Consumentenbond.nl
Vraag

Is er een vervanger voor HP Photo Creations?

• 28 januari 2020
  • 3 reacties
  • 850 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties

Bijna twintig jaar geleden kocht mijn vrouw een digitale camera van HP. In de doos zat o.a. software van een printprogramma, waarmee zij collages leerde maken die ze voor placemats op A3-formaat zelf kon afdrukken. Enkele jaren geleden werd deze software vervangen door de onder Windows 7 draaiende HP Photo Creations, die de (voor luttel geld beschikbare) mogelijkheid bood met een plug-in de collages niet allen zelf te printen maar ook op te slaan op de eigen computer voor evt. toekomstig gebruik. Helaas heeft HP onlangs aangekondigd met Creations te stoppen.

Mijn vraag is: weet iemand een freeware (of niet al te dure) programma waarmee collages in verschillende lay-outs eenvoudig gemaakt kunnen worden die men kan printen en exporteren naar de eigen computer?

3 reacties

Badge +1

Hoi PhilH,

in 1ste instantie dacht ik meteen aan Picasa van Google. Die kon dit ook allemaal. Met nadruk die kon dit. De ondersteuning voor Picasa is ook ermee is gestopt dus dat is ook een aflopend liedje.

Al bekend met het programma/app Photo Collage Maker (Photo Grid, Photo layouts & Montage)

Die zou dit ook allemaal moeten kunnen doen. Vereiste is wel Windows 10 en het is verder gratis.

[...] Helaas heeft HP onlangs aangekondigd met Creations te stoppen. [...]

Stopt alleen de ondersteuning/mogelijkheid om te printen via HP/updates, of wordt het programma ook onbruikbaar? En gaat het alleen om het maken van collages, of ook nog andere functies?

Badge +8

Heb je ondertussen al een goed alternatief gevonden, @PhilH?

Reageer