Consumentenbond.nl

Inloggen bij CB met Firefox

• 4 oktober 2019
  • 18 reacties
  • 840 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Het lukt me niet om in te loggen op het forum met Firefox, met Edge lukt dit wel.
Soms komt wel het inlog scherm, maar na invullen van naam en wachtwoord komt de pop-up om in te loggen weer terug.

18 reacties

Ligt het aan Firefox of aan de plugins?
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb alle plug-ins uit gehad, maakt geen verschil.
Op het gevaar af een open deur in te trappen: cash leeggooien en cookies deleten?
Reputatie 6
Badge +5
Instellingen: Privacy/Verbeterde bescherming tegen volgen niet op standaard staan?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb Firefox op m'n computer staan. Het is misschien tien jaar geleden dat ik die heb opgestart, ik weet het echt niet meer. Er was een keer in een artikel van de Consumentenbond dat Opera een ingebouwde VPN had, en sindsdien gebruik ik die met plezier. Ik klikte bu op mijn Firefox icon, meteen werd de allerlaatste update geïnstalleerd. Maar het zat nog vol met al die plugins van toen, adblockplus, ublock origin of zoiets, cookies ok, man ik weet het allemaal niet meer. Ik toets community.consumentenbond.nl en toen kwam het inlogscherm. Ik heb m'n dingen ingevuld en hopla, ik was ingelogd.

Dus nou pieker ik me suf wat er dan loos kan zijn bij jou. Alle plugins uitgezet? Moet er dan niet een nieuwe herlading plaatsvinden wil het uitzetten actief worden. Dus bijvoorbeeld, ja even lastig, pc uitzetten en opnieuw aan en FF weer opstarten?
Reputatie 6
Badge +5
Beste Free spirit,

Start Firefox op, tijdens het opstarten hou shift ingedrukt.
En start Safe Mode op.
Probeer nu weer in te loggen,
Indien het dan nog steeds niet werkt. Misschien Firefox opnieuw installeren.
Inderdaad: in de Veilige Modus (ik zeg het maar even in het Nederlands) kun je zien of het aan een extensie ligt.

Het ligt in elk geval niet aan Firefox als zodanig.

Je kunt Firefox ook opfrissen (terugzetten naar de standaardinstellingen).
Reputatie 6
Badge +5
Je kunt Firefox ook opfrissen (terugzetten naar de standaardinstellingen).

Als je de instellingen veilig wilt stellen, maak dan een Firefox account aan.

Hier mijn instellingen, van het account.

Badge +8
Hopelijk hebben de tips hier je kunnen helpen, @Free Spirit?
Reputatie 2
Badge +4
Nee, de gegeven tips hebben mij nog niet verder gebracht.
Alleen sync moet ik nog proberen, in heb daar blijkbaar een 2e pc voor nodig.
Ik kom nu alleen met edge op het forum.
Reputatie 6
Badge +5

Alleen sync moet ik nog proberen, in heb daar blijkbaar een 2e pc voor nodig.

Sync hoeft niet perse voor meerdere pc's
In jouw geval, kan het met herinstaleren de backup van je instellingen zijn.
Zelf gebruik ik het ook 2 computers en 1 telefoon gelijk te houden.
Badge +8
Is het inmiddels gelukt, @Free Spirit? ☺
Reputatie 2
Badge +4
Edge begint nu zo nu en dan ook met kuren, soms moet ik een paar pogingen doen voor het inloggen goed gaat.
Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken.
Een paar weken geleden ging het met Firefox nog goed.
Reputatie 2
Badge +4

Ik heb dit en diverse ander problemen opgelost door alle cookies en andere dingen die een browser bewaard weg te gooien en Kaspersky naar de nieuwste versie te upgraden.
Oude versies werken wel met een nieuwe licentie code, maar verliezen de geldigheid van hun certificaten.
Gek genoeg merk je daar niks van bij Kaspersky zelf, maar wel bij Firefox bij het laden van sommige internet pagina's, maar die werken dan wel weer normaal bij Chrome en Edge
Ik kan nu weer gewoon inloggen.

Uw uitleg begrijp ik niet maar lees wel iets over certificaten.  Firefox (en ook Thunderbird) hebben hun eigen certificate store, de rest gebruikt die van het besturingssysteem . Dat verklaart wellicht het verschillende gedrag.  

Reputatie 7
Badge +6

Ik had laatst dat een bepaalde site gek deed, wilde niet functioneren. Dat was na een Windiws 10 update. Andere sites wel. Ik heb toen bij Appraatbeheer de drivers van de Beeldschermadapter met rechtsklik laten controleren op updates. En ja hoor, die was er en het duurde redelijk lang. Maar toen was het opgelost.

Ik neem aan dat je ook de laatste update van Firefox hebt. Van de extensie CookiesOK heb ik gemerkt dat die stoort en heb ik die verwijderd. 

Reputatie 6
Badge +5

Met ingang van FF70 is er een grotere verandering geweest.
Op een paar sites, heb ik wazige problemen.
Maar niet hier.

Wat ook heel veel storingen kan veroorzaken zijn DNS problemen.
Dat kun je testen door eens een andere DNS als je provider te proberen.
Cloudfare 1.1.1.1 of Google 8.8.8.8

Reputatie 2
Badge +4

@kattekop

Uiteraard de laatste Firefox versie, die update zich zelf.
Alleen Kaspersky was de versie van 2016.
Ik kon bv niks opzoeken met Google met Firefox, wel met Chrome en Edge.
Het was de oude Kaspersky versie die dit veroorzaakte.

Voor mij een onbegrijpelijke combinatie waarom Firefox, Google door Kaspersky niet werkt en andere browsers er geen probleem mee hebben.
Firefox is kennelijk veel kritischer wat veiligheid betreft.

Voor mij wel duidelijk de nieuwste versies te downloaden
Maar vaak blijft dat er bij, zolang het werkt.

Reageer