Consumentenbond.nl

Is Android 6 al beschikbaar voor jouw toestel?

Reputatie 2
Badge +3
heb een lijstje gemaakt met veel verkochte smartphones van verschillende merken, en de Android-versie die daarvoor beschikbaar is. Welke telefoon heb jij? Is er voor jou al een update naar Android 6 beschikbaar? Laat het weten als je opeens een update krijgt, of als je er van baalt dat je nog steeds een oude versie hebt. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Slechts een handjevol telefoons heeft al Android 6, terwijl die al langer dan een half jaar uit is. In Android 6 krijg je meer controle over je privacy, en mede daarom vinden we dat fabrikanten moeten updaten. Bekijk voor meer informatie ook ons nieuwsbericht.

*laatst aangepast op 17-07-2016

147 reacties

Mijn:

Samsung Galaxy Core 2 heeft versie 4.4.2

Samsung S4 Mini heeft versie 4.4.4.
Heer of mevrouw Spanjerberg.

Van welke "brand" is uw toestel??
Tijdens de upgrate van twee Samsungs Galaxy S5 naar software 6.01 werden alle twee de samsungs zeer warm. Dat was duidelijk merkbaar dat dit buitensporig was.
ik heb een galaxy s4 en Android-versie 5.0.1
Mijn Samsung S4 GT-I9505 draait nog steeds (08-05-2016) met 4.4.2. In jullie overzicht kan ik hem updaten/upgraden. Hoe?
Reputatie 2
Badge +3

Mijn telefoon, Samsung A3 (6) (dus uit 2016, je hebt ook een A3 uit 2015) heeft nu de Android versie 5.1.1

Geplaatst door Liselotte op Mei 4, 2016.
Merkwaardige keus van Samsung dat ze deze 2016-telefoons met Android 5 hebben uitgebracht.
Komt er toch wat internationaal momentum op gang:

http://phandroid.com/2016/05/09/the-fcc-and-ftc-wants-to-know-why-carriers-and-oems-are-slow-to-push-out-android-security-updates/
Gisteren de update geïnstalleerd op mijn Sony Xperia Z3 compact!
Badge
Ik heb een Galaxy S4 en ondanks dat ik automatische update heb ingesteld, heeft mijn mobiel nog steeds versie 5.0.1.
sinds eind maart op m'n Samsung S6-edge 6.0 sindsdien al 2 keer kleine update gehad. Voldoet prima ondanks dat Samsung geen enkele info gaf over het updaten én ik knettergek wordt van de enorme hoeveelheid onzinnige "standaard" apps die er op staan en ook nog steeds automatisch worden toegevoegd.

Dit was waarschijnlijk de laatste keer Samsung voor mij aangezien ik het gevoel heb dat ik nergens controle over heb (ondanks Android 6)
Reputatie 1
Badge
Vandaag op vakantie in Griekenland via een krakkemikkige WiFi mijn Sony Xperia Z3 Compact geupgraded naar versie 6.0.1

Peter
Het liefst zou ik een Nexus bezitten, maar te prijzig. Daarom Motorola als betaalbaarder alternatief. Mijn Moto G 2015 (16GB) draait inmiddels alweer een poosje op Marshmallow. (v6).
Mijn Samsung GT-I9070 draait nog op 4.1. 2. 😞
Tot nu toe m is ik de Google Nexus serie in het rijtje.

Mijn Google Nexus 5X draait alweer enige tijd op versie 6.0.1

Maar mijn oudere Google Nexus 10 heeft nooit een update naar versie 6 gekregen en is blijven steken bij versie 5.1.1. Kennelijk vindt Google zelf dit toestel te oud om te upgraden. Maar let wel: ook dit toestel krijgt wel de maandelijkse security update.
Mijn Xperia Z3 heeft de update gehad.
Android 6.0.1 met succes geïnstalleerd op Nexus 5 (LG) na daarop te zijn geattendeerd door Google
Heb Samsung Note 4, geen update naar Adroid 6!
Ik heb een Moto G 4G (2e gen) met Android 6.0
Sony Xperia Z3 Compact sinds deze week op Android 6.0.1.
Ik gebruik Sony Z3 Compact. Gisteren bericht ontvangen van Sony dat Android 6 beschikbaar is. Gelijk geïnstalleerd. Werkt prima.
mijn S5 is sinds vorige week (7 mei) geüpdatet naar Android versie 6.0.1
Reputatie 1
Bezit een Samsung S5. Zojuist geprobeerd ( 14.05 ) of er updates zijn. Het toestel geeft aan, dat er geen updates beschikbaar zijn. Huidige stand is wel 5.0 en geen 6.
mijn Samsung S5 gaf zelf een update aan, had ook al eerder geprobeerd om een update te krijgen maar toen lukte het niet.

Afgelopen zaterdag 7 mei zei die dat er een software update was en bleek het dus om de Android 6 versie te gaan.

Geduld hebben denk ik tot die het zelf aangeeft.
Ik mis in het lijstje de Nexus-telefoons, die door verschillende fabrikanten worden gemaakt. Mijn Huawei Nexus 6P heeft de nieuwste Android-versies en wordt maandelijks geupdate.
Mijn Fairphone 1 van 2014 draait nog op 4.2.2, laatste update in mei 2016. Kan ie Android 6 draaien? Ik hoop dat jullie deze uitstekende telf van NL bedrijf ook behandelen

Reageer