Je telefoon online verkopen: waar moet je op letten?

• 13 January 2022
  • 7 reacties
  • 286 Bekeken
Je telefoon online verkopen: waar moet je op letten?
Badge

Je oude smartphone kan nog best wat opleveren. Het verkopen aan een online inkoopsite is zo geregeld. Maar let wel op de prijsverschillen en afhandeling.

Zo verschillen de prijzen tussen inkopers soms enorm. En het bod kan later nog naar beneden worden bijgesteld. Bekijk waar je op moet letten om je telefoon online te verkopen.

Denk je erover na om jouw telefoon online te verkopen? Of heb je daar ervaring mee? Deel het hier.

7 reacties

Wij zijn blijkbaar mensen bij wie een telefoon na twee jaar een barst in het scherm heeft en na drie jaar zijn ze meestal wel op. Als je dan ook nog een reserve telefoon in de la wil hebben komt er van verkopen héél weinig terecht.

Na bijna vier jaar is mijn Nokia AndroidOne nog in prima conditie. Scherm, snelheid, camera, accu, geheugencapaciteit, vingerafdrukherkenning, WiFi en Bluetooth: allemaal nog in topvorm, Af en toe krijg ik een verzoek om de software te actualiseren en dat doe ik braaf. Dus die houd ik lekker nog een tijdje, als het mee zit wel nog paar jaar. Dan over inkoopdiensten: toek ik in 2018 deze telefoon kocht heb ik even geprobeerd wat mijn NikiaN8 zou opleveren en dat was bedroevend. Ik wilde hem wel weggeven maar er was geen geschikte kandidaat. Daarna is hij als reservetelefoon blijven liggen. Ik zou natuurlijk af en toe de accu moeten opladen, tsja… Zal dat nu meteen weer eens doen! 

Reputatie 5
Badge +6

Dag @Christo ,

Ik mis in uw onderwerp een onderscheid tussen telefoon en smarttelefoon.

U geeft wel een keuze via 2 "buttons”. 

Ergens heb ik nog een telefoon met druktoetsen en "mobieltje zonder een internetmogelijkheid”. Waarschijnlijk bedoelt u dit niet?

Badge

Dag @Christo ,

Ik mis in uw onderwerp een onderscheid tussen telefoon en smarttelefoon.

U geeft wel een keuze via 2 "buttons”. 

Ergens heb ik nog een telefoon met druktoetsen en "mobieltje zonder een internetmogelijkheid”. Waarschijnlijk bedoelt u dit niet?

Hallo GdR,

Het gaat hier inderdaad alleen om smartphones. Veel mensen zeggen ook wel telefoon als ze een smartphone bedoelen. Maar goed punt van je. Want een smartphone is dan wel een telefoon. Een telefoon is niet per se een smartphone.

Het gaat hier inderdaad alleen om smartphones. 

En de instructies voor het online verkopen van je oude Nokia zijn ook héél anders. Ten eerste moet je die in de categorie antiek plaatsen en niet bij telecom.

Even een vraag. Als men een smartphone verkopen via internet bestaat dan niet het gevaar dat er toch nog 'ververborgen' informatie in de telefoon blijft staan, ondanks dat je denkt alle info eruit gehaald te hebben..??

Even een vraag. Als men een smartphone verkopen via internet bestaat dan niet het gevaar dat er toch nog 'ververborgen' informatie in de telefoon blijft staan, ondanks dat je denkt alle info eruit gehaald te hebben..??

In theorie ja, in de praktijk lijkt een factory reset toch wel goed te werken.

Reageer