Onze Epson XP 640 geeft de volgende melding op het display “het inktkussen van de printer is aan einde levensduur. Neem contact op met Epson ondersteuning”! Alles is daarmee geblokkeerd, er kan dus absoluut niet meer geprint worden! Enige weken daarvoor was er al 2x een melding op het display verschenen waarin werd geadviseerd het inktkussen binnenkort te gaan verangen en daarvoor contact op te nemen met Epson ondersteuning, zelf vervangen kan namelijk niet! En dan sinds eergisteren eerder genoemde melding en een totaal falende printer. Je bent gedwongen de printer naar een dealer te brengen, bij Mediamarkt kon dit maar dat zou 15 werkdagen kunnen duren en min. €45,- kosten. Een alternatief is de printer naar Utrecht opsturen, het moet niet veel gekker worden zou je zeggen. Volgens een computer reparateur (en diverse forum sites) heeft Epson een teller ingebouwd die gewoon na een aantal prints de printer blokkeert. De onze is net 2,5 jaar oud en 15 prints per maand halen we absoluut niet! Ik vraag me af hoe de CEO van Epson zou reageren asl zijn auto eerst 2x waarschuwt dat hij voor onderhoud naar de garage moet en vervolgens op een dag de auto niet meer start maar de melding verschijnt “Neem contact op met xxxxx-ondersteuning”. Ik heb hier overigens nooit iets over gelezen in de test's v.d. Consumenten bond….. of heb ik iets gemist?
Ik ben benieuwd of meer mensen hiermee geconfronteerd zijn?
Groeten, Gori