Consumentenbond.nl

Is Android 6 al beschikbaar voor jouw toestel?

Reputatie 2
Badge +3
heb een lijstje gemaakt met veel verkochte smartphones van verschillende merken, en de Android-versie die daarvoor beschikbaar is. Welke telefoon heb jij? Is er voor jou al een update naar Android 6 beschikbaar? Laat het weten als je opeens een update krijgt, of als je er van baalt dat je nog steeds een oude versie hebt. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Slechts een handjevol telefoons heeft al Android 6, terwijl die al langer dan een half jaar uit is. In Android 6 krijg je meer controle over je privacy, en mede daarom vinden we dat fabrikanten moeten updaten. Bekijk voor meer informatie ook ons nieuwsbericht.

*laatst aangepast op 17-07-2016

147 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Mooi overzicht! Voor mensen die voor hun Samsung Galaxy S6 nog geen Android 6 hebben (of niet weten hoe ze dat moeten controleren): installeer http://www.samsung.com/us/smart-switch/ > zodra je je Galaxy aan je PC koppelt en er is een update, dan zal Smart Switch aanbieden je telefoon te updaten. Maak (dat kan met Swart Switch) voor de zekerheid wel eerst een backup (overigens heb ik dat zelf niet gedaan en ging de update van Android 5 naar 6 relatief snel en zonder problemen).
10 dagen geleden een update naar Android 5.0.2 gekregen voor mijn Samsung Galaxy A3
Reputatie 7
De Moto E 2015 heeft ondertussen Android 6.
Bedankt voor jullie reacties! We hebben het schema aangepast.
Ik heb de Motorola Moto G 3rd Gen 2015 en die draait op Androïd 6.0.1 mag u dus ook aanpassen in het lijstje. Klik hier voor de software update naar Android 6.0.1
Ook ik hebde Motorola moto g, 3e gen. Deze heeft Android versie 6.0 en geeft aan dat er geen update beschikbaar is.
mijn smartphone samsung galaxy S4 is 2 jaar oud en heeft de Lollipop versie 5.0.1 versie. Vraag me af waarom die niet geüpdatet wordt naar versie 6?
HTC One_M8

Al maanden geleden update ontvangen voor Android 6.0 (Software nummer 6.12.161.4)

Is momenteel up to date.

Wat ik er van weet is dat HTC, dan wel niet het populairste merk vandaag de dag) altijd zeer snel is met de nieuwste Android versies ook het hebben ze hun eigen HTC Softwareschil er overheen gebouwd.
Samsung Galaxy Note 4 SM-N910F Android 5.1.1
😞 Mijn Huawei G7 op 4.4.4
Mijn Samsung S5 (M-G900F) enkele maanden geleden aangeschaft.

Hij draait nog steeds op 5.0.

Iemand advies over updaten nar 6??
Reputatie 7
Rustig wachten.

Mijn Samsung S5 (M-G900F) enkele maanden geleden aangeschaft.

Hij draait nog steeds op 5.0.

Iemand advies over updaten nar 6??

Geplaatst door J.H.M. Frissen op Apr 27, 2016.

Reputatie 5
Badge +6

Rustig wachten.

Mijn Samsung S5 (M-G900F) enkele maanden geleden aangeschaft. Hij draait nog steeds op 5.0. Iemand advies over updaten nar 6?? Geplaatst door J.H.M. Frissen op Apr 27, 2016.

Geplaatst door A. Deen op Apr 27, 2016.

Yup, ziet er hoopvol uit: http://www.sammobile.com/2016/04/19/galaxy-s5-sm-g900f-model-starts-getting-marshmallow-update/
Moto 4G4 Android 5.1 per december 2015 ...
Voor Samsung Galaxy S5 is inmiddels Android 6.0 beschikbaar (zie o.a. http://androidworld.nl/nieuws/android-60-voor-galaxy-s5-rolt-ook-uit-nederland/).

Voor Motorola Moto G (3rd gen) 2015 is Android 6.0 ook beschikbaar.

In het overzicht ontbreekt nog de Samsung Galaxy S5+ (SM-G901F); deze draait nog op Android 5.0.2 maar zou binnenkort ook de upgrade naar Android 6.0 moeten ontvangen.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga het schema weer updaten!

Voor [... knip ...]

Voor Motorola Moto G (3rd gen) 2015 is Android 6.0 ook beschikbaar.

[... knip ...]

Geplaatst door R.G. Munsterman op Apr 28, 2016.

Desondanks, voor mij Motorola Moto G4G (XT1039) geen update... 😞
Als het gen3 is kunt U op het linkje klikken bij mijn vorige post.
Reputatie 7
Nope, de 1039 is 2e generatie uit 2014.

Als het gen3 is kunt U op het linkje klikken bij mijn vorige post.

Geplaatst door L.M. Berkelaar op Apr 28, 2016.

De Moto X 2nd gen en de Moto G 2nd gen staan ook in de updatelijst voor Android 6.0 dus kijkt U even bij Motorola of kijk of de instellingen van Uw telefoon goed staan voor "update over the air" of kijk bij telefooninfo en klik op "systeemupdates". Succes.
Mijn Motorola Moto X Style heeft de update naar 6 gehad
Badge
heb een sony Z DRIE compact nog geen upgrade gehad ook via usb op sony site geprobeerd te updaten geen update voor android 6.

Er zit nog Android 5.1.1. op

groetjes karel
Mijn HTC M9 heeft 6.0
Bedankt voor jullie toevoegingen, ik zal het schema maandag updaten!
bezit een huawei G750-U10 en is van 30-08-2014 gebruikt nog steeds android 4.2.2.

Reageer