Consumentenbond.nl
Beantwoord

Internetverbinding door meerdere apps tegelijk is op laptop niet mogelijk, waarom?

  • 13 november 2018
  • 5 reacties
  • 423 Bekeken

Sinds een paar maanden heb ik het probleem dat ik maar met een applicatie tegelijk op internet kan.
Ik gebruik bijv. Filezilla om bestanden naar mijn site te kunnen uploaden en ik het Outlook op mijn laptop staan. Als ik een browser (IE of Chrome) open heb staan, kan ik met Filezilla of Outlook geen verbinding met internet krijgen. Zodra ik de browser sluit, krijg ik met die programma's wel verbinding met internet.
Het gaat om een Windows 7 laptop. de laatste updates zijn geïnstalleerd.
icon

Beste antwoord door Bert 13 november 2018, 14:00

Ik zie dat er steeds meer antivirussen, steeds meer dingen blokkeren, te sterk/veilig staan afgesteld.

Om Ziggo Safe Online uit te sluiten als oorzaak zou je Ziggo Safe Online tijdelijk kunnen verwijderen en even Security Essentials als antivirus kunnen installeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14210/security-essentials-download
(Werkt in de achtergrond hetzelfde al Defender van Windows 10)

Om zeker te zijn van een goede verwijdering van Ziggo Safe Online gebruik Verwijderprogramma voor Windows van F-Secure: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Welk antivirus of blokkers heb je draaien?
Hallo,

Ik heb Ziggo safe online (by f-secure).

Vr.Gr.
Wilfred
Reputatie 7
Badge +5
Ik zie dat er steeds meer antivirussen, steeds meer dingen blokkeren, te sterk/veilig staan afgesteld.

Om Ziggo Safe Online uit te sluiten als oorzaak zou je Ziggo Safe Online tijdelijk kunnen verwijderen en even Security Essentials als antivirus kunnen installeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14210/security-essentials-download
(Werkt in de achtergrond hetzelfde al Defender van Windows 10)

Om zeker te zijn van een goede verwijdering van Ziggo Safe Online gebruik Verwijderprogramma voor Windows van F-Secure: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Hallo Bert,

Ik heb bovenstaande uitgevoerd en het probleem is opgelost. Dank je.
Ik ga safe online weer proberen om te zien of het dan weer terugkomt.
Of is Essential beter?

Vr.gr.
Wilfred
Reputatie 7
Badge +5
Ik gebruik Essential al 12 jaar, het is hetzelfde als nu Defender. (onderliggend draait dit programma: mpcmdrun.exe)
( Dit is voor de liefhebbers ook aan te passen in de Taakplanner: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-defender-antivirus/command-line-arguments-windows-defender-antivirus )
Het haalt via automatische updates van Windows zijn updates binnen.

Als eerste kwam in 2006 dit bedrijfsmatige antivirus van Microsoft onder de naam Microsoft Forefront Client op de markt voor laptops die geen verbinding hadden met een bedrijfsmatige server om regelmatig een update op te halen.

Ik heb dit toen getest op PC's en het liep geweldig, andere antivirussen gaven problemen bij mij en mijn klanten.
Ik heb toen op tig PC's dit antivirus geplaatst en ik heb geen problemen meer gezien en gebruik het nog steeds in Windows 10, het heet nu Defender, maar onderliggend is het hetzelfde.

Reageer