Is jouw pc geschikt voor Windows 11?

• 4 October 2021
  • 125 reacties
  • 31281 Bekeken
Is jouw pc geschikt voor Windows 11?

Toon eerste bericht

125 reacties

Ik heb hier in huis 2 laptops en 1 PC, maar alle 3 voldoen niet aan de Win11 eisen.
Ik blijf dus tot zolang het verantwoord is, Windows 10 gebruiken, en dan zie ik wel verder. Nu meteen allemaal nieuwe laptops en PC aanschaffen gaat mij te ver en ze voldoen allemaal nog goed.

Reputatie 5
Badge +3

Mijn surface pro is twee jaar oud en nu al door zijn processor niet meer geschikt voor een windows 11. Ik heb dus voor een heleboel geld een ondeugdelijk product gekocht. Klopt dit?

Ik kunt nog minstens 4 jaar met uw surface werken en dan is het product 6 jaar oud. Dan kan er nog Linux op geinstaleerd worden en kan je nog veel jaren er plezier van hebben. Je kan ook vandaag je Surface verkopen en iets nieuws kopen… Het product is goed. 

Badge

Mijn surface pro is twee jaar oud en nu al door zijn processor niet meer geschikt voor een windows 11. Ik heb dus voor een heleboel geld een ondeugdelijk product gekocht. Klopt dit?

Uw aanname is waarschijnlijk correct, uw conclusie niet, uw computer is niet ondeugdelijk maar zal, naar het zich aan laat zien, geen Windows 11 ondersteunen. Dat is teleurstellend, geloof me ik zit in het zelfde schuitje, maar het lost niets op daar, incorrect, het woord ondeugdelijk voor te gebruiken.

je mag er in mijn ogen van uitgaan dat als je een topmodel koopt je er een aantal jaren er mee vooruit kan en gebruik kan maken van de nieuwste releases van het operating systeem voor minimaal een vijftal jaren. Dit is niet het geval en is ondeugdelijk dus op zijn plaats. Ik vraag me af of zelfs gerechtelijke stappen niet te overwegen zijn.

Badge

Ik kunt nog minstens 4 jaar met uw surface werken en dan is het product 6 jaar oud. Dan kan er nog Linux op geinstaleerd worden en kan je nog veel jaren er plezier van hebben. Je kan ook vandaag je Surface verkopen en iets nieuws kopen… Het product is goed. 

Niet met u eens, ik heb Ubuntu getest met als conclusie als starter met MS DOS en verder altijd gewerkt met MS producten is dit een heel vervelende overstap. Voor anderen kan dit anders zijn. Daarvoor heb ik geen product van 2000,- Euro gekocht.

Uw aanname is waarschijnlijk correct, uw conclusie niet, uw computer is niet ondeugdelijk maar zal, naar het zich aan laat zien, geen Windows 11 ondersteunen. Dat is teleurstellend, geloof me ik zit in het zelfde schuitje, maar het lost niets op daar, incorrect, het woord ondeugdelijk voor te gebruiken.

je mag er in mijn ogen van uitgaan dat als je een topmodel koopt je er een aantal jaren er mee vooruit kan en gebruik kan maken van de nieuwste releases van het operating systeem voor minimaal een vijftal jaren. Dit is niet het geval en is ondeugdelijk dus op zijn plaats. Ik vraag me af of zelfs gerechtelijke stappen niet te overwegen zijn.

Dan doet u een aantal aannames die u dan zult moeten onderbouwen waarbij de tegenpartij gegarandeerd een andere mening heeft. Deze discussie is er over smartphone, televisies, auto navigatiesystemen en de lijst zal de komende jaren alleen maar langer worden. U kunt gerechtelijke stappen zeker overwegen maar houdt rekening met een mogelijke teleurstelling. De bond zelf heeft een aantal jaren geleden de zaak tegen Samsung over het updaten van het OS van telefoons ook verloren.

Reputatie 5
Badge +3

@Elvin.  Wat nog wel een aandrachts punt is de hoeveelheid e-wast dit gaat opleveren in de aankomende 6 jaar: Alle computers bij bedrijven en particulieren wereld wijd die moeten opeens ipv over 10 jaar in 4 jaar vervangen worden. Heel veel hardware moet dus vervangen zijn in 5 jaar. Dat is een enourme hoeveelheid hardware. Ook de hardware in de tweedehands markt is in een keer niets meer waard. 

Badge

In mijn beginjaren in de IT, de jaren 70 waren er nog geen pc's en werkte iedereen met editors op small- mid- en mainframes. De meeste bedrijven hadden vaak machines van meerdere merken staan. Die waren allemaal anders, het probleem waren niet de grote verschillen maar de kleine. Dit leverde soms zulke grote irritaties op dat collega's hun terminals op de gang zetten en weigerden er verder mee te werken. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik las dat je een surface pro voor veel geld had gekocht. Ik ben nog niet zo ver maar ik ben het met je eens dat je kreeg wat je verwachtte maar nou deugt die niet voor Windows 11. Als je dat toen geweten had, had je deze niet genomen. Voor jou is die dan ondeugdelijk geworden voor de lange termijn, tweedehands is hij een stuk minder waard. Ik zit met hetzelfde, mijn laptop van 3 jaar oud is ook niet meer deugdelijk. Als er veel protest komt draait Microsoft misschien bij.

Het makkelijkst is wellicht het verlengen van de periode van ondersteuning voor Windows 10, of dat je delen van Windows 11 wel kan installeren. Als die mensen na 2025 gewoon door blijven gaan op Windows 10 moet Microsoft misschien toch een move maken. Mensen raken al boos van een stammetje hout stoken in de houtkachel, die moeten dan nu ook in beweging komen tegen de berg e-waste die verwacht wordt. Ben benieuwd. Welkom op het forum! 

Badge

Vandaag een beetje gegoogeld op dit onderwerp en vond een aantal sites die beweerden dat de problemen voor de zevende generatie intel processoren wel eens zou kunnen meevallen, het zou gaan om exotische veiligheidsproblemen. Je bent altijd vrij om windows 11 handmatig te installeren. is dit iets waar aandacht aan geschonken kan worden in de digitale gids?

Reputatie 7
Badge +7

Ik had dat ook met Google hier en daar gelezen, dat de lijst nog niet definitief is. Voor mijn laptop was alles goed behalve de processor i5-7200U. Daar stond ook bij dat er nog aan gewerkt wordt. 

Vandaag een beetje gegoogeld op dit onderwerp en vond een aantal sites die beweerden dat de problemen voor de zevende generatie intel processoren wel eens zou kunnen meevallen, 

Daar zou ik heel blij mee zijn

Ik snap er niks van, mijn Intel Core-i7-7567U-3.50GHz voldoet niet, terwijl in de lijst van van Microsoft staat dat hij wel ondersteund word (https://docs.microsoft.com/nl-nl/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-10-21h1-supported-intel-processors)

Weet/snapt iemand hier iets van?

Meer info over mijn PC:

het is een Intel Baby Canyon NUC7i7BNH uit juli 2018

Reputatie 7
Badge +5

Ik snap er niks van, mijn Intel Core-i7-7567U-3.50GHz voldoet niet, terwijl in de lijst van van Microsoft staat dat hij wel ondersteund word (https://docs.microsoft.com/nl-nl/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-10-21h1-supported-intel-processors)

staat de tpm chip aan?

staat de tpm chip aan?

Volgens de microsoft test wel.

Reputatie 7
Badge +5

je kijkt in de verkeerde lijst. De lijst die je noemt waar ie wel tussen staat is voor Win10, als je de Win11 lijst pakt staat ie er niet tussen

je kijkt in de verkeerde lijst. De lijst die je noemt waar ie wel tussen staat is voor Win10, als je de Win11 lijst pakt staat ie er niet tussen

OK, scherp gezien. bedankt, maar dan toch teleurgesteld. Mijn pc is maar 3 jaar oud en nu al geen grote update meer, pfff

Tot een uur geleden heb ik steevast een blinddoek opgezet als het woord ‘Windows 11’ voorbij kwam, maar vandaag bij een update zag ik dat mijn apparaat geschikt is.

Tot een uur geleden heb ik steevast een blinddoek opgezet als het woord ‘Windows 11’ voorbij kwam, maar vandaag bij een update zag ik dat mijn apparaat geschikt is.

Dat is leuk, maar dan heb je recent een nieuwe computer gekocht.

Reputatie 1
Badge +2

Als ik Microsoft was zou ik er maar rapido voor zorgen dat W11 wél Intel i5 7th Gen processoren ondersteunt!

Reputatie 7
Badge +5

want?

win11 heeft juist de nodige power nodig om hacker-boefjes buiten te houden. 

Ik heb een drie jaar oude computer, maar mijn Intel Core-i7-7567U-3.50GHz voldoet niet. Mooi klaar mee.

Of is er nog hoop dat Microsoft deze i7 toch bruikbaar test?

Ik heb een drie jaar oude computer, maar mijn Intel Core-i7-7567U-3.50GHz voldoet niet. Mooi klaar mee.

Of is er nog hoop dat Microsoft deze i7 toch bruikbaar test?

Ik heb er zelf ook een (Core i7 7700HQ) en een kleine rondgang over het internet levert toch maar heel weinig hoopgevende informatie op.

Ik kan niet eens de health check uitvoeren om mijn PC die werkt alleen op 10, Heb 8.1.

Maar maakt ook niet uit, W8.1 is in ieder geval voor mij zo goed als zeker de laatste Windows versie ooit, ik ga over op Linux (of Mac), of hackingtosh. Of mischien zelfs wel Chrome OS.

Reageer