Consumentenbond.nl

Is beveiligingscamera achter het raam hangen handig?

• 26 februari 2019
  • 39 reacties
  • 3571 Bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 6
Badge +4

een beveiligingscamera heeft altijd een kabel nodig, dat ding heeft immers voeding nodig. en als je die kabel dan gebruikt voor voeding en netwerk, kan via 1 kabel, dan hoeft  wifi helemaal niet meer. best of both worlds, noemen we dat 😉

Reputatie 7
Badge +7

Nou ben je toch een volwaardig IT-er. Al heb je geen verstand van beveiligingscamera's, je weet met je IT achtergrond in elk geval hoe je “het” doen moet.

De camera's hebben allen stroom nodig, maar hoe krijgen ze dan ook verbinding met  ‘modem, router, HD en scherm. Via het stopcontact? Daarover heb ik wel eens gehoord, maar meer ook niet. Geen idee hoe dat moet. Trouwens het wifi ook niet, ik heb dat laten installeren. Dat is het probleem als je niet precies weet hoe het werkt en ook niet zo technisch bent. Groet Leo.

Het WiFi signaal is redelijk eenvoudig te verstoren waardoor de camera niet meer in staat is de beelden te verzenden. WiFi kan heel stabiel zijn hoor.  Daarom is bedraad aansluiten beter. En als je dan ook nog eens gebruik maakt van Power Over Ethernet is dat ook je voeding. 

Het hub verhaal klinkt als een redundante oplossing voor bedrijven om te waarborgen dat de communicatie met de bewakingsapparatuur kan plaatsvinden.  Maar ja, en dan valt de stroom uit, ook van de mobiele mast.  Heb  je nog niks...

Reputatie 6
Badge +4

dank je, leo. kan ik morgen weer met een gerust hart naar mijn werk gaan 🤗 

en die ene netwerkkabel naar de camera maakt inderdaad gebruik van power over ethernet, zoals hierboven ook al staat. je router of switch moet dit wel ondersteunen, en je camera uiteraard ook. 

zo, nu gauw de ptz hikvision poe cam ophangen en zorgen dat de domotica alarm geeft bij ongenode gasten, had ik stiekem toch een beetje kaas gegeten van camera’s 😉

Reputatie 7
Badge +7

Beste @E.B.F. Stroeve , bescheidenheid is een goede deugd, maar al te bescheiden hoeft ook weer niet. Het mooie is aanvankelijk te denken dat je het niet hebt, maar uiteindelijk toch genoeg kennis te hebben en die ook nog te delen.:nerd: Groet Leo.

Badge

Oké @Gebruiker1576322235  en @Mazzel  dank voor jullie adviezen. Ik heb  door jullie genoemde apparaten, een jammer e.d,. nog nimmer gebruikt, dus moet afgaan wat jullie beweren. Als simpele gast zie in in winkels, supers, restaurant overal staan hier wifi mogelijk en als als simpele gast denk ik dan ze hebben wifi. Waar werken al die ijverige gasten die in winkels, restaurants met smartphone, tablet, laptop e.d. uren bezig zijn dan mee?. Ik heb er bij McDonalds zien zitten op één kopje vele uren, hele dagen aan het werk op de tablet of lasptop enz. Door omstandigheden was ik er zelf ook lange tijd vanwege een feestje en eten e.d. Maar er zitten er daar echt hele dagen te werken, goedkoop zeker?

MAAR VOLGENS JULLIE GEBRUIKEN ZE DAAR DUS GEEN WIFI. Ik ben best goed gelovig, maar wist niet dat wifi zo slecht was, had het dan al niet lang verdwenen moeten zijn? Groet Leo.

Om alle misverstanden weg te nemen, het Hub verhaal kwam van mij af. Om kort uit te leggen, het verfhaal ging over wifi en andere forumleden beweerden dat wifi niet erg stabiel en ook niet erg veilig is. Een voorbeeld werd genoemd, een Jammer. Ik wist niet wat een jammer was, heer Stroeve heeft het uitgelegd met o.a. de opmerking dat er weinig tegen een Jammer te doen is. Dievengilde schakelen ermee de wifi van de beveiliging uit.  Ik denk weer dat is vreemd dat er niets tegen een Jammer te doen is. Als er ergens een lek is wordt er wel weer wat op gevonden. Dus ik zoeken naar wat is er tegen een Jammer te doen. Kom ik een heel verhaal tegen over een Hub. Geen idee wat het is. Jullie hebben het nu min of meer uitgelegd en het lijkt me zeer ingewikkeld en niet iets voor een eenvoudige beveiliging thuis.

Verder met @Gebruiker1576322235 eens, naast mijn werk heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan en ook belast geweest met de beveiliging van een object. De beveiliging was aangesloten op een beveiligingsdienst en inderdaad, vaak is het alarm afgegaan, en de dienst kwam altijd wel, maar meestal meer dan 15 minuten later. Maar dat is verder ook geen optie voor bij mij thuis. Blijft dat wifi dus niet  ‘eenvoudig’ te beveiligen is tegen een Jammer. Groet Leo.

Geachte l.j.f. de Ruiter

ik ben bang dat u twee dingen door mekaar haalt .

Deze systemen werken via internet en de beelden kunnen via een netwerk waar ook ter wereld bekeken worden d.m.v. WiFi of vast internet aansluiting.

ik zal u om het duidelijk te maken drie voorbeelden doorsturen :

dit is een wifi systeem die draadloos en d.m.v. van wifi signaal verstuurd naar NVR :

https://areavisum.nl/WiFi-Camera-set-met-2-Bullet-camera-2MP-1080P-HD-Draadloos-

dit zijn vast systemen die via internet en een gesloten netwerk werken , dus bedraad en andere ook bedraad via lichtnetwerk :

https://areavisum.nl/Beveiligingscamera-set-4-x-Bullet-camera-5MP-2K-HD-Draadloos-

https://areavisum.nl/Camerabewaking-set-3x-Bullet-camera-4MP-2K-HD-Analoog-

deze onduidelijkheid hing de hele tijd al in de lucht en hopelijk maakt dit het wel duidelijker .

vriendelijke groet ,

Reputatie 7
Badge +7

Beste @Gebruiker1576322235 . Hartelijk dank voor de uitleg. Ik ben inderdaad niet zo thuis in deze techniek,  wifi of vast netwerk, beveiliging techniek e.d. Wat het laatste betreft, daar gaat het nu even over, heb ik het beveiliging systeem aan laten leggen door een computer en beveiliging bedrijf.

Ik heb een 6-tal Foscam Camera's, een HD 3Gb recorder, afzonderlijk alleen voor de beveiliging camera's, en een aparte Wifi router, of hoe dat heet, omdat de Wifi van Ziggo niet toereikend was, de Wifi van het merk TP Link o.i.d. ook niet, ik heb nu Amplifli, en wel voor binnen en apart buiten. Ja ik heb er zelf niet toe besloten, maar de installateur is uitgebreid bezig geweest, het Wifi bereik was lastig, een aantal zaken zijn geprobeerd en uiteindelijk ging het met Amplifli goed. Dit zijn de Foscams: https://www.foscam.nl/index.php/pan-tilt-ip-camera.html en de recorder: https://www.foscam.nl/index.php/digitale-video-recorders.html 

Voor zover ik begrijp is dat hetzelfde als het door u eerste systeem, alleen een ander merk ??

De twee andere opties zijn dus bekabeld en ik las o.a. voor grootschalig gebruik.

Ik heb dus het Wifi systeem, het bevalt verder goed, de beelden zijn netjes, van anderen hoor ik dat ze slechtere beelden hebben, maar er zullen ongetwijfeld ook betere zijn, maar dan hangt er een ander prijskaartje aan.  Alleen wordt dus op het forum gesteld dat Wifi niet erg veilig is en zelfs onstabiel.. Om alles nu te gaan bekabelen kost uiteraard weer geld, zelf doen hoef ik niet aan te beginnen.  Is er dan geen mogelijkheid Wifi voor mijn situatie, dus in een enkel geval, beter te beveiligen ?      Groet Leo.     

Badge

Beste @Gebruiker1576322235 . Hartelijk dank voor de uitleg. Ik ben inderdaad niet zo thuis in deze techniek,  wifi of vast netwerk, beveiliging techniek e.d. Wat het laatste betreft, daar gaat het nu even over, heb ik het beveiliging systeem aan laten leggen door een computer en beveiliging bedrijf.

Ik heb een 6-tal Foscam Camera's, een HD 3Gb recorder, afzonderlijk alleen voor de beveiliging camera's, en een aparte Wifi router, of hoe dat heet, omdat de Wifi van Ziggo niet toereikend was, de Wifi van het merk TP Link o.i.d. ook niet, ik heb nu Amplifli, en wel voor binnen en apart buiten. Ja ik heb er zelf niet toe besloten, maar de installateur is uitgebreid bezig geweest, het Wifi bereik was lastig, een aantal zaken zijn geprobeerd en uiteindelijk ging het met Amplifli goed. Dit zijn de Foscams: https://www.foscam.nl/index.php/pan-tilt-ip-camera.html en de recorder: https://www.foscam.nl/index.php/digitale-video-recorders.html 

Voor zover ik begrijp is dat hetzelfde als het door u eerste systeem, alleen een ander merk ??

De twee andere opties zijn dus bekabeld en ik las o.a. voor grootschalig gebruik.

Ik heb dus het Wifi systeem, het bevalt verder goed, de beelden zijn netjes, van anderen hoor ik dat ze slechtere beelden hebben, maar er zullen ongetwijfeld ook betere zijn, maar dan hangt er een ander prijskaartje aan.  Alleen wordt dus op het forum gesteld dat Wifi niet erg veilig is en zelfs onstabiel.. Om alles nu te gaan bekabelen kost uiteraard weer geld, zelf doen hoef ik niet aan te beginnen.  Is er dan geen mogelijkheid Wifi voor mijn situatie, dus in een enkel geval, beter te beveiligen ?      Groet Leo.     

Geachte Dhr de Ruiter

Foscam heeft nog enkele modellen die niet dicht zijn ( veiligheidslekken ) , let even op het type want lang alle zijn niet veilig . dit speelt al jaren en het merk doet er niet veel aan . pas op .

dit is niet lang gelden zelfs wederom in radar tv programma geweest .

dit omdat anders de hele wereld met u mee kan kijken .

vriendelijke groet

Badge

Beste @Gebruiker1576322235 . Hartelijk dank voor de uitleg. Ik ben inderdaad niet zo thuis in deze techniek,  wifi of vast netwerk, beveiliging techniek e.d. Wat het laatste betreft, daar gaat het nu even over, heb ik het beveiliging systeem aan laten leggen door een computer en beveiliging bedrijf.

systemen kunnen natuurlijk altijd kleiner of groter .

systemen zijn ook voor kleinere projecten en woningen , kwaliteit kost nu eenmaal geld .https://areavisum.nl/Budget-camera-set is voor kleinere systemen ideaal . om niet 1 partij te noemen is http://camerabewakingssystemen.nl/ ook een optie of calitec.nl . er leiden meer wegen naar Rome .

vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +7

Wederom dank, @Gebruiker1576322235 .  Ik ga het allemaal bekijken, maar blijft wel mijn vraag, een systeem hebbend, alles via Wifi.  Hoe is dat Wifi beter te beveiligen, o.a tegen de Jammer e.d. In deze tijd van technische vernieuwingen, en volop software programma's., moet er toch wel iets zijn? Groet Leo.

Reputatie 6
Badge +4

leo, wifi werkt met radiosignalen en een jammer is een stoorzender die die wifi radiosignalen verstoort. daar kun je weinig anders aan doen dan de stoorzender uitschakelen. 

bij defensie hebben ze daar vast iets voor maar bij de mediamarkt nog niet….😉

Dus komen kwaadwillenden met een stoorzender, die wel te koop is, om je Wifi om zeep te helpen en te voorkomen dat je camera beelden kan vastleggen van de activiteiten die de verstoorders willen doen.  zegt niks over stabiliteit WiFi, wel over de mogelijkheid het signaal te verstoren.  Dus als je dan toch al een draadje trekt voor de voeding van die camera’ s, zorg er dan voor dat POE geregeld is en je camera’ s daar mee overweg kunnen. WiFi connectie voor camerabeelden vastleggen is geen serieus te nemen oplossing. Ook een oplossing waarbij beelden lokaal worden opgeslagen is dat niet.

Reputatie 7
Badge +7

Wederom dank aan allen, voor mij adviezen waar je wat aan hebt. Echter de kennis en techniek ontbreekt mij alles zelf te kunnen doen. Zoals gezegd heb ik het systeem laten aanleggen door een computer en beveiligingsbedrijf. Helaas hebben zij mij niet de tips gegeven die u mij doet toekomen.

Over lekken in Foscam camera's weet ik niets.  Van heel Foscam had ik nog nooit  gehoord. Het zijn goede camera's werd gezegd. Ik heb dat geloofd. Erg veel klachten heb ik er ook niet over. Wel ben ik bekend met de Foscam fabriek en importeur. Binnen 5 maanden ging een camera stuk en ze hebben er niets aan gedaan, eigen schuld was het antwoord, er zitten krassen op. Een camera van 150 Euro, de winkel/leverancier heeft voor de helft van de prijs een nieuwe geleverd. Misschien ook anders gemoeten, maar van Foscam zelf dus geen hoge pet op zoals @Gebruiker1576322235  elders stelt.

Maar ik ga de leverancier verder vragen,  ook over bekabeling en POE ??? Groeten Leo.

Badge

Wederom dank, @Gebruiker1576322235 .  Ik ga het allemaal bekijken, maar blijft wel mijn vraag, een systeem hebbend, alles via Wifi.  Hoe is dat Wifi beter te beveiligen, o.a tegen de Jammer e.d. In deze tijd van technische vernieuwingen, en volop software programma's., moet er toch wel iets zijn? Groet Leo.

helaas , een “jammer” drukt alle wifi er uit en daar is niks anders aan te doen dan bedraden . enkele merken kunnen de wifi camera’s ook aansluiten met draad , lijkt een gekke optie maar is reuze handig . foscam heeft waarschijnlijk niet die optie .

trouwens…. als je de kennis hebt maak je redelijk eenvoudig een “jammer” ….

vriendelijke groet

Reageer