Consumentenbond.nl

Kennelijk vergissing?

• 24 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 234 Bekeken

Op 16/07/2015 kwam ik op de pricewatch van tweakers de Nikon Coolpix AW130 tegen in een lijst met camera's voor de prijs van €139. Via het linkje kwam ik op de pagina van de webshop en heb daar de camera besteld.Vervolgens ontving ik de automatische bevestiging en later dat de camera de volgende dag geleverd zou worden. Op vrijdag 17/07/2015 ben ik de hele dag thuis gebleven (omdat het pakket geleverd kon worden van 8:30 tot 21:30) en zag ik rond 18:00 tot mijn verbazing dat de zending was geweigerd door de geadresseerde (ik dus). De bezorger was echter nooit aan de deur geweest. Na contact met de klantenservice bleek dat er niks bekend was en dat de camera weer opnieuw verzonden zou gaan worden. Echter gaf ik aan niet nog een dag thuis te willen blijven, dus zou de camera worden klaargelegd in het filiaal Arnhem om opgehaald te kunnen worden. Na niks te hebben gehoord bleek op 22/07/2015 opeens het geld teruggestort te zijn. Na zelf de klantenservice te hebben gebeld, bleek dat er een fout op de website had gestaan en dat de camera niet meer geleverd gaat worden. De camera zou €319 kosten.

Na een aantal mails over en weer met ook thuiswinkel waarborg hierin ook te hebben betrokken, komt het er op neer dat de webshop niet wil leveren en zich beroept op een kennelijke fout. (verwijzend naar Otto) In het geval van OTTO gaat het om een LCD tv welke voor €60 was aangeboden en logischerwijs niet realistisch is. Een camera voor €139 euro was voor mij geen vreemd bedrag, helemaal gezien het feit dat ik mijn vorige (Samsung onderwater) camera 5 jaar geleden voor €99 had gekocht.

Ik ben van plan om dit voor de geschillencommissie voor te leggen, maar ben erg benieuwd naar een mening/ervaring van andere consumenten. Wat verwachten jullie dat mijn kansen zijn bij een geschillen commissie en is dit een kennelijke vergissing of niet?

Alvast bedankt!

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik denk dat de mensen die uw zaak moeten beoordelen kijken naar wat de prijs bij andere zaken op dat moment was. U heeft dat denk ook gezien, als u de pricewatch heeft gebruikt. Als de prijs bij andere webwinkels aanmerkelijk hoger lag, dan kun je je afvragen of u redelijkerwijs had kunnen aannemen dat die 139 euro niet juist was. Een vergelijking met een ander apparaat lijkt me niet heel relevant.
Lijkt mij ook een vrij kansloze missie om hier werk van te maken. U had gezien het gebruik van de Tweakers pricewatch kunnen weten dat de prijs niet marktconform was. Wel vreemd dat het pakket niet bezorgd is, je zou bijna denken dat ze het pakket terug geroepen hebben oid (wat nieteens mogelijk is bij postnl zover ik weet).

Reageer