keepass: inloggen niet meer mogelijk

• 29 April 2022
  • 4 reacties
  • 120 Bekeken

Maak al een tijdje gebruik van keepass.

Kan niet meer met het huidige ww inloggen. Van alles geprobeerd, mogelijk ook (per ongeluk) een instelling veranderd.

Wat kan ik het beste doen?

Sefke

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

ik zou contact openemen met keepass. heb je dat al gedaan?

Pech: https://keepass.info/help/base/keys.html#password

If you use a master password, you only have to remember one password or passphrase (which should be good!) to open your database.

KeePass features a protection against brute-force and dictionary attacks; see the security help page for details.

If you forget/lose any of the master key components (or forget the composition), all data stored in the database is lost. There is no backdoor and no universal key that can open your database.

En eerlijk gezegd, hoort dat ook zo. Heb je niet toevallig in de cloud of in de recycle bin nog een oudere versie die je kan gebruiken? (Bedenk, sommige cloud providers bewaren een bepaalde tijd ook ouder versies van bestanden)

Reputatie 5
Badge +6

@Gebruiker1651260783 Maak al een tijdje gebruik van keepass.

Er is maar 1 moedersleutel die u moet onthouden. Ik neem aan dat u dat voor u “eigen” account, dit wel zeker heeft gesteld?

(Bij mij lukte het ook niet, om bij mijn vrouw haar sleutel te kraken.)

Badge +8

Hi @Gebruiker1651260783, welkom op de Community! Wat onhandig dat je niet meer kunt inloggen. Is het inmiddels al gelukt?

Reageer