Consumentenbond.nl

Is Android 6 al beschikbaar voor jouw toestel?

Toon eerste bericht

147 reacties

Op de Samsung S5 mini zit sinds deze week Android 5.1.1.
Heb Android 6.0 op mijn LG G3
Badge
Moto E2015 is inderdaad ook up to date!
Voor de Oneplus One is Android 6.01 inmiddels via OTA verspreid.
Mijn Samsung Galaxy S4 mini zit nog gewoon op 4.4.2.

Maar als het goed is krijg ik vandaag de Sony Xperia Z5 Compact binnen en ik ben benieuwd welke versie daar nu op geïnstalleerd is. Laat ik hier nog even weten.
Reputatie 1
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het schema weer bijgewerkt!
Nog steeds geen update voor mijn Huawei G750
Ik heb Samsung Galaxy S4 met Android 5.01. Ik weet niet waarom er geen 6 op komt maar zou het graag willen hebben
Reputatie 1
Badge
Ik heb ook een Z3 Compact maar tot nu toe nog Android 5.1.1. Update zal binnenkort wel komen.

Groeten,

Peter

heb een sony Z DRIE compact nog geen upgrade gehad ook via usb op sony site geprobeerd te updaten geen update voor android 6.

Er zit nog Android 5.1.1. op

groetjes karel

Geplaatst door k.w.h.f. Berger op Apr 30, 2016.
Sony Xperia Z3 compact - staat in het schema dat 6.0 beschikbaar is. Mijn Z3 compact draait op android 5.1.1. Er is geen update beschikbaar naar 6.0.(zowel op de telefoon als de op de software sony companion (via pc) niet, beide gecontroleerd op updates)

Dit komt dus niet overeen met het schema dat hier staat.
Reputatie 1
Mijn motorola moto X play heeft inmiddels al Android 6.0.1, de meest recente versie dus.

Dat is ook precies de reden dat ik vorig jaar voor motorola heb gekozen omdat dit merk een redelijk basic android versie draait zonder merkgebonden extra's en dus ook eenvoudig geupdate kan worden.

Alleen een nexus zou nog beter zijn, omdat die standaard androidversies draait en door Google zelf van de allerlaatste updates wordt voorzien.

Sony Xperia Z3 compact - staat in het schema dat 6.0 beschikbaar is. Mijn Z3 compact draait op android 5.1.1. Er is geen update beschikbaar naar 6.0.(zowel op de telefoon als de op de software sony companion (via pc) niet, beide gecontroleerd op updates)

Geplaatst door M.J. van den Bosch op Mei 3, 2016.
Dank voor je input! Wij zullen het controleren en het schema daarop aanpassen.
Mogelijk is er verwarring met de Z5 compact die wél Android 6 heeft.

Dank voor je input! Wij zullen het controleren en het schema daarop aanpassen.

Geplaatst door Ronnie van der Linden op Mei 4, 2016.
Reputatie 2
Badge +3

Toch niet, hè? Volgens Sony kan hij al wel naar Android 6.0, maar het lukte ons zelf ook nog niet om de Z3 Compact te updaten.
Mijn telefoon, Samsung A3 (6) (dus uit 2016, je hebt ook een A3 uit 2015) heeft nu de Android versie 5.1.1
Reputatie 1
Badge
Sony is gestart met de uitrol van Android 6.0 voor Z3 (Compact). Release date is 26 april 2016. Zie http://support.sonymobile.com/global-en/xperiaz3co...

Citaat van de pagina:

You may already have the latest software, depending on the date of purchase. Software updates are released at different times depending on operator and/or country. Therefore, we cannot give you an exact date for when a specific update will be available for your device.

Android version: Android 6.0 (Marshmallow)Latest available software: 23.5.A.0.570Release started: 2016-04-26

Maw. Het kan nog wel een paar weken duren, maar de update komt wel beschikbaar. Even geduld dus.

Groet,

Peter
Reputatie 1
Het schema is weer bijgewerkt! We blijven graag horen welke toestellen zijn geüpdatet of welke toestellen juist nog niet.
Sinds kort heb ik 5.1.1 binnengekregen op mijn Samsung Galaxy Note 4....
ik heb een galaxy s5 met versie 5 maar kan niet naar versie 6 . Hoe rijmt dit met de informatie uit de tabel?
Reputatie 5
Badge +6
ik heb een galaxy s5 met versie 5 maar kan niet naar versie 6 . Hoe rijmt dit met de informatie uit de tabel? Geplaatst door P.J. Vossen op Mei 6, 2016.

Volgens http://www.gottabemobile.com/2016/03/28/samsung-galaxy-s5-marshmallow-release-details/ is er een Android versie 6 'in het wild' gespot. Of die al wereldwijd, voor alle modellen en voor/via alle providers beschikbaar is, weet ik niet. Welk model en welke provider heeft u exact? U heeft Samsung Kies op uw PC of laptop en recent daarmee gekeken of uw telefoon een update aangeboden krijgt? U vindt KIES op http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/ .
Model galaxy s5. Provider Vodafone.
Reputatie 5
Badge +6
Model galaxy s5. Provider Vodafone. Geplaatst door P.J. Vossen op Mei 6, 2016.

Qua model kun je bij de telefoon-info meestal een "Model number" vinden: ik zie bv "SM-920F" op mijn S6. Maar zie : http://www.galaxyclub.nl/2016/04/samsung-galaxy-s5-android-6-marshmallow-update-nederland .
Is Android 6 alleen te installeren op de nieuwste toestellen, of ook op goedkopere modellen,bijvoorbeeld op een WIKO GOA.

Tot welke modellen /processor is het mogelijk om een oudere versie, b.v. 5 nog te updaten?

Ik kan mij voorstellen dat er grenzen zijn aan de processorsnelheid, maar om voor elk nieuw besturingssysteem nou een nieuwe telefoon te kopen gaat mij te ver.
De kracht/snelheid speelt in de praktijk op dit moment een ondergeschikte rol. Eerst moet de fabrikant zin hebben een nieuwe versie geschikt te maken voor een oud toestel. Leveranciers van goedkope toestellen zullen dat over het algemeen niet doen. Uw Wiko Goa lijit me overigens ook daadwerkelijk een beetje kracht tekort komen. Ik zou niet rekenen op Android 6 of 5.

Is Android 6 alleen te installeren op de nieuwste toestellen, of ook op goedkopere modellen,bijvoorbeeld op een WIKO GOA.

Tot welke modellen /processor is het mogelijk om een oudere versie, b.v. 5 nog te updaten?

Ik kan mij voorstellen dat er grenzen zijn aan de processorsnelheid, maar om voor elk nieuw besturingssysteem nou een nieuwe telefoon te kopen gaat mij te ver.

Geplaatst door R. Boes op Mei 6, 2016.
Goede avond\middag

De Samsung Galaxy S5 heeft vandaag 6 mei 2016 een update gekregen naar Android 6.01. Deze kan ook op de lijst aangevuld worden

Mvg R. Spanjerberg

Reageer