Consumentenbond.nl

Is Android 6 al beschikbaar voor jouw toestel?

Toon eerste bericht

147 reacties

Mijn Sony Xperia Z3 Compact draait sinds een week of wat op Android 6.0.1 (Build-nummer: 23.5.A.0.75)
Het schema is zojuist weer bijgewerkt. We horen graag van jullie welke telefoons nog meer wel of niet op Android 6.0 of hoger draaien, dan kunnen we het schema blijven updaten.
Nog steeds geen Android 6 hier (SM-G901F) Galaxy S5+, Niet over Air en niet via Kies3.
Mijn Samsung S5 NEO is enkele weken geleden ook al geupdated naar Marshmallow. 6.01

Gewoon gekocht toestel. Unbranded dus.
Reputatie 1
Mijn Galaxy S5, prepaid is gisteravond aangepast van 5.0 naar 6.0.1
Sinds vanochtend is mijn Unbranded Galaxy S5+ (SM-G901F) geupdate naar Android 6.
Sorry voor het late bericht.

Zelf gezocht naar update en op zaterdag, 02 juli j.l. de update naar 6.01 geïnstalleerd.
Reputatie 1
Ik ga het schema weer bijwerken. We horen graag nog steeds van jullie welke telefoons er nog meer recent een upgrade naar Android 6.0 of hoger hebben gehad!
heb sinds september 2014 een LG-E975 en heeft nog steeds android-versie 4.4.2 en geen update beschikbaar.
Ik wil een nieuwe telefoon kopen en heb de LG G4 in gedachte, omdat de Consumentenbond die als de beste koop heeft beoordeeld. Volgens de Consumentenbond wordt het toestel op dit moment met Android 6.0 geleverd, maar bij alle webshop waar ik kijk, wordt Android 5.1 genoemd.Als ik een toestel koop wil ik natuurlijk wel de versie 6.0. Hoe groot is het risico dat ik hem met de 5.1 geleverd krijg? Alvast bedankt. groet, Ton
Ik heb een abonnement bij Telfort en een losse S6 gekocht. Hierop staat nog Android 5.1.1. Mijn telefoon staat op automatisch bijwerken van software, maar werkt het dus niet bij naar Android 6.0. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik heb al met Smart Switch geprobeerd, maar daar zie ik nergens de optie staan om bij te werken. Hoor het graag.
Voor Samsung Galaxy S5+ (SM-G901F) is sinds 5 augustus Android 6.0.1 beschikbaar.
Reputatie 2
Badge +3
Heel erg bedankt voor de vele reacties. Zo te zien komen er steeds meer Android 6-updates, fijn! Binnenkort verschijnt Android 7 alweer. Ik ben benieuwd of het hele circus dan van vooraf aan begint, of dat het dit keer beter gaat met updates.

We hebben ons niet alléén bezig gehouden met updates en ook over andere smartphone-onderwerpen geschreven. Ik ben benieuwd of je nog informatie mist waar je graag over wilt lezen! Daarom heb ik deze topic gemaakt: 'Smartphones: waar wil jij meer over weten?' Praat je mee?
Reputatie 2
Badge +3
Android 7 is al voor een handjevol telefoons te krijgen. Krijg jij ook een update?
16 mei 2016 Sony xperia update naar 6.0.1
Het lijkt erop dat ik onder het artikel geen reactie kan plaatsen, vandaar doe ik het hier maar.

De consumentenbond moet zich nog wat beter inlezen.

Dat nog niet overal Android 6 (of nu 7) draait, wil nog niet zeggen dat een mobiel niet up-to-date kan zijn met security updates. Security updates worden nog steeds uitgegeven voor Android 4.4.4, 5.0.2, 5.1.1, 6.0, 6.0.1, 7.0.

Dat telefoons van 2 jaar oud naar Android 6 of 7 worden geüpgraded kan niet worden verwacht. Wat wel van fabrikanten te verwachten valt is dat ze langer security updates uitbrengen voor hun product. En hier zit nou juist het probleem waar de consumentenbond aandacht aan moet besteden, dit is nou net wat veel fabrikanten niet doen.

Google brengt security updates uit maar fabrikanten verwerken deze updates niet in hun producten of doen er zeer lang over om dit te doen, wat zeer kwalijk is bij security updates. Dus ook de mobiels met Android 6 (of straks 7) lopen gevaar omdat ze niet of laat geüpdatet worden.

En consumenten als uw (niet hele oude) telefoon al een tijd geen security! updates gehad heeft, ga terug naar de winkel en ontbind uw koop of vraag om een vervangend model.

En consumenten als uw (niet hele oude) telefoon al een tijd geen security! updates gehad heeft, ga terug naar de winkel en ontbind uw koop of vraag om een vervangend model.

Geplaatst door Nik05 op Okt 6, 2016.

Heb je daar ervaring mee? Ik acht de kans dat je dat voor elkaar krijgt zonder te rechten nihil, en de kans ook nog eens aanzienlijk dat je de zaak verliest. Maar hé, ik zou graag ongelijk hebben dus hoor graag meer.

Heb je daar ervaring mee? Ik acht de kans dat je dat voor elkaar krijgt zonder te rechten nihil, en de kans ook nog eens aanzienlijk dat je de zaak verliest. Maar hé, ik zou graag ongelijk hebben dus hoor graag meer.

Geplaatst door A. Deen op Okt 6, 2016.
Nee geen ervaring mee.

Maar waarom verwacht u dat er een aanzienlijke kans is om een zaak te verliezen?

Maar waarom verwacht u dat er een aanzienlijke kans is om een zaak te verliezen?

Puur gevoel en vergeet niet dat zelfs als de kans dat je wint twee tegen een is er nog steeds een aanzienlijke kans is dat je verliest. Afijn, daarom was ik ook zo benieuwd of je er ervaring mee had.
Puur gevoel en vergeet niet dat zelfs als de kans dat je wint twee tegen een is er nog steeds een aanzienlijke kans is dat je verliest. Afijn, daarom was ik ook zo benieuwd of je er ervaring mee had.

Geplaatst door A. Deen op Okt 6, 2016.
Dit is wat ik op de site van de consumentebond lees
Fabrikanten van Android-smartphones moeten hun toestellen tenminste 2 jaar na aankoop ondersteunen met updates.

Als ze dit niet doen, dan kan je je koop toch ontbinden? Wat kan je anders doen?

Waar de consumentenbond die twee jaar vandaan haalt is mij niet helemaal duidelijk, maar dit zal wel uit de Europese garantiewetgeving komen dat minimaal twee jaar garantie voorschrijft.

Dit is wat ik op de site van de consumentebond lees
Fabrikanten van Android-smartphones moeten hun toestellen tenminste 2 jaar na aankoop ondersteunen met updates.

Als ze dit niet doen, dan kan je je koop toch ontbinden? Wat kan je anders doen?

Waar de consumentenbond die twee jaar vandaan haalt is mij niet helemaal duidelijk, maar dit zal wel uit de Europese garantiewetgeving komen dat minimaal twee jaar garantie voorschrijft.

Ja, dat klopt allemaal maar ik wil het eerst nog wel eens meemaken.Iemand die de koop ontbindt omdat zijn toestel niet up to date gehouden is en ook zijn gelijk gekregen heeft.
Wim Tupker

vanaf 1 sep 2015 Samsung Galaxy Core Prime VE

versie nog steeds Andoid 5.1.1
bij android 6.0.1 werkt CCleaner niet meer optimaal en kan de cach alleen handmatig worden gereinigd. Dat is superonhandig en kost heel veel tijd om elke afzondelijke app de cache te reinigen. Is er een alternatief?

bij android 6.0.1 werkt CCleaner niet meer optimaal en kan de cach alleen handmatig worden gereinigd. Dat is superonhandig en kost heel veel tijd om elke afzondelijke app de cache te reinigen. Is er een alternatief?

Geplaatst door L. Lusink op Okt 17, 2016.
Settings -> Storage & USB -> Cached data -> OK
Samsung Galaxy A3. Vandaag Android 6.01 geïnstalleerd.

Reageer