vroeger plasma-tv's) alleen inbranden, als er een statisch plaatje (zoals logo's) langere tijd op het beeld staan. Vroeger waren er tv's, die ht beeld heel langzaam, een beetje heen en weer schudden, om dit op te vangen.

Maar als je gewoon een dag TV zit te kijken, met continue wisselende beelden, kan er eigenlijk weinig gebeuren. Deze monteur mag zijn schoolgeld terug gaan halen, en dat zeg ik als techneut uit het televisie wereldje...

Wel even een vraagje; waarom is bij u (@HarryJansen ) het paneel al na twee jaar vervangen?

Paneel moest vervangen worden vanwege strepen in het beeld en lg heeft dit behandeld als technisch mankement zie foto.

Een oled tv kan inderdaad inbranden maar dan moet je hem een hele tijd op de zelfde zender laten staan, dan blijf je het logo vaag zien. Nou ben ik geen techneut maar volgens mij is de monteur die zei dat je na zes uur je TV moet uitzetten de weg kwijt.
Zelfs dat zei die niet dat die alleen kan inbranden als ik hem op de zelfde zender laat staan. Hij zei letterlijk dat ik hem na 6 uur uit moest zetten aan mijn verbruik wat die kon uitlezen zei die met jou gebruik van tv kijken is oled niet opgebouwt. En als die zou inbranden kon dat met de garantie een probleem opleveren ik heb 5 jaar service plus polis bijgekocht bij BCC

Wij hebben ook een OLED tv waarbij na ruim een jaar al restbeelden begonnen in te branden. Wij wisten niet wat het was maar het beeld werd ook steeds slechter dus meldde dit net na de garantietijd . Het beeld word steeds slechter maar Coolblue weigert hier iets aan te doen. Nu ga ik juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden.. Je kan het scherm wel vervangen maar het inbranden blijft gewoon doorgaan volgens ons ,moet je de tv na een jaar weer laten repareren. Voor ons geen OLED meer. In de nieuwe OLED wordt nu iets ingebouwd wat het inbranden vermindert. Willen zoveel mensen aub reageren die hetzelfde probleem hebben en misschien kunnen we het samen aanpakken. Alvast bedankt.

Wij hebben ook een OLED tv waarbij na ruim een jaar al restbeelden begonnen in te branden. Wij wisten niet wat het was maar het beeld werd ook steeds slechter dus meldde dit net na de garantietijd . Het beeld word steeds slechter maar Coolblue weigert hier iets aan te doen. Nu ga ik juridische stappen ondernemen om de koop te ontbinden.. Je kan het scherm wel vervangen maar het inbranden blijft gewoon doorgaan volgens ons ,moet je de tv na een jaar weer laten repareren. Voor ons geen OLED meer. In de nieuwe OLED wordt nu iets ingebouwd wat het inbranden vermindert. Willen zoveel mensen aub reageren die hetzelfde probleem hebben en misschien kunnen we het samen aanpakken. Alvast bedankt.

Beste Chilly#95, wij hebben precies het zelfde probleem, alleen is ons toestel bijna 3 jaar oud, staat niet veel aan, tot corona kwam. Graag zou ik door u geïnformeerd woorden over de voortgang aangaande de juridische stappen. Wij hebben het toestel gekocht bij Kamara express en zij laten het behoorlijk afweten, ook wij overwegen nu juridische stappen, hoor graag van u.

Ook ik ben ik het bezit van een LG B6 oled tv van 2017, aanvankelijk zeer fraai beeld maar het laatste jaar ingebrande logo’s en kleurverschuiving waardoor  mensen er groenig uitzien.

Contact met  de verkoper en LG electronics verloopt teleurstellend: ‘koop maar een nieuwe’.

Dat is niet wat ik van een 2000 euro kostende Tv verwacht, dus voor mij geen LG meer

https://www.coolblue.nl/advies/mythes-over-oled-tv.html

Ik heb mijn oled tv in 2016 aangeschaft en deze zit vol met ingebrandde beelden en strepen. En die staat zeker geen 6 uur per dag achter elkaar aan.

LG geeft het zelf ook toe: “Volgens LG hebben OLED tv's hier geen last van, mits je niet vele uren tot dagen hetzelfde statische beeld op het scherm toont. “

Natuurlijk heb je wel vele uren dezelfde statische elementen! Er zijn talloze mensen die quasi de hele dag het NOS-nieuws aan hebben staan en er zijn talloze anderen die de hele dag naat hetzelfde station kijken waar een logo in beeld staat. Er zijn er ook die teletekst aan laten staan. Ik vind dat een TV daar tegen moet kunnen.

Badge

Hier ook een 3,5 jaar oude LG OLED tv met een permanent Netflix logo recht onder in beeld. Dit logo komt in beeld te staan als je de ingebouwde app opent. Ik heb de tv op standaard instellingen staan waardoor de screensaver naar een paar minuten wordt ingeschakeld. Ook weet ik zeker dat er geen uren achtereen naar het overzichtsscherm van Netflix wordt gekeken. Daarnaast is er een grote groene vlek midden in het scherm zichtbaar wanneer geel wordt weergegeven.

Als je vervolgens contact opneemt met * wordt je doodleuk naar de serviceafdeling van LG doorverwezen. Deze willen langs komen om het probleem te bekijken, kost je wel even €100,-. Dit terwijl ze al foto's hebben ontvangen. Ook kreeg ik te horen dat (mocht LG mijn klacht gegrond vinden) ik 60% van de reparatiekosten zelf moet betalen. Dus ik moet er op gokken dat LG mijn klacht gegrond verklaard anders ben ik ook nog eens €100,- kwijt. En mocht LG wel overgaan tot restitutie dan krijg ik 40% van de nieuwwaarde - €100. Hier kan ik nooit een vergelijkbare tv voor kopen.

Sorry, maar ik kan dit geen service noemen, nog van LG nog van *

Het mooiste vindt ik nog dat op de site van LG vermeld staat dat dit onder normale omstandigheden niet voor mag komen. https://www.lg.com/us/experience-tvs/oled-tv/reliability. Gezien het grote aantal klachten is dit gewoon een faliekante leugen. 

*[Bericht aangepast door beheerder]

Mijn LG tv , gekocht in januari 2018 , heeft hetzelfde inbrandprobleem. 

Na 3 jaar (geen garantie meer) wordt dat dus een andere tv. Dus geen LG meer.!!

De tv kostte bijna € 2.000.  De tv was ook de beste koop volgens de consumentenbond.  Alle beste koop tv’s  van de laatste jaren zijn LG Oled tv’s.  Nu zegt ook de consumentenbond dat het inbranden bij normaal gebruik niet kan plaatsvinden. Ik wissel regelmatig van zenders.  ALLE logo's van alle zenders zijn nu ingebrand na 3 jaar !  Beste consumentenbond, zeg nu niet dat bij die beste koop tv's van lg inbranden bij normaal gebruik niet kan, wat dat is niet waar. Zie alle klachten op dit forum hierover. Wilt u aub  bij uw commentaar op de oled tv’s van lg alsnog vermelden dat ze na 3 jaar allemaal ingebrand zijn? Wat dat is namelijk zo.

Met vriendelijke groet

Badge +5

@Arjen Oving Kan jij hier misschien een reactie op geven? :wink:

Reputatie 4
Badge +2

@J.G. van Eck Wat vervelend om te lezen dat uw oled-tv na slechts 3 jaar inbrandproblemen heeft. U mag zeker meer verwachten van zo'n dure tv! Maar u heeft weldegelijk nog recht op garantie, ook na 3 jaar. Daarvoor moet u bij de verkopende partij zijn. Deze moet u namelijk een deugdelijk product verkopen volgens de wet. Deze wettelijke garantie wordt vaak verward met de garantie die een fabrikant zelf op zijn producten geeft. Deze fabrieksgarantie is bij tv's vaak maar 2 jaar. Maar dat betekent dus niet dat u na 2 jaar geen recht meer op garantie heeft. Hier kunt u meer lezen over garantie en reparatie.

Wat de kans op inbranden bij oled-tv's betreft, vermelden wij op deze pagina onder meer het volgende: 

Onze verwachting is dan ook dat bij 'normale' en regelmatige afwisseling van zenders en beelden, weinig tot geen grote problemen met beeldretentie optreden. De kans is dus klein dat je er iets van gaat merken. Al kunnen we het ook niet helemaal uitsluiten.

We schatten de kans dus klein in, maar niet nul. Nu hebben al meerdere mensen in deze post aangegeven problemen te hebben met ingebrande beelden, En op het internet zijn meer van dat soort berichten te vinden, wat wel een zorgwekkend signaal is. We gaan er dan ook over nadenken over hoe we de kans op inbranden bij oled-tv's beter kunnen onderzoeken en inschatten. 

Hier hetzelfde probleem.

Mijn man heeft in 2017 een OLED LG van 5500,- euro gekocht en binnen twee jaar zag je al verschillende logo’s van tv zenders ingebrand.

Contact opgenomen met de fabrikant  en deze heeft na foto’s te hebben en van mij kant op de garantie te hameren,kregen we een nieuw scherm erin geplaatst , de monteur heeft de tv ook nog op een speciale stand gezet waarbij volgens hem het minder zou moeten inbranden.

Helaas is ook dit nieuwe scherm weer asn vervanging toe en het lijkt wel of het nog erger is geworden.

De fabrikant heeft zich alleen inmiddels ingedekt in de garantie staat nu dat op het inbranden geen garantie meer is te verkrijgen.

Schijnbaar werd het te duur met de vele klachten die binnen kwamen.

Is er op één of andere manier hier nog iets aan te doen.

Voor ons zeker geen OLED meer en ook geen LG

Reageer