Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon
Beantwoord

Internetprovider shopt uit testresultaten Consumentenbond

• 9 februari 2018
  • 10 reacties
  • 627 Bekeken

Ik ben klant van xs4all en deel de positieve beoordeling in de test van de Consumentenbond over de kwaliteit van hun produkt. Echter, ook deel ik van harte de negatieve beoordeling over hun uiterst beroerde bereikbaarheid. In een klantenmail die ik vandaag van xs4All ontving wordt wederom het voor hen positieve testresultaat juichend gemeld, maar geen woord daarbij over hun zeer slechte bereikbaarheid.
Wordt het niet tijd dat de Consumentenbond hen aanspreekt op dit “shoppen” uit de testresultaten?
icon

Beste antwoord door Silvia_Smit 12 februari 2018, 11:36

@T. Biesma en anderen: dank voor alle reacties en toevoegingen!
Uit de test de ProviderMonitor komt XS4ALL Glasvezel als Beste uit de Test. Zij krijgen hiervoor het predicaat "Beste uit de Test" toegekend. En daarmee mogen ze dan inderdaad reclame maken.

Uit ons (eenmalig) onderzoek bereikbaarheid klantenservice providers bleek dat XS4ALL niet bij de top 3 hoorde. Dat vermelden wij dan ook in het Consumentengids-artikel, nieuwsbericht en op de website. En met dat soort resultaten zal een provider dan inderdaad geen reclame maken....
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Tja.....@ T.Biesma. Als de Consumentenbond op al dit soort gevallen moet gaan reageren , worden ze er druk mee. Vrijwel alle bedrijven hemelen de pluspunten op met liefst veel tromgeroffel en de minpunten worden verzwegen. Eerlijke zakenmensen zijn een zeldzaamheid . Ben bang dat die ook vaak failliet gaan.......
hmm dus maar laten zoals het is? Tja, als we die lijn dootrekken zou je beter dan de consumentenbond op kunnen doeken...
Natuurlijk vindt de CB dat goed, sterker nog ze zijn er blij mee, want dat levert geld op voor ze https://www.consumentenbond.nl/over-ons/wie-zijn-we/onze-organisatie/inkomsten
Reputatie 7
Badge +6
De reclame-uitingen van bedrijven zijn zelden eerlijk. Als het echt te gortig wordt of als testen van CB misbruikt worden , dan wordt heus wel actie ondernomen. Verder mag CB van de consumenten verwachten dat ze alle reclame niet voor zoete koek slikken. Ik vind het prima dat CB zich met zinvollere zaken bezighoudt en die zijn er genoeg.
Reputatie 3
Badge +5
@T. Biesma en anderen: dank voor alle reacties en toevoegingen!
Uit de test de ProviderMonitor komt XS4ALL Glasvezel als Beste uit de Test. Zij krijgen hiervoor het predicaat "Beste uit de Test" toegekend. En daarmee mogen ze dan inderdaad reclame maken.

Uit ons (eenmalig) onderzoek bereikbaarheid klantenservice providers bleek dat XS4ALL niet bij de top 3 hoorde. Dat vermelden wij dan ook in het Consumentengids-artikel, nieuwsbericht en op de website. En met dat soort resultaten zal een provider dan inderdaad geen reclame maken....
Dank voor de reacties, soms verbazingwekkend van inhoud, maar enfin. In een aantal reacties wordt aangegeven dar de Consumentenbond wel wat anders te doen heeft. De reactie van de CB zelf is zo mogelijk nog verbazingwekkender: zij gaan er blijkbaar mee akkoord dat een bedrijf winkelt in hun testresultaten.
Goed om te weten, maar op deze wijze heeft de Consumentenbond voor mij geen meerwaarde meer. Mijn opzegging gaat per omgaande uit.
Reputatie 3
Badge +5
@T. Biesma
Natuurlijk hebben wij wel 'regels' bij het gebruik van onze predicaten. Het is juist in het leven geroepen om de wildgroei tegen te gaan. Je kunt er hier meer over lezen.
Ik hoop dat je dat nog even wilt doen, voordat je een beslissing neemt om op te zeggen. Dank!
Reputatie 7
Badge +6
Verbazingwekkende reactie mijns inziens , T. Biesma. Maar iedereen heeft uiteraard recht op een eigen mening.
Ikzelf zat vele jaren bij OBN (OnsBrabantNet), buitengewoon tevreden. Uit de January 2018 test komen zij als beste oordeel op kwaliteit internet EN kwaliteit telefonie EN kwaliteit televisie (en heel merkwaardig, toch niet als beste uit de test). OBN had simple opzet, al 10 jaar glasvezel, en dit alles werkte perfect. Storing service tot 23:00 s'avonds (slechts 3 keer nodig gehad in 10 jaar).
Wat doet de KPN (die OBN heeft overgenomen): de boel opheffen.
Sindsdien zit ik bij een veel slechtere tv provider (Ziggo, technisch duidelijk minder), en veel slechter internet provider (XS4all, nog nooit zoveel storingen en outages gehad, en telefonie (XS4all, al 7 keer alles afgesloten gehad).
Waarom doet een Consumentenbond hier nou nooit iets aan ?
Reputatie 7
Badge +4
@E.T. Wiersum schrijft:
"Eerlijke zakenmensen zijn een zeldzaamheid.
Ben bang dat die ook vaak failliet gaan......."

Het eerste ben ik met u eens.
Het tweede echter beslist niet.
Ik ben overtuigd dat eerlijk nog steeds het langst duurt. Zeker op lange termijn werkt het heel positief voor een bedrijf wanneer de meeste mensen blij zijn wanneer zij eerlijk en correct geholpen worden en de kans is dan erg groot dat zij klant blijven en ook nog gratis reclame maken, die veel beter werkt dan kostbare tv-reclame en dure folders verspreiden.
Een ondernemer hoort dienstbaar te zijn, veel kennis van zaken te hebben, goed advies te geven en een goed(e) product en/of dienst te leveren. Als gevolg daarvan hoort hij zijn geld te verdienen.
Niet andersom zo veel mogelijk geld bij elkaar willen schrapen ten koste van de klanten.😣
Eerlijk en correct zaken doen voelt toch ook zoveel beter wanneer je weet dat je mensen uitstekend geholpen hebt.🙂
Helaas is dit in de praktijk meestal nog niet de norm.

Reageer