Consumentenbond.nl

Jouw beste apps

• 1 februari 2019
  • 14 reacties
  • 4478 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een smartphone, tablet of laptop/pc. Maar ook zijn er smartwatches, smart-tv's en talloze andere producten waarbij we veelvuldig gebruik maken van allerlei apps. De Consumentenbond neemt er een hoop onder de loep en zo hebben we door de jaren heen een hoop leuke (gratis) apps voor je geselecteerd. Bekijk ‘De beste gratis apps’ pagina en ga los! 📲✔

Jij zal ongetwijfeld ook een hele reeks aan favorieten hebben. Wat zijn jouw beste apps, en waarom? Deel je tips!

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Waar ik veel plezier van heb, is de app Flashlight and Magnifying Glass. Ik ben niet meer zo lenig en het leesbrilletje glijdt zo vaak van m'n neus af. Op m'n knietjes bijvoorbeeld om het zekeringkastje van een auto nakijken of daar iets loos is waarom iets het niet doet. Dan is er te weinig licht, ik kan er niet goed voor komen, het lukt niet goed om het precies te zien. Dan pak ik die app van m'n mobieltje. Die schijnt dan met een krachtig fel licht op de dingen, met het vergrootglas kan ik ik het loepzuiver zien.

En een druk op de knop en ik heb een kraakheldere ingezoomde foto om het in de woonkamer nog eens op m'n gemak te bekijken. Overal waar je niet goed bij kan en het slecht kan zien, maakt de app het juist kraakhelder uitvergroot en alles goed leesbaar. Ook de kleine lettertjes op de printplaat van een computerkast. Ik vind het een heel handige app. Er zit wel reclame tussendoor, dat is wel vervelend.
Reputatie 5
Badge +7
Ik ben blij met mijn Run Tracker app, de gratis versie heeft vooral basisfunctionaliteiten maar ik heb tijdens het hardlopen niet veel meer nodig dan dat: elke kilometer zegt hij hoe lang ik erover deed en wat mijn gemiddelde snelheid is. Verder meet hij natuurlijk je calorietjes, laat hij je route in een kaart zien en kan je je resultaat met een blije selfie delen 🙂. Ben aan het trainen voor de 10 kilometer (CPC loop), zit nu op 8. Woehoe! Als iemand trouwens een veel toffere hardloop app weet, tips zijn welkom!
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb 110 apps.

Dus ik heb wel erg veel handige apps!

Mijn handigste app is toch wel
"Reply"
Deze app reageert op berichten.
De app is jammergenoeg wel alleen Engels. :(

Alleen wanneer ik mijn geluid aan het staan, en er is iets belangrijkers.
Dan kan iemand "Whe are waiting for you" sturen.
Dan komt er een bericht over stuur "Urgent" om een geluid op Tijs zijn telefoon te spelen.
Hierdoor ben ik altijd bereikbaar.

Hij heeft nog erg veel andere dingen. Zoek maar is op!

Jammer genoeg was de app maar een experiment.. :(

Ik heb ook Typing Hero.

Wanneer ik bijveerbeeld email@ typ veranderd dat automatisch in tijs@***.eu
Je kan namelijk zelf allemaal snelkoppeling maken.

Voor de rest is Lens misschien handig.
Deze app kan bloemen herkennen, en nog veel andere dingen herkennen wat wel handig is.

Voor de rest wat andere apps maar dit zijn toch wel de handigste!
Reputatie 4
Badge +3
Blokada - Advertentie blokkeerder zonder Root benodigd te hebben (gebruikt een pseudo VPN verbinding voor DNS filtering). Blokkeert evt. graph.facebook.com etc. (de data logger van Facebook).
Saillant detail: hartslag.nu werkt niet meer als graph.facebook.nl geblokkeerd wordt. (aanloggen kan niet meer, ook al gebruik je helemaal GEEN facebook en ook niet voor aanloggen op allerlei sites).

Verder gebruik ik een eigen Cloud server (NextCloud) met bijbehorende APPS.
(Cloud server is gelijk backup voor Adressen, Contacten etc. via WebDav, CalDav, CardDav).
TomDroid (notities) werkt ook samen met NextCloud.

OSMand+ Route planner (deur tot deur) zonder dat een data verbinding vereist is. (Off-line planning). Naast auto ook voetganger, fiets.

FX Lokale file browser / viewer / editor etc.

Windy voor weersverwachtingen, er zijn er verschillende maar ik bedoel die met het Rode logo. ( uitgever: Windyty SE)
Reputatie 4
Badge +5
Ik gebruik zoveel mogelijk websites ipv apps. Bijvoorbeeld voor nos, nu, reddit, tweakers, hardware.info, rotterdampas, ns, imgur, hacker news, marktplaats, moviemeter, etc. etc.

Welke apps heb ik wel geïnstalleerd? Een kleine greep (de beste/meest gebruikte):
  • Persoonlijke mail: Protonmail, maar ook gmail
  • Zakelijke mail: Outlook
  • Overcast voor podcasts
  • Tweetbot voor Twitter, maar daarnaast ook de standaard app
  • 1Password voor mijn wachtwoorden
  • Scannable om snel documenten te scannen
  • Crystal adblocker
  • ZenMate VPN
  • Stack storage ipv Dropbox
  • Games: Hexfall en Drop7
Ik gebruik Buienalarm en Buienradar erg vaak om te kijken of ik droog een rondje met de hond kan doen 😉 , met Whatsapp een groepje buren om direct af te spreken om niet alleen te lopen.

Verder heb ik al mijn pasjes en die van m'n vrouw in Pasnl zitten, super simpel en handig om niet al die dingen meer mee te slepen of voor al die pasjes verschillende apps te moeten installeren, ik miste nogal eens de spaarpunten voor de airmiles, dat gebeurt me nu niet meer.
Reputatie 7
Ik gebruik niet veel apps, de meeste sites die op mijn ipad staan heb ik op een andere manier gedownload, zo nemen ze minder ruimte in. Je krijgt ook geen berichten, die krijg je wel van appjes als je er eens niet aan denkt de berichtgeving uit te schakelen. Ik heb maar 16 Gb en krijg geen updates meer na ios 10.3.3
Reputatie 1
Badge
Ik mijd producten van facebook en huiver een beetje voor microsoft. (laatste vraag me niet waarom)
Apple is niet meer mijn ding.
Android... heerlijk.
1 Van mijn favorieten, Google+ maar daar gaat helaas de steker uit. Was/is zo veel beter dan Facebook. Veel rustiger en niet zo opdringerig.
Reputatie 7
Badge +4
wel bijzonder dat je de enige uit dat rijtje (android) die het minst te vertrouwen is, het meest vertrouwd..... heb je daar een reden voor?
Reputatie 7
Geen FB en ook geen google.
Reputatie 7
Ik heb onlangs wel een leuke scrabble app geïnstalleerd. Word Master, zal er ook wel zijn voor Android.
Reputatie 6
Badge +5
  • Persoonlijke mail: Outlook
  • Zakelijke mail: Outlook
  • Google Podcasts voor podcasts
  • Games: Een hele grote lijst alleen Subway Surver vind ik wel de leukste.
  • Open Camera als Camera app, meer instellingen.
  • My Maps van Google, je kan punten op een map zetten zodat je bepaalde locaties inhaalt.
  • Tikkie jij bent hem!
  • LinkdIn heb ik ook al, doe er weinig mee maar toch.
Reputatie 6
Badge +5
Ik mijd producten van facebook en huiver een beetje voor microsoft. (laatste vraag me niet waarom)
Apple is niet meer mijn ding.
Android... heerlijk.
1 Van mijn favorieten, Google+ maar daar gaat helaas de steker uit. Was/is zo veel beter dan Facebook. Veel rustiger en niet zo opdringerig.

Goede keus!

Ik gebruik de Microsoft Launcher op Android.
Dat kan niet bij Apple 😉
Reputatie 1
Badge
Tsja, dat is een moeilijke Monique. Ik denk dan toch dat de navigatie van Mapfactor en de FM-radio het belangrijkst zijn. En de bellen-app natuurlijk en de camera.
Als ik dat niet meer zou hebben deed ik het met een tomtom, transistorradio en een nokia.
Ook niet erg trouwens.

Reageer