Consumentenbond.nl
Beantwoord

Is er echt maar één internetprovider die op mijn adres kan leveren?

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Ik zit nu een paar jaar bij dezelfde internetprovider en ben er nu na een aantal prijsstijgingen klaar mee. Het liefst zeg ik nu zo snel mogelijk mijn huidige abonnement op om over te stappen naar een andere provider. Op sites als internetvergelijken.nl zijn er geen andere providers die op mijn adres leveren en is de enige optie dat ik bij de huidige provider blijf.

Hier komt mijn vraag dus ook vandaan; Kan het zo zijn dat er echt maar één internetprovider die op mijn adres kan leveren? Er moet toch minstens een ander provider zijn om uit te kunnen kiezen?

Alvast bedankt voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Silvia_Smit 26 augustus 2016, 10:10

De postcode-check is de eerste stap die je moet doen om te kijken welke providers op je adres internet (bellen en/of tv) leveren. Glasvezel is namelijk nog niet helemaal in Nederland uitgerold, kabelaars werken regionaal (dus niet landelijk, alhoewel Ziggo wel een 'bijna' landelijke speler is) en bij een dsl aanbieder (bv KPN en Tele2) maakt het uit hoever je van de wijkcentrale woont. Namelijk: hoe verder weg, hoe minder snel internet en sommige pakketten kun je dan niet verkrijgen. Lees voor meer keuze-advies: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/koopadvies

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge
Lucas,

Dat ligt er natuurlijk aan waar je woont. Dat vermeldt je niet. Ik kijk net even op de door jou genoemde website. Mijn huidige provider heeft hier in de omgeving minstens 50% van alle aansluitingen. Heel merkwaardig wordt die in de lijst niet genoemd wanneer ik op mijn postcode zoek. Dus, hoe goed is dat internetvergelijken.nl
Voor een antwoord op je vraag zul je toch echt zelf moeten gaan informeren bij internetproviders, in plaats van te kijken bij de zoveelste vergelijkingssite die mogelijk fout, achterhaald is, of er een eigen agenda op na houdt...
Hoi,

Ik raad je aan ook navraag te doen bij een paar van je buren. Je kunt natuurlijk ook gaan bellen met de verschillende aanbieders maar die willen graag verkopen. Suc6.
Reputatie 3
Badge +4
De postcode-check is de eerste stap die je moet doen om te kijken welke providers op je adres internet (bellen en/of tv) leveren. Glasvezel is namelijk nog niet helemaal in Nederland uitgerold, kabelaars werken regionaal (dus niet landelijk, alhoewel Ziggo wel een 'bijna' landelijke speler is) en bij een dsl aanbieder (bv KPN en Tele2) maakt het uit hoever je van de wijkcentrale woont. Namelijk: hoe verder weg, hoe minder snel internet en sommige pakketten kun je dan niet verkrijgen. Lees voor meer keuze-advies: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/koopadvies

Reageer